Gå til innhold

Hvordan saus/dressing til svinekotteletter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde laget en brun saus, men hatt noe vann i panna det kottelettene er stekt, og gi det et oppkok og bruke dette fett-vannet i sausen, gir masse god smak. 

Anonymkode: 3112f...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanligvis skysaus, men varierer litt med peppersaus, brunsaus, fløtesaus eller rødvinssaus.
Og dropper ofte sausen til fordel for kryddersmør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruner de på pannen, så koker jeg de i brunsaus, eller legger de i ei ildfast form i ovnen, med fløte og krydder, så får de godgjøre seg i et par timer, før de serveres med poteter og grønnsaker.

Alternativt så steker jeg de normalt, og serverer med stekesjy eller brunsaus. Avhengig av hvor god tid jeg har, eller hvor avansert jeg vil gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg varierer mellom brunsaus, fløtesaus, peppersaus og bearnaisesaus. Kommer litt an på hva vi har til de. 

Anonymkode: ce492...784

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med sjy til koteletter, og synes det er veldig godt. 

I nyere tid har jeg begynt med noe helt annet: Nakkekoteletter krydres med salt/pepper, og brunes raskt i panna. Legges over i ildfast form. I panna has det hvitløk (gjerne i tynne skiver, men presset eller hakket går også bra) og løk i tynne skiver, som stekes lett på restvarmen. Deretter kokes panna ut med en god klunk hvitvin, før alt helles over kotelettene i forma. Et par smørklatter på toppen blir godt. Dekk til med lokk eller aluminiumsfolie, og sett i stekeovnen på ca 150 grader (eller lavere) i en time eller to, til kotelettene er så møre at de nesten faller fra hverandre. Server med hjemmelaget potetmos, godt brød e.l., noe som kan suge opp all den gode kraften. 

Anonymkode: e4d2e...a03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er godt med tomatsaus, litt fullkornspasta og grønnsaker til. 

Anonymkode: 2dfa1...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steker kotelettene først og tar ut av pannen. Heller i kremfløte og smaksetter med kjøttbuljong (pulver) og pepper. Knallgodt.

Anonymkode: 33754...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også oppvokst med stekesjy til koteletter.  Som voksen fikk jeg de servert i brun saus...frest i panne putret møre i sausen.  Det var nytt for meg, men sååå godt.  Så det har jeg stadig vekk fortsatt.    :spise:

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare må: Det heter HVILKEN saus og ikke HVORDAN saus!!

Hva er det som skjer med språket vårt i dette landet egentlig, kan ikke folk skrive rett?

Anonymkode: fc370...b9c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heinz Curry Mango Sauce er også godt til både kylling og svinekoteletter (og annet)

Bilderesultat for heinz curry mango saus 

Anonymkode: 182e4...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker å koke panna ut med litt matfløte og soyasaus når jeg en sjelden gang lager koteletter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...