Gå til innhold

Gave til data- og dingseinteressert mann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forslag? Han spiller litt spill og er ellers veldig teknologi-interessert. Kan koste alt fra noen hundrelapper og opp til et par-tre tusen. 

Han har ny mobil, laptop, nettbrett, Sonos-anlegg, værstasjon, drone..det er det jeg vet om. Tenker å kjøpe noe som er litt sånn som er kjekt å ha, men han ikke hadde kjøpt til seg selv..

Anonymkode: 9c652...d26

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Raspberry pi, 3D-printer, mini-versjon av klassiske spillkonsoller, Philips hue-lys, Google Home. Var det jeg kom på i farten :)

Anonymkode: 84ddc...d22

Skrevet

Takk!

Kanskje et helt dumt spørsmål , men Google home.. hva kan det brukes til ? Må han ha masse tilleggsutstyr for å kunne bruke det til noe? Har forsøkt å Google (!) men jeg er så teknisk uinteressert at jeg ikke forstår.

Skrevet

Mulig Sonos-anlegget dekker ca. samme området som Google Home. :) Med forbehold om at jeg ikke kjenner til hele produktserien til Sonos! 

Anonymkode: bb52c...d28

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Takk!

Kanskje et helt dumt spørsmål , men Google home.. hva kan det brukes til ? Må han ha masse tilleggsutstyr for å kunne bruke det til noe? Har forsøkt å Google (!) men jeg er så teknisk uinteressert at jeg ikke forstår.

Det er en personlig assistent. Den fungerer fint alene, men kan ofte kobles til andre dingser for å gjøre hverdagen lettere. For eksempel lysene, forsterkeren, osv. 

Anonymkode: 84ddc...d22

Skrevet

Mange nerder er ekstra opptatt av personvern. Hvis han er en av dem vil han neppe ha Google Home eller liknende systemer.

Anonymkode: d9b50...eba

Skrevet

Robotstøvsuger?

Anonymkode: 312e5...f67

Skrevet
På 10.12.2019 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Takk!

Slik det funker for meg på min smarttelefon:

Tiltross for stemmekalibrering må jeg gjøre til en teit engelsk aksent for å slippe å si OHKAY GOOGL tre ganger på rad.

Den norske versjonen er i min erfaringer ikke like god som den engelske, mener det ikke er lik støtte til forskjellige apper.

Skjer ikke hver gang, men dette er ikke ett ukjent fenomen:

"Ok google" 

*pling* 

"Timer 12 minutes "

.....

-

"OK google"

*pling*

"Timer 5 minutes!"

OK, timer 50 minutes, starting now 

-

"OK GOOGLE!!!!"

*pling*

"TIMER 5 MINUTES!!!!"

OK, timer 5 minutes, from now.

Å sånn går nu dagan.

Kjekt når det funker, irri når det ikke gjør det.

Anonymkode: 312e5...f67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...