Gå til innhold

Mammaklær, nødvendig?


Thyra

Anbefalte innlegg

Bruker dere mammaklær eller vanlige, løstsittende eller elastiske klær? Jeg er gravid i uke 28 og har så langt kjøpt meg en strømpebukse. Ellers håper jeg å klare meg med de klærne jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er gravid i uke 35 og det eneste av gravidklær jeg har kjøpt er underdeler. Føler ikke jeg trenger noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hotfudge skrev:

Jeg er gravid i uke 35 og det eneste av gravidklær jeg har kjøpt er underdeler. Føler ikke jeg trenger noe mer enn det.

Mine underdeler er stort sett elastiske tights, håper jeg klarer meg med dem resten av svangerskapet også. Ergelig å måtte bruke penger på klær som bare passer et par måneder... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen bukser og et par skjørt, ellers bruker jeg vanlige overdeler

Anonymkode: f5070...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Mine underdeler er stort sett elastiske tights, håper jeg klarer meg med dem resten av svangerskapet også. Ergelig å måtte bruke penger på klær som bare passer et par måneder... 

Det må man føle på selv. Selv har jeg kjøpt et par tightser og en strømpebukse, syns det er godt å ha noe som sitter godt rundt magen. Men jeg har brukt det samme helt fra starten, det passer enda over magen. Syns absolutt det er verdt de få kronene det kostet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt mange, mange tusen på mammaklær 😂 Elsker å gå gravid og vise fram magen. 

Anonymkode: ea06f...ae7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kjøpe noen gensre for å dekke magen. Ble glippe som ikke akkurat var flatterende. Det var med nr 2, med nr 1 trengte jeg kun kjøpe en penkjole.

Anonymkode: 661f4...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en tights jeg går med inne som kan dras godt over magen, noen store topper, samt noen hverdagskjoler, noen strømpebukser, en bukse i tillegg til noen basic gensere.

Kjøpt meg 2 penkjoler til bryllup/julebord også :) Ellers går jeg i klær jeg har fra før; har en del gode gensere og strikkekjoler som fortsatt passer.

Gravid i uke 28 med tvillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo veldig an på hva slags garderobe man har fra før og hvordan kroppen endrer seg. Jeg måtte til og med ha nye sko. :ler:

Men fikk jo ikke bruk for klærne bare et par måneder. Brukte klærne i svangerskap nr 2 også (og da fra tidlig av) pluss hele permisjonstiden x2. Gravidbuksene er supercomfy nå, og gravidkjolene og genserne jeg kjøpte var også tilpasset amming. 

Hadde en del stretchy kjoler fra før som også funka under svangerskap. De kan jeg derimot ikke bruke nå som jeg ammer. Gensere fra før kunne jeg ikke bruke, da jeg "gikk av" på midten. 

Endret av Albbas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel kanskje an på størrelsen på magen? 😊 jeg skulle gjerne gått i vanlige tights, men det er ikke sjangs! Så jeg har graviditetsthights, oversized genser. Eller hverdagskjoler og graviditetsstrømpebukser 😊

Men nå har jeg livmora foran og det er nummer to, så jeg har fått VELDIG synlig mage allerede nå i uke 14. 

Anonymkode: d78b1...90c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri giddet å brukt penger på mammaklær, men måtte kjøpe en del plagg i store størrelser under graviditeten, siden jeg gikk opp nesten 30 kg 😱  Har et par venninner som brukte sine egne klær i ni mnd, men det ble joggebukser og tights på slutten da.

Anonymkode: 9865e...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer vel kanskje an på størrelsen på magen? 😊 jeg skulle gjerne gått i vanlige tights, men det er ikke sjangs! Så jeg har graviditetsthights, oversized genser. Eller hverdagskjoler og graviditetsstrømpebukser 😊

Men nå har jeg livmora foran og det er nummer to, så jeg har fått VELDIG synlig mage allerede nå i uke 14. 

Anonymkode: d78b1...90c

Du vet at alle har livmoren foran? Hvor skulle den ellers vært? 

Anonymkode: ea06f...ae7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vet at alle har livmoren foran? Hvor skulle den ellers vært? 

Anonymkode: ea06f...ae7

Man kan ha bakovervendt livmor :) 

Anonymkode: 9865e...108

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt mange, mange tusen på mammaklær 😂 Elsker å gå gravid og vise fram magen. 

Anonymkode: ea06f...ae7

Kan jo vise fram magen i vanlige klær også! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et par bukser og singleter fra hm. Utenom det kan du jo bruke tights og store gensere/tskjorter, kjoler med stretch osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 166 høy og fikk en gigantisk basketball av en mage, så ingenting passet de siste 5 ukene uten om trikotkjoler, men kunne ikke bruke det fordi lårene gnisset så. Ikke engang mannens t-skjorter passet. Brukte ammesingletter, cardigans og supermyke sorte pysjbukser fra cubus som jeg kunne trekke langt opp på magen. 

Anonymkode: 83ac5...0d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ha bakovervendt livmor :) 

Anonymkode: 9865e...108

Den er fortsatt forran😂😂

Anonymkode: 39d6b...535

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Albbas skrev:

Kommer jo veldig an på hva slags garderobe man har fra før og hvordan kroppen endrer seg. Jeg måtte til og med ha nye sko. :ler:

Men fikk jo ikke bruk for klærne bare et par måneder. Brukte klærne i svangerskap nr 2 også (og da fra tidlig av) pluss hele permisjonstiden x2. Gravidbuksene er supercomfy nå, og gravidkjolene og genserne jeg kjøpte var også tilpasset amming. 

Hadde en del stretchy kjoler fra før som også funka under svangerskap. De kan jeg derimot ikke bruke nå som jeg ammer. Gensere fra før kunne jeg ikke bruke, da jeg "gikk av" på midten. 

Kjøper jeg gravidklær nå, har jeg under 3 måneder igjen. Det blir ikke flere barn. Og klær som er komfortable nå, vil vel også være komfortable i barseltiden? Regner ikke med å ha større mage etter fødsel enn jeg har nå... 

Så føler at det blir litt bortkastede penger. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri giddet å brukt penger på mammaklær, men måtte kjøpe en del plagg i store størrelser under graviditeten, siden jeg gikk opp nesten 30 kg 😱  Har et par venninner som brukte sine egne klær i ni mnd, men det ble joggebukser og tights på slutten da.

Anonymkode: 9865e...108

Joggebukser og tights er jo supre plagg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ha bakovervendt livmor :) 

Anonymkode: 9865e...108

Den vil jo fortsatt være foran 😉

Anonymkode: ea06f...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...