Gå til innhold

Bedlington terrier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har blitt veldig fascinert av denne flotte rasen. Oppdrettere fremsnakker selvsagt rasen sin, og siden det er en relativt sjelden rase i Norge så er det ikke en rase en møter i nabolaget. 

Skulle gjerne hatt et innblikk i rasen med tanke på fordeler og ulemper, er det noen her som har erfaringer med rasen som de vil dele? 

Anonymkode: aaa8c...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med denne, men er veldig nysgjerrig på den selv! Virker som morsomme hunder med flott gemytt.

Jeg er med i en bedlington-gruppe på FB (mest engelskmenn). Av det folk skriver der virker det som veldig greie hunder, men med en del allergi og hudplager... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg vet om.med bedlington er veldig fornøyd og anbefaler rasen. Kjekk og ukomplisert førstegangshund

Anonymkode: 3ad9a...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to.

Har også blitt gjort oppmerksom på allergi og hudplager av oppdretter. Litt usikker på hvordan en skal unngå dette utover å ikke kjøpe fra oppdretter/linjer med slike problemer?

Skulle gjerne hatt mer info om potensiell samkjønnsaggresivitet og jaktinnstinkt, leser så mye forskjellig på nett.

Anonymkode: aaa8c...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk har lett for å glemme at de er terriere. Har hørt om bedlington som har tatt både gnagere og kanin, og kan være mer interessert i omgivelsene enn eier ute på tur.

Men jeg tror også de er mildere på det området enn andre terriere, og lettere å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2019 den 12.58, Myrmica skrev:

Tror folk har lett for å glemme at de er terriere. Har hørt om bedlington som har tatt både gnagere og kanin, og kan være mer interessert i omgivelsene enn eier ute på tur.

Men jeg tror også de er mildere på det området enn andre terriere, og lettere å ha med å gjøre.

Oppdretterene jeg har snakket med sier at det er lite jaktinnstinkt og ikke samljønnsaggresjon, men er nå ikke helt sikker. Er terriere som du skriver. 

Anonymkode: aaa8c...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mindre jaktinstinkt og mildere i temperament enn terriere flest, men det er jo en type terrier. Om du ikke vil ha terrier overhodet og ikke liker noen av terrieregenskapene må du jo se på andre raser. :) De jeg kjenner som har rasen liker at den er lettrent og ikke røyter og at den er selvstendig og har fin størrelse.

 

Anonymkode: 3ad9a...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...