Gjest Emera Skrevet 3. juni 2005 #41 Skrevet 3. juni 2005 Dørselgere er da ikke tiggere? Spør folk om å selge deg noe eller gjøre en jobb for deg' date=' er det helt greit etter min mening. Folk som kun kommer for å spørre om penger er noe annet, men det har jeg aldri opplevd.[/quote'] Han som var hos meg var først dørselger, så tigger.
Caramba Skrevet 3. juni 2005 #42 Skrevet 3. juni 2005 Har også hørt at bander smugler mennesker til Norge for å tigge fordi det er så lønnsomt, og at dette er et økende problem i Oslo. Har begynt å se både tiggende barn og "gråtekoner" på gata her, og det er nytt i bybildet.
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2005 #43 Skrevet 4. juni 2005 Var i Roma i forrige uke jeg, og der satt tiggerne, nesten utelukkende kvinner, på fortauene med barna sine. Satt der med sovende og ikke-sovende barn inntil seg, med utstrakte hender med pappbeger i. "Bambino... bambino..." mens de ser på deg med de sørgeligste øyne. Så noen av dem tynne og underernærte ut? nei, de gjorde ikke det faktisk... De som irriterte meg mest var et ektepar med to barn som kom på Metroen. Faren hadde med seg fiolin som han spilte sånn middels godt på, mens guttungen på ca fem år spilte tamburin mens han danset runt i vogna. Deretter tok guttungen pappbegeret fra moren, som bar den sovende lillesøsteren på armen, og gikk rundt til passasjerene. Det kaller jeg å bruke ungene sine som sirkusaper, og jeg ble drit irritert. De voksne så ingen i øynene. Ikke fikk de noen penger heller, og på neste stasjon gikk de. Disse var også hele og pene i tøyet og så verken sultne eller slitne ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå