AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Del Skrevet 11. desember 2019 Kjøper dere noen gang nye dekk selv om mønsterdybden er innenfor grensene? Hvorfor gjør dere i så fall det / når skjønner dere at det er tid for å bytte? Anonymkode: c0f0d...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 11. desember 2019 #2 Del Skrevet 11. desember 2019 Ja. Fordi 3 mm er lite, og fordi gummi er ferskvare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 11. desember 2019 #3 Del Skrevet 11. desember 2019 Om dekkene er gamle blir de hardere i gummien. Da bytter jeg dem selv om mønsterdybden er ok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #4 Del Skrevet 11. desember 2019 Når verkstedet sier ifra når de bytter dekkene mine. Ca hvert 4. År Anonymkode: 3463d...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #5 Del Skrevet 11. desember 2019 11 minutter siden, Husholdning1 skrev: Ja. Fordi 3 mm er lite, og fordi gummi er ferskvare. 10 minutter siden, Neket skrev: Om dekkene er gamle blir de hardere i gummien. Da bytter jeg dem selv om mønsterdybden er ok. Hvor ofte bytter dere, omtrent? Anonymkode: c0f0d...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 11. desember 2019 #6 Del Skrevet 11. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte bytter dere, omtrent? Anonymkode: c0f0d...9f4 På bilen vi bruker mest etter 3-4 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #7 Del Skrevet 11. desember 2019 Aldri. Kjører med sommerdekk hele året. 🤓 Anonymkode: 3c9f4...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #8 Del Skrevet 11. desember 2019 Skifter til vinterdekk én gang i året😅 Bytter til nye vinterdekk sånn ca hvert 3 år. Anonymkode: bbfc8...4fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #9 Del Skrevet 12. desember 2019 Har vel kjøpt nye vinterdekk etter 4 år ca. Anonymkode: a9e64...eb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 12. desember 2019 #10 Del Skrevet 12. desember 2019 Det kommer an på kjørelengde og da slitasje. Sist hadde de vel vert brukt i 5 sesonger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #11 Del Skrevet 12. desember 2019 Rundt hvert 4. År, avhengig av slitasje og dato på dekkene. Anonymkode: 17b17...10f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 12. desember 2019 #12 Del Skrevet 12. desember 2019 Skulle egentlig bytte denne sesongen, 5 år nå. Dog siden vi reiser vekk for vinteren fikser vi heller nye dekk til neste sesong. Har mye mønster igjen, men de begynner å dra på årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #13 Del Skrevet 12. desember 2019 Bytter vinterdekk når/viss flere av piggene er borte på dekkene. Anonymkode: 30483...821 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #14 Del Skrevet 12. desember 2019 På sesong nr. 4 pleier jeg merke at dekkene ikke har samme grep som før, selv om de er godt innenfor alle krav. Da får de ikke en sesong nr. 5, uansett hvor god mønsterdybden er. Anonymkode: d479b...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 12. desember 2019 #15 Del Skrevet 12. desember 2019 Jeg har aldri hatt under 4 mm igjen på vinterdekka ved utskiftning. Maks (!) 5 sesonger, særlig på pigg, som jo faller ut. Dekka er det aller-, allerviktigste på bilen og derfor det siste jeg sparer på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #16 Del Skrevet 13. desember 2019 22 timer siden, catman skrev: Jeg har aldri hatt under 4 mm igjen på vinterdekka ved utskiftning. Maks (!) 5 sesonger, særlig på pigg, som jo faller ut. Dekka er det aller-, allerviktigste på bilen og derfor det siste jeg sparer på. Ville bare gjenta og fremheve dette. Veldig, veldig enig. 👍 Anonymkode: d479b...b9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 13. desember 2019 #17 Del Skrevet 13. desember 2019 Dekk er på langt nær så mye ferskvare som forhandlerne vil ha oss til å tro. Jeg kjører ut dekkene, altså bytter jeg når det er 3-4 mm igjen og det stemmer som regel med 4-5 år på gode dekk. Dersom det er 8mm mønster på nye dekk og 5mm når jeg bytter de ut så får jeg jo omtrent 40% svinn på dekkene i forhold til å bytte de på 3mm, det liker jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 13. desember 2019 #18 Del Skrevet 13. desember 2019 36 minutter siden, Tiuren skrev: Dekk er på langt nær så mye ferskvare som forhandlerne vil ha oss til å tro. Jeg kjører ut dekkene, altså bytter jeg når det er 3-4 mm igjen og det stemmer som regel med 4-5 år på gode dekk. Dersom det er 8mm mønster på nye dekk og 5mm når jeg bytter de ut så får jeg jo omtrent 40% svinn på dekkene i forhold til å bytte de på 3mm, det liker jeg ikke Man merker som oftest at dekkene blir harde etter 3-4 sesonger. Dekk er ferskvare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 13. desember 2019 #19 Del Skrevet 13. desember 2019 10 minutter siden, Husholdning1 said: Man merker som oftest at dekkene blir harde etter 3-4 sesonger. Dekk er ferskvare. Det har jeg enda ikke funnet dokumentasjon på, men jeg har hørt påstanden mange ganger.... Jeg kjører også motorsykkel, og da er man enda mer opptatt av dekkenes egenskaper. Selv om mange (og særlig forhandlere) mener at man ikke kan kjøre på dekk over 3-4 år (mine holder aldri så lenge), så stemmer ikke det med det produsentene oppgir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 13. desember 2019 #20 Del Skrevet 13. desember 2019 Akkurat nå, Tiuren skrev: Det har jeg enda ikke funnet dokumentasjon på, men jeg har hørt påstanden mange ganger.... Jeg kjører også motorsykkel, og da er man enda mer opptatt av dekkenes egenskaper. Selv om mange (og særlig forhandlere) mener at man ikke kan kjøre på dekk over 3-4 år (mine holder aldri så lenge), så stemmer ikke det med det produsentene oppgir. Påstanden er nemlig riktig. Ikke verre enn at man sammenligner selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå