Gjest Valhalla Skrevet 31. mai 2005 #21 Skrevet 31. mai 2005 Det er kjipt for de norske narkisene at utlendinger kommer å ødelegger det de kan gjøre for å unngå mer alvorlig kriminalitet. Ikke nok med at det kommer utlendinger å fordriver de norske horene, men nå får tiggerne konkurranse av kriminelle nettverk også. Det gjør meg forbannet. Jeg gir kun til norske tiggere som ærlig sier at de trenger penger til heroin, det skjer nå og da. Gidder ikke gi til folk som lyver på seg en lame historie heller. Det styggeste eksempelet er allikevel de som pleide å henge i byen før å hevde at de samlet inn til barn i et eller land. En bøsse, en plakat med et trist barn og repetering av det eneste ordet de så ut til å kunne. Barna, barna, barna.
Gjest Lompa Skrevet 31. mai 2005 #22 Skrevet 31. mai 2005 Det var en fyr og ringte på døra hos moren for noen uker siden og, hadde en lapp hvor det stod om hans syke bror som trengte operasjon eller noe sånt. Mamma bare ristet på hodet og lukket døra. Han hadde frekkhet nok til å ringe på enda en gang, og banke litt, før han tuslet videre. Men det har blitt SYKT mye frekke tiggere nå. De der "blomsterselgerne" nede i sentrum som stikker filleplantene sine langt opp i nesa på folk. Jeg dyttet vekk ugraset til ei en gang og sa at jeg var allergisk og ville ha meg frabedt å få skiten hennes stappa langt oppi nesa. Jeg er IKKE allergisk og liker blomster, men det får være måte på frekkhet. Jeg også gir til de som ærlig sier at de skal ha til å få kjøpt seg litt drikke, ei rein sprøyte eller neste skudd. Har også opplevd at det faktisk er folk som er ute etter mat, når de sier det. Som regel sier de nei hvis du spør om d skal kjøpe ei pølse til dem. Denne karen sa: Kan du det?Da var jeg i byen med mamma og lilelbroren min. Brodern ble stående ute og snakke med fyren, lot ham rulle et par røyk,mens jeg og mamma gikk inn på 7-11 og kjøpte litt wok,en melk og litt småmat. Og fyren VAR virkelig sulten. Han takket inderlig og unnskyldte seg før han begynte å spise med en gang. Da stakk det grundig i samvittigheten som ellers feies godt under teppet.....Det er enorm forskjell på tiggerene,ja.
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 31. mai 2005 #23 Skrevet 31. mai 2005 Jeg hadde en skremmende opplevelse med en slik "selger". Denne mannen gikk rett inn og plutselig stod han inne på kjøkkenet og ville selge meg frukt. Jeg tror aldri jeg har skreket så høyt i hele mitt liv. Trodde at han skulle rane eller voldta meg. Jeg skrek på engelsk at jeg ville ringe Politiet hvis han ikke kom seg ut- og ut løp han. Det er snart 6 år siden det skjedde men den følelsen jeg hadde der og da glemmer jeg aldri. Den samme mannen ble arrestert noen dager etterpå (leste det i lokalavisen), jeg var ikke den eneste han hadde "brutt" seg inn hos.
Gjest Lompa Skrevet 31. mai 2005 #24 Skrevet 31. mai 2005 Jeg hadde en skremmende opplevelse med en slik "selger". Denne mannen gikk rett inn og plutselig stod han inne på kjøkkenet og ville selge meg frukt. Jeg tror aldri jeg har skreket så høyt i hele mitt liv. Trodde at han skulle rane eller voldta meg. Jeg skrek på engelsk at jeg ville ringe Politiet hvis han ikke kom seg ut- og ut løp han. Det er snart 6 år siden det skjedde men den følelsen jeg hadde der og da glemmer jeg aldri. Den samme mannen ble arrestert noen dager etterpå (leste det i lokalavisen), jeg var ikke den eneste han hadde "brutt" seg inn hos. :o :o :o Hvor i verden bor du, ettersom du har døra ulåst?Jeg har ALLTID døra låst....
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 31. mai 2005 #25 Skrevet 31. mai 2005 :o :o :o Hvor i verden bor du, ettersom du har døra ulåst?Jeg har ALLTID døra låst.... Jeg pleier alltid å låse men den dagen må jeg ha glemt det.
Gjest Emera Skrevet 31. mai 2005 #26 Skrevet 31. mai 2005 :o Huff, jeg tror vi har vært forskånet for slikt her oppe. Enn så lenge, tydeligvis.
Gjest Valhalla Skrevet 31. mai 2005 #27 Skrevet 31. mai 2005 Jeg hadde en skremmende opplevelse med en slik "selger". Denne mannen gikk rett inn og plutselig stod han inne på kjøkkenet og ville selge meg frukt. Jeg tror aldri jeg har skreket så høyt i hele mitt liv. Trodde at han skulle rane eller voldta meg. Jeg skrek på engelsk at jeg ville ringe Politiet hvis han ikke kom seg ut- og ut løp han. Det er snart 6 år siden det skjedde men den følelsen jeg hadde der og da glemmer jeg aldri. Den samme mannen ble arrestert noen dager etterpå (leste det i lokalavisen), jeg var ikke den eneste han hadde "brutt" seg inn hos. Mamma snakket om at det var helt vanlig at "reisende" kom rett inn hos dem når hun var yngre og spurte om de kunne få slipe kniver og lignende. Er vel ikke så vanlig sånt lenger kanskje.
Gjest Lompa Skrevet 1. juni 2005 #30 Skrevet 1. juni 2005 Jeg låser sjeldent døra når jeg er hjemme :o Herregud, Arwen, se og begynne med det! Du vet aldri hvem eller hva som plutselig kan stå i stua di. Ikke verdt å ta sjansen, det er så mye psykoer i verden.
Arwen Skrevet 1. juni 2005 #31 Skrevet 1. juni 2005 Herregud, Arwen, se og begynne med det! Du vet aldri hvem eller hva som plutselig kan stå i stua di. Ikke verdt å ta sjansen, det er så mye psykoer i verden. Sant, men har ikke tenkt på det sånn siden vi bor i en oppgang med bare tre leiligheter, skal litt til om noen kommer inn uten å ringe på nede. Kan nesten ikke tenke sånn, fordi da kan jeg ikke ha verandadøra åpen heller, er veldig enkelt å bare hoppe opp og gå inn i leiligheten.
Gjest Lompa Skrevet 1. juni 2005 #32 Skrevet 1. juni 2005 Sant, men har ikke tenkt på det sånn siden vi bor i en oppgang med bare tre leiligheter, skal litt til om noen kommer inn uten å ringe på nede. Kan nesten ikke tenke sånn, fordi da kan jeg ikke ha verandadøra åpen heller, er veldig enkelt å bare hoppe opp og gå inn i leiligheten. Da blir det litt annerledes. Der jeg bor, er det mange leiligheter,masse folk ut og inn hele tida, og lett å spasere rett inn i oppgangen nor noen går ut eller inn. Døra er normalt låst, men det hender noen glemmer seg og lar den stå åpen. Har bodd på endel steder hvor det har vært aaalt for lett for folk å ta seg inn og har vel litt noia etter det. Ett sted jeg bodde( hos en kompis i Gamlebyen for en del år siden),var døra og låsen så skral at selv en svak person bare kunne dytte litt lett på døra, så var den åpen. I leiligheten rett over var ei jente blitt drept et par år tidligere. IKKE trivelig når jeg satt alene og venta på kompisen min som jobba seint.
Arwen Skrevet 1. juni 2005 #33 Skrevet 1. juni 2005 Da skjønner jeg, selv om jeg bor på Grorud er boretslaget her ganske "trygt". kan liksom ikke mure meg inne her heller selv om B ikke er hjemme.
Gjest Lompa Skrevet 1. juni 2005 #34 Skrevet 1. juni 2005 Da skjønner jeg' date=' selv om jeg bor på Grorud er boretslaget her ganske "trygt". kan liksom ikke mure meg inne her heller selv om B ikke er hjemme. [/quote'] Nei, såklart. En kan ikke bli HELT skuddredd heller. Der hvor jeg bor er det vel også relativt fredelig, men jeg er likevel alltid nøye med å låse døra.
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 1. juni 2005 #35 Skrevet 1. juni 2005 Mamma snakket om at det var helt vanlig at "reisende" kom rett inn hos dem når hun var yngre og spurte om de kunne få slipe kniver og lignende. Er vel ikke så vanlig sånt lenger kanskje. Omreisende sigøynere er neppe vanlig lengre.
Gjest Darcy Skrevet 1. juni 2005 #36 Skrevet 1. juni 2005 Jeg gir aldri penger til tiggere, uansett om de tigger på gaten eller hjemme hos meg. Ikke jeg heller.
mrs williams Skrevet 1. juni 2005 #37 Skrevet 1. juni 2005 Gir alldri penger til tiggere.. Har aldrid hatt noen slike selger på døren her jeg bor, men nå rjeg var liten hadde vi endel på døra.. Hugser mine foreldre aldrid kjøpte,men engang kjøpte pappa et til meg og min søster, nydelig bilde som jeg er blitt veldig glad i
Diktern Skrevet 3. juni 2005 #38 Skrevet 3. juni 2005 Dørselgere er da ikke tiggere? Spør folk om å selge deg noe eller gjøre en jobb for deg, er det helt greit etter min mening. Folk som kun kommer for å spørre om penger er noe annet, men det har jeg aldri opplevd.
Gjest Viren (ikke innlogget) Skrevet 3. juni 2005 #39 Skrevet 3. juni 2005 Dette blir litt utenfor tema, men: Jeg synes også det er forferdelig når folk fra Jehovas Vitner kommer på døra og prøver å presse religionen sin på andre (vi er ateister, uten at det egentlig har noe å si). Da jeg var barn syntes jeg det var spesielt ekkelt, jeg var oppdratt til å være høflig så visste ikke helt hvordan jeg skulle be dem om å gå. Sånn er det heldigvis ikke lengre, synes det burde vært forbudt, lurer på om jeg kan få en rettskjennelse som sier at de ikke får lov til å komme til oss
Arwen Skrevet 3. juni 2005 #40 Skrevet 3. juni 2005 Dørselgere er da ikke tiggere? Spør folk om å selge deg noe eller gjøre en jobb for deg' date=' er det helt greit etter min mening. Folk som kun kommer for å spørre om penger er noe annet, men det har jeg aldri opplevd.[/quote'] Har ikke vært borti dørselgere jeg faktisk, men hadde en tigger på døra her for et års tid siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå