Gå til innhold

Bryllupsreise i februar - og gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Planene var klare! Vi har booket oss et luksuriøst 5-stjernes resort i Thailand for en ukes bryllupsreise. Men så ble jeg plutselig gravid! Jeg tenkte først at dette skulle gå bra, men da vi fikk vite at zika-viruset er i Thailand, må vi avlyse de planene.

Så nå lurer vi litt på hvor vi skal dra hen... Jeg har mest lyst til sol og varme, og kunne slappe av på stranda. Problemet er at helsemyndighetene fraråder alle tropiske steder som har malaria, zika-virus og generelt dårlig hygiene som kan føre til diare.

Er det noen her som har noen tips til steder å dra i februar? Vi er åpne for alle mulige forslag. Jeg er da i andre termin, og har hørt det er den beste tiden å fly på.

Ift budsjett så har vi 70.000kr, så det er ikke en lavbudsjettsreise. Får bare krysse fingrene for at vi får noe av pengene tilbake på forsikring
(25 000 er allerede brukt på flybilletter og depositum på resortet).

Takk på forhånd for tips!

Anonymkode: 3d04f...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du er gravid og det kun dreier seg om en uke så vil jeg foreslå noe så enkelt som Grand Canaria eller en av de andre Kanariøyene da flyturen er mye kortere og du slipper å skifte tidssone, noe som kan være slitsomt når man kun skal være en uke.

Med deres budsjett så kan dere jo velge å vrake blandt de flotteste hotellene og.

Hvis det absolutt skal være eksotisk så ta en kikk på Aruba .  Det drikker man vann fra springen og jeg fikk ikke noen myggstikk der .  Mener Klm  flyr direkte fra Shipool.  Men anbefaler minst 2 uker på slike lange flyturer da.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubai og Emirater. Rent og trygt for gravide. Norsk sommer temperaturer i februar. Du får kun tilbake fra forsikringen dersom du har legeerklæring som sier at du frarådes å reise dit og dersom reisen ble bestilt før du ble gravid. Og til og med da kan de bære vrange og spørre om svangerskapet var planlagt.

Anonymkode: 6f89b...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...