AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #21 Skrevet 13. desember 2019 På 10.12.2019 den 17.25, AnonymBruker skrev: Jeg skal utredes for endomitriose, for mange grunner. Men jeg lurer på om kramper etter orgasme er en del av det? Jeg vet at smerter under samleiet er en ting som ofte nevnes, men kramper etter? Jeg tenkte jeg kunne spørre etter erfaringer her, bare for å vite om dette er noe jeg bør ta opp på konsultasjonstimen på sykehuset før laproscopien. Jeg er singel, har ingen partner, men bruker en liten dildo til å klemme på for litt ekstra effekt. Men kramper får jeg både med og uten dildo. Jeg vet at livmora er en muskel/har mange muskler, og at kramper ofte kan skje i muskler om man bruker dem. Men dette skjer hver gang, selv om jeg får en orgasme til dagen og muskelen sån sett et godt brukt/trent, men hver eneste gang. Det er så trist 😓 orgasme er godt, det kan få en til å slappe av ol. men nesten så det noen ganger ikke er verdt det, pga. krampene etterpå. Som fører meg her, kan dette ha en sammenheng med endometriose? Eller er jeg bare særdeles uheldig ☹️ Anonymkode: 0a7eb...83a Er musklene "godt trent", ts? Det anbefales daglige knipeøvelser over 10-15 minutter livet gjennom som kvinne av en grunn. Dersom du oppnår 15 min eller over: toppers! Gå videre med å trene opp musklene til å dytte ting opp og ned. Muskler kan alltid trenes opp mer, og det er alltid positivt for helsa å gjøre det. Dersom du kun tar deg bryet med å knipe dann og vann eller i 2-3 min: øk intensiteten. Krampene gir seg nok når du får trent musklene. Jeg har endo, og opplever kun kramper dersom jeg får orgasme under første del av mensen. (pro tips: de går over med en gang en benytter tampong/menskopp, så du kan nok massere bort krampene) Anonymkode: 49c35...4dc
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #22 Skrevet 13. desember 2019 Jeg har ikke endometriose, men har opplevd det du beskriver mange ganger under mensen eller rett før mensen. Menssmerter blir alltid verre av å få orgasme. Har alltid tenkt at det er logisk, ettersom en orgasme fremkaller sammentrekninger i underlivet. Anonymkode: 7035b...ddf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå