AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 Har fått akutt omgangssyke, og vet ikke om jeg klarer eksamen på fredag. Broren min og moren min hadde omgangssyke nylig, og det varte ca. 5 dager. Vet ikke om jeg bør ta kontakt med legen i morgen, eller om jeg bør vente til torsdag. Er usikker på jeg kommer meg ut av huset i morgen nemlig. Hvis det er stor pågang på legekontoret på torsdag/fredag, kan jeg da risikere å ikke få legeerklæring? Anonymkode: 824f8...dd0
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 For det første får du ikke lov å komme på legekontoret. Legeerklæring/sykemelding kan ikke tilbakedateres, hvis du ikke har vært i kontakt med legen fra første dag. Men omgangssyke kan du jo også fått torsdagskvelden. Når det gjelder eksamen så må du vel gi erklæring i ettertid, sikkert over nett? Så det har ikke så mye å si om du ringer nå eller torsdag tror jeg. For hadde du blitt syk fredag hadde du kanskje ikke fått det før mandag uansett. Anonymkode: 9169c...a08 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 Ring legekontoret. Du trenger neppe møte opp. Anonymkode: 583ee...6a0
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #4 Skrevet 11. desember 2019 Ikke dra på legekontoret! Det er pakket fult av eldre, skjøre mennesker som er der for influensa-vaksine og vanlige folk med jævlige forkjølelser. Det siste de folka trenger er at egoister som deg drar OMGANGSSYKE ned på legekontoret. Du kan drepe et gammelt menneske med det, skjønner du virkelig ikke det selv? Skriv melding til legen på Helsenorge eller RING dem. Anonymkode: 64ee8...872 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #5 Skrevet 11. desember 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første får du ikke lov å komme på legekontoret. Legeerklæring/sykemelding kan ikke tilbakedateres, hvis du ikke har vært i kontakt med legen fra første dag. Men omgangssyke kan du jo også fått torsdagskvelden. Når det gjelder eksamen så må du vel gi erklæring i ettertid, sikkert over nett? Så det har ikke så mye å si om du ringer nå eller torsdag tror jeg. For hadde du blitt syk fredag hadde du kanskje ikke fått det før mandag uansett. Anonymkode: 9169c...a08 Hos min lege ringer man inn første sykedag og kommer så fort man kan. Anonymkode: cd150...f56 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #6 Skrevet 11. desember 2019 Ring legekontoret så de får registrert at du har meldt sykdom, så ordner det seg med sykemelding. Tror sykemelding må leveres innen 48 timer etter eksamen for at du skal kunne få tatt den på nytt. Sjekk med skolen. Anonymkode: 75bf6...980 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #7 Skrevet 11. desember 2019 Jeg kom inn hos legen med omgangssyke, så absolutt mulig. Anonymkode: 69b2f...2d2
dillyduzit Skrevet 11. desember 2019 #8 Skrevet 11. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom inn hos legen med omgangssyke, så absolutt mulig. Anonymkode: 69b2f...2d2 Smittet vel halvparten av pasientene og tenker jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #9 Skrevet 12. desember 2019 19 timer siden, dillyduzit skrev: Smittet vel halvparten av pasientene og tenker jeg. Da får du ringe legekontoret mitt og fortelle at de ikke tar i mot folk med omgangssyke. Anonymkode: 69b2f...2d2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå