Gå til innhold

Tips til billig og god hudpleie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig blitt ganske bevisst på pengebruken min og har begynt å redusere en del utgifter som ikke gir meg så mye, "problemet" er at jeg er veldig opptatt av hud og hudpleie og kjøper feks zo skin sin hudpleieserie for å forebygge rynker (er 31 år). Jeg liker også å bruke gode aminkeprodukter Jeg liker også å ta vare på huden ellers på kroppen, men det trenger kanskje ikke være så dyrt? Er det noen som har tips til en som både vil ha pen hud og ikke bruke unødvendig mye penger?

Anonymkode: 01e5d...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd mye forskjellig både dyrt og billig, og har landet på The Ordinary. Serien har bedret huden min mye, og det er såpass mye at andre ser og kommenterer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Ulven skrev:

Jeg har prøvd mye forskjellig både dyrt og billig, og har landet på The Ordinary. Serien har bedret huden min mye, og det er såpass mye at andre ser og kommenterer det. 

Enig med henne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2019 den 11.59, Ulven skrev:

Jeg har prøvd mye forskjellig både dyrt og billig, og har landet på The Ordinary. Serien har bedret huden min mye, og det er såpass mye at andre ser og kommenterer det. 

Hvilke produkter bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/14/2019 at 6:21 PM, SupaWoman said:

Hvilke produkter bruker du?

Jeg bruker 2 serum om morgenen som jeg rullerer på annenhver uke. Granactive Retinoid 2 % og Buffet. Deretter en fuktighetskrem Natural Moisturizing Factors + HA 

Kveldsrutinen består av Squalene Cleanser. Så et rensevann: Glycolic Acid 7% Toning Solution

Hyaluronic Acid 2 % og så en blanding av Natural Moisturizing Factors + HA og Azelaic Acid Suspension 10%

Hver søndag bruker jeg en peeling i tre minutter: AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution

Jeg er 49, så har såkalt moden hud.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ulven skrev:

Jeg bruker 2 serum om morgenen som jeg rullerer på annenhver uke. Granactive Retinoid 2 % og Buffet. Deretter en fuktighetskrem Natural Moisturizing Factors + HA 

Kveldsrutinen består av Squalene Cleanser. Så et rensevann: Glycolic Acid 7% Toning Solution

Hyaluronic Acid 2 % og så en blanding av Natural Moisturizing Factors + HA og Azelaic Acid Suspension 10%

Hver søndag bruker jeg en peeling i tre minutter: AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution

Jeg er 49, så har såkalt moden hud.

 

Jeg bruker mange av de samme produktene faktisk, men har en pause nå fordi jeg har lyst å ta et par soltimer.  ja vet det er fy fy.  Vet du sånn ca hvor lenge man skal vente fra siste syre og retinolbehandling til man utsetter huden for sol?  2-3 uker?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.12.2019 den 11.56, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig blitt ganske bevisst på pengebruken min og har begynt å redusere en del utgifter som ikke gir meg så mye, "problemet" er at jeg er veldig opptatt av hud og hudpleie og kjøper feks zo skin sin hudpleieserie for å forebygge rynker (er 31 år). Jeg liker også å bruke gode aminkeprodukter Jeg liker også å ta vare på huden ellers på kroppen, men det trenger kanskje ikke være så dyrt? Er det noen som har tips til en som både vil ha pen hud og ikke bruke unødvendig mye penger?

Anonymkode: 01e5d...db9

Jeg vet ikke akkurat hva slags produkter du er ute etter, eller hva slags hudtype du har, men kan komme med noen anbefalinger. Mange rimelige produkter har mye av de samme virkestoffene som de dyre. De har ofte tilbud på rens på apoteket, her er det bare å finne noe etter hudtype, finner lett noe til rundt 100-150 kroner. Jeg bruker hydrerende toner etter rens, har brukt mye koreansk, men bruker nå et fra dr.knopkas som jeg kjøper på Luxplus (nettsiden) til en latterlig billig penge. Dette er et merke fra Estland, og jeg liker toneren (og ingredienslisten) veldig godt. Serum kan du kjøpe rimelig fra The ordinary for eksempel. Vet ikke hva du spesifikt er ute etter, men generelt vil jeg anbefale vitamin C, peptider og hyaluronsyre for alle hudtyper. I tillegg kan det være bra å bruke en syrepeeling (for eksempel glykolsyre) og ett retinol serum. Syrepeeling kan du bruke ca en gang i uken, allt etter hvor sensitiv hud du har. Retinolserum har the ordinary i ulike styrker. Jeg bruker nå 0.2% retinol, etter å ha brukt 5% retinoin i ca ett år. Retinoin er svakere enn retinol, man bygger seg opp en toleranse. Når det gjelder krem kan jeg anbefale Cerave fra apoteket, veldig bra krem. Eller Avene physiolift, litt dyrere en cerave men veldig god, full av vitamin E og ofte på tilbud på nettapotekene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og når det gjelder kropp: Luxplus selger natura siberica, natura Estonica og dr.knopkas som er naturlige og økologiske produkter som er kjempegode og billige. Deilig dusjsåpe, skrubb og krem full av nærende ingredienser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2019 den 22.57, SupaWoman skrev:

Jeg bruker mange av de samme produktene faktisk, men har en pause nå fordi jeg har lyst å ta et par soltimer.  ja vet det er fy fy.  Vet du sånn ca hvor lenge man skal vente fra siste syre og retinolbehandling til man utsetter huden for sol?  2-3 uker?? 

Hvorfor bruke disse produktene når du reverserer flere av dets positive virkninger med å utsette huden for mye sol? Spør av ren nysgjerrighet. Minner meg om alle som bruker mye penger på anti aging, men som nekter å bruke solkrem.... 

Anonymkode: cc952...49a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruke disse produktene når du reverserer flere av dets positive virkninger med å utsette huden for mye sol? Spør av ren nysgjerrighet. Minner meg om alle som bruker mye penger på anti aging, men som nekter å bruke solkrem.... 

Anonymkode: cc952...49a

De fleste bruker solkrem i sola på sommeren, men jeg ser ikke vits i å bruke det i vinterhalvåret da det er mørkt stort sett hele tiden og jeg knapt er ute på dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ansiktskrem og øyekrem fra Kiehls og de er rimeligere enn andre merker en får på parfymeri.

Jeg synes ansiktskremen er bra. Den er uten parfyme og trekker lett inn i huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...