AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 Hei! Jeg skal inn i min første ordentlige jobb etter endt utdanning. Jeg er en dame i midten av 30 årene, og har ikke peiling på klær. Normale hverdagsklær til skole og tidligere jobb har vært type slimfit bukse og genser, med sneakers eller lignende sko. Er dette innafor når man jobber som saksbehandler i kommunen? Kommer til å ha mye kontakt med brukere. Føler at stilen min er litt vel casual kanskje. Noen som har tips til hvordan kle seg? 🙂 Anonymkode: 7a80a...add
Snop Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Alle saksbehandlere jeg har vært borti (og det er ikke få 😅) har hatt veldig casual stil - og det har vært veldig greit egentlig, for det blir mindre stivt og skummelt Hadde muligens fått meg noen sko som så litt profesjonelle ut, og ellers brukt hverdagslige klær med rene snitt.
Pås Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 Det du beskriver er innafor i min kommune i hvert fall! Og det er en stor kommune... 🙂
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #4 Skrevet 11. desember 2019 Ville kjørt en feminin stil. Skjørt og langermet bluse eller topp og litt høyhælte sko. Anonymkode: 8e521...22b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #5 Skrevet 11. desember 2019 Helt innafor. Samboeren min jobber som saksbehandler i kommunen, en typisk stil er jeans og genser, evt skjorte. Man trenger ikke pynte seg opp 😛 Anonymkode: 6728d...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #6 Skrevet 11. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ville kjørt en feminin stil. Skjørt og langermet bluse eller topp og litt høyhælte sko. Anonymkode: 8e521...22b Hadde vært fullstendig uaktuelt for min del 😂 høyhelte sko en hel dag? Hell no! Anonymkode: 6728d...fd7 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #7 Skrevet 11. desember 2019 Kommer an på hvilke brukere du skal ha ansvaret for. Forskjell på å være økonom og sosionom. Anonymkode: 2f196...592 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #8 Skrevet 11. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville kjørt en feminin stil. Skjørt og langermet bluse eller topp og litt høyhælte sko. Anonymkode: 8e521...22b Det blir for overpyntet. Anonymkode: f4fea...eb0 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #9 Skrevet 11. desember 2019 Jeg har vært saksbehandler i kommunen i mange år. Stilen var alltid casual. Det var også stilen alle andre på kontoret fulgte. Jeg passet på å alltid være ren og velstelt. Klærne måtte se såpass ut at jeg på kort varsel kunne gå i møte med kommunens ledelse uten å følge meg sjuskete. Min personlige mening er at ekstreme farger på håret/ekstremt lange falske øyenvipper og voldsomt mye make up passer seg ikke. Anonymkode: d3ff9...34a 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #10 Skrevet 11. desember 2019 Jobber som saksbehandler i staten. Går for tiden i boots, strømpebukse, skjørt og en fin bluse. Men, jeg er glad i å pynte meg. De fleste går i jeans og en genser, evt. skjorte om de føler for det. Noen går til og med i joggebukse på fredager. (Ikke sånn svær i tjukt stoff, men en mer slim-fit joggebukse). Se an, du! Ikke kjøp inn masse nytt. Anonymkode: 6253c...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #11 Skrevet 11. desember 2019 Student-stilen er nok litt mer avslappet, men du kan nok fint gå i det du har. Kjøp evt inn noen skjorter/bluser og ett par diskrete sko, så er du nok innafor. Jeans og bluse er jo klassisk. Anonymkode: e4b22...4d7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #12 Skrevet 11. desember 2019 Saksbehandleren min på nav gå i blå, litt slapp i beina men litt for stram i livet dongeribukse som klemmer inn på sidene, en eller annen tskjorte i barnslige farger hvor det står noe ala "dream" eller "travel" på hvor ermene stopper litt for langt opp på overarma til at det funker, converse også har hun håret i midtskill rett ned men med litt av håret fremme bak ørene mens noe henger foran om det gir mening. Noen ganger har hun grå cardigan i tynt stoff oppå nevnte outfit. Det er flere på det kontoret som ser litt sånn ut.. Du kan jo prøve noe sånt. Anonymkode: 02ac7...2d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå