Gå til innhold

Kramper etter orgasme, hver eneste gang 😩 sammenheng med endomitriose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal utredes for endomitriose, for mange grunner.

Men jeg lurer på om kramper etter orgasme er en del av det? Jeg vet at smerter under samleiet er en ting som ofte nevnes, men kramper etter?

Jeg tenkte jeg kunne spørre etter erfaringer her, bare for å vite om dette er noe jeg bør ta opp på konsultasjonstimen på sykehuset før laproscopien.

Jeg er singel, har ingen partner, men bruker en liten dildo til å klemme på for litt ekstra effekt. Men kramper får jeg både med og uten dildo. Jeg vet at livmora er en muskel/har mange muskler, og at kramper ofte kan skje i muskler om man bruker dem. Men dette skjer hver gang, selv om jeg får en orgasme til dagen og muskelen sån sett et godt brukt/trent, men hver eneste gang. Det er så trist 😓 orgasme er godt, det kan få en til å slappe av ol. men nesten så det noen ganger ikke er verdt det, pga. krampene etterpå.

Som fører meg her, kan dette ha en sammenheng med endometriose? Eller er jeg bare særdeles uheldig ☹️

Anonymkode: 0a7eb...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri tenkt på den sammenhengen, men jeg opplever og det. Jeg har endometriose. 

Anonymkode: f1e83...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri tenkt på den sammenhengen, men jeg opplever og det. Jeg har endometriose. 

Anonymkode: f1e83...17b

Jeg prøver å skrive ned alt som kanskje kan være en del av det for å kunne være helt 100% forberedt til denne konsultasjonstimen. Aner ikke hva som skal skje der, har fått en del spørsmål jeg må svare på som jeg skal ha med. Men tenker at om jeg har god oversikt over alt som skjer med meg, som både kan ha sammenheng og ikke, så har de mer å gå på, kanskje de undersøker noen områder litt bedre eller ... 😅 jeg vet ikke, men prøver å være forberedt.

Leser mye om smerte og sex, men ingen som direkte skriver om «kramper» etter sex. Så er liksom ikke så enkelt å vite. 

Anonymkode: 0a7eb...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være på grunn av endometriose, men det kan også finnes andre grunner til det, derfor er det viktig at du nevner det for gynekologen så du får rett diagnose 😊

Anonymkode: e8069...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har det. Ikke hver gang, men om det først skjer har jeg smerter i nesten en time. De tror det har en sammenheng for meg, så kanskje det har det for deg og. 

Anonymkode: 87d51...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye endometriose, men har aldri opplevd kramper etter orgasme.

Anonymkode: 5b777...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan legge til at krampene varer fra alt til 1 time til 24 timer 😕

Anonymkode: 0a7eb...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har mistanke om at jeg har endometriose. Har det akkurat som deg. Har ingen partner. Hender jeg bruker "sugekopp til å få utvendig klitoris orgasme får alltid mage kramper etter orgasme. Å har ofte tenkt at det er sikkert for at jeg har endometriose. Dildo tør jeg ikke bruke i fare for enda sterkere smerter/krampe etterpå.Bare tanken på en mann som hadde krevd jevnlig sex er også negativt .Skal til gynekolog i februar på vanlig kontroll. Ikke bestemt meg ennå om jeg skal ta opp at jeg mulig har endometriose. Orker ikke å få en finger inn i rompehullet. Å det kommer vel på tale siden det er veggen mellom rompehullet og vagina jeg kjenner krampen kommer til tider. Men etter "orgasme" får jeg vondt/krampe i magen mange timer om jeg ikke tar smertestillende. Er 46 år. Hatt det siden jeg var i tjueårene.

Anonymkode: 2d81a...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har mistanke om at jeg har endometriose. Har det akkurat som deg. Har ingen partner. Hender jeg bruker "sugekopp til å få utvendig klitoris orgasme får alltid mage kramper etter orgasme. Å har ofte tenkt at det er sikkert for at jeg har endometriose. Dildo tør jeg ikke bruke i fare for enda sterkere smerter/krampe etterpå.Bare tanken på en mann som hadde krevd jevnlig sex er også negativt .Skal til gynekolog i februar på vanlig kontroll. Ikke bestemt meg ennå om jeg skal ta opp at jeg mulig har endometriose. Orker ikke å få en finger inn i rompehullet. Å det kommer vel på tale siden det er veggen mellom rompehullet og vagina jeg kjenner krampen kommer til tider. Men etter "orgasme" får jeg vondt/krampe i magen mange timer om jeg ikke tar smertestillende. Er 46 år. Hatt det siden jeg var i tjueårene.

Anonymkode: 2d81a...f69

Var ingen finger i rumpa på meg hos gyn, kun ultralyd for å se etter cyster ol. på eggstokker. Var ingen, men det betyr ingenting siden de nesten må inn å se. Men kanskje finger i rumpa på sykehuset 😅 men om jeg bare kommer meg til lap, så blir jeg glad, da gjør jeg alt jeg må. Må slutte på p-piller i januar, gruer meg noe grusomt til å måtte oppleve en ekte syklus igjen, men det vil også hjelpe med å kanskje kunne se noe.

For min del er det «vanlige kramper», som alltid under blødning, litt mindre av magen som blir påvirket kanskje, men kramper.

Men da skal jeg ta dette opp når jeg skal til sykehuset :) 

Takk for mange svar. 

Anonymkode: 0a7eb...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ingen finger i rumpa på meg hos gyn, kun ultralyd for å se etter cyster ol. på eggstokker. Var ingen, men det betyr ingenting siden de nesten må inn å se. Men kanskje finger i rumpa på sykehuset 😅 men om jeg bare kommer meg til lap, så blir jeg glad, da gjør jeg alt jeg må. Må slutte på p-piller i januar, gruer meg noe grusomt til å måtte oppleve en ekte syklus igjen, men det vil også hjelpe med å kanskje kunne se noe.

For min del er det «vanlige kramper», som alltid under blødning, litt mindre av magen som blir påvirket kanskje, men kramper.

Men da skal jeg ta dette opp når jeg skal til sykehuset :) 

Takk for mange svar. 

Anonymkode: 0a7eb...83a

Ja gruer meg jeg å til den dagen gynekologen "tar fra meg" p-pillene. Det blir ekstreme kramper uten prevensjon. Som en kniv som blir kjørt oppi rompa. Lykke til videre med det du skal.

Anonymkode: 2d81a...f69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har mistanke om at jeg har endometriose. Har det akkurat som deg. Har ingen partner. Hender jeg bruker "sugekopp til å få utvendig klitoris orgasme får alltid mage kramper etter orgasme. Å har ofte tenkt at det er sikkert for at jeg har endometriose. Dildo tør jeg ikke bruke i fare for enda sterkere smerter/krampe etterpå.Bare tanken på en mann som hadde krevd jevnlig sex er også negativt .Skal til gynekolog i februar på vanlig kontroll. Ikke bestemt meg ennå om jeg skal ta opp at jeg mulig har endometriose. Orker ikke å få en finger inn i rompehullet. Å det kommer vel på tale siden det er veggen mellom rompehullet og vagina jeg kjenner krampen kommer til tider. Men etter "orgasme" får jeg vondt/krampe i magen mange timer om jeg ikke tar smertestillende. Er 46 år. Hatt det siden jeg var i tjueårene.

Anonymkode: 2d81a...f69

Jeg ville tatt det opp. Jeg har blitt sjekket av legen, gynekologspesialist og på sykehuset, fikk ikke en finger i rumpen et eneste sted. Ble henvist videre til kikkhullsoperasjon på grunnlag av at symptomene mine kunne samsvare med endometriose, det er visst den eneste sikre måten de kan si om du har det eller ikke. Det fine er jo at de fjerner det de ser når de først "er der". 

Anonymkode: f1e83...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tinkaanonym skrev:

Hmm...du har ikke spiral?

Ikke enda, det skal jeg evt. snakke om etter laproskopi. 

Anonymkode: 0a7eb...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tatt det opp. Jeg har blitt sjekket av legen, gynekologspesialist og på sykehuset, fikk ikke en finger i rumpen et eneste sted. Ble henvist videre til kikkhullsoperasjon på grunnlag av at symptomene mine kunne samsvare med endometriose, det er visst den eneste sikre måten de kan si om du har det eller ikke. Det fine er jo at de fjerner det de ser når de først "er der". 

Anonymkode: f1e83...17b

Er redd for undersøkelser. Så alt som kan ha noe med blodprøver til finger i rompa holder jeg kjeft om. Later som alt er i den skjønneste orden. Funket hittil.

Anonymkode: 2d81a...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er redd for undersøkelser. Så alt som kan ha noe med blodprøver til finger i rompa holder jeg kjeft om. Later som alt er i den skjønneste orden. Funket hittil.

Anonymkode: 2d81a...f69

Personlig er jeg mer redd for om det har utviklet såpass at det er arrvev som binder organer sammen ol, eller på vei til å bli såpass. Noen ganger bare må man gjennomføre undersøkelser. 

Anonymkode: 0a7eb...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får enorme smerter nederst i magen etter orgasme. Jeg har faktisk droppet orgasmer det siste året, på grunn av smertene i etterkant. Har ingen symptomer på endometriose.

Anonymkode: 9c989...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkaanonym
På 11.12.2019 den 12.03, AnonymBruker skrev:

Ikke enda, det skal jeg evt. snakke om etter laproskopi. 

Anonymkode: 0a7eb...83a

Grunnen til at jeg spurte var at spiral kan gi sånne smerter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, tinkaanonym skrev:

Grunnen til at jeg spurte var at spiral kan gi sånne smerter

Ok, nei har ikke spiral, men bruker p-piller.
 

Har nå hatt en periode uten opphold, og det funker ikke! Kanskje bare feil merke for meg, men forstoppa, oppblåst til de grader! Her etter flere uker, har jeg nå opphold igjen. Pleier å slutte på en søndag, få blødning på en fredag. Nå startet krampene og litt blødning allerede på onsdag, det er klart for å komme ut, litt, men stormer nå snart på for fult. Men enda med kramper, og er enda noe oppblåst, men alt så kjenner jeg med bedre! Utrolig nok! Kontinuerlig p-pille bruk av microgynon fungerer ikke for meg, det ødelegger magen helt. Nå er nå den på bedre veier. Må bare komme meg gjennom denne helga. I går måtte det 3 ibux og 2 paracet til for å få sove. Sliter sykt med at jeg blir vond i venstre side av låret, som stråler nedover helt til leggen. Men til og med krampene tok ikke ibux denne gangen 😧 det har aldri skjedd før. Vet at det er en stor dose smertestillende på en gang, pleier aldri til vanlig å bruke såpass, men har fått lov til det etter en operasjon en gang, så vet at det er «trygt» uten at man bør gjøre det hver dag.

Jeg noterer ned absolutt alt som skjer med meg nå fremover. Skal ta opp alt og ingenting jeg kan komme på. Satt med tårene i øyenen her jeg kom over noe i lesingen min om endometriose. Den listen var jo bare hele livet mitt 😧

https://www.lagyndr.com/endometriosis/symptoms-of-endometriosis/

Om de ikke finner noe, da bet jeg sannelig ikke hva jeg skal gjøre, for dette bare det beskriver alt. Så krysser fingrene for operasjonen. Kan håpe de åpner opp og det er et hav av endo-vev. Ikke egentlig positivt, men gud om jeg gruer meg til å våkne opp og få høre resultatet, for jeg ønsker så endelig å få komme til bunns i dette! Jeg trenger å høre et «du har endometriose» svar og ikke «du er frisk» svar som jeg har fått høre så mye av før!

Det ble dagens lille utblåsing 😅 

Anonymkode: 0a7eb...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, nei har ikke spiral, men bruker p-piller.
 

Har nå hatt en periode uten opphold, og det funker ikke! Kanskje bare feil merke for meg, men forstoppa, oppblåst til de grader! Her etter flere uker, har jeg nå opphold igjen. Pleier å slutte på en søndag, få blødning på en fredag. Nå startet krampene og litt blødning allerede på onsdag, det er klart for å komme ut, litt, men stormer nå snart på for fult. Men enda med kramper, og er enda noe oppblåst, men alt så kjenner jeg med bedre! Utrolig nok! Kontinuerlig p-pille bruk av microgynon fungerer ikke for meg, det ødelegger magen helt. Nå er nå den på bedre veier. Må bare komme meg gjennom denne helga. I går måtte det 3 ibux og 2 paracet til for å få sove. Sliter sykt med at jeg blir vond i venstre side av låret, som stråler nedover helt til leggen. Men til og med krampene tok ikke ibux denne gangen 😧 det har aldri skjedd før. Vet at det er en stor dose smertestillende på en gang, pleier aldri til vanlig å bruke såpass, men har fått lov til det etter en operasjon en gang, så vet at det er «trygt» uten at man bør gjøre det hver dag.

Jeg noterer ned absolutt alt som skjer med meg nå fremover. Skal ta opp alt og ingenting jeg kan komme på. Satt med tårene i øyenen her jeg kom over noe i lesingen min om endometriose. Den listen var jo bare hele livet mitt 😧

https://www.lagyndr.com/endometriosis/symptoms-of-endometriosis/

Om de ikke finner noe, da bet jeg sannelig ikke hva jeg skal gjøre, for dette bare det beskriver alt. Så krysser fingrene for operasjonen. Kan håpe de åpner opp og det er et hav av endo-vev. Ikke egentlig positivt, men gud om jeg gruer meg til å våkne opp og få høre resultatet, for jeg ønsker så endelig å få komme til bunns i dette! Jeg trenger å høre et «du har endometriose» svar og ikke «du er frisk» svar som jeg har fått høre så mye av før!

Det ble dagens lille utblåsing 😅 

Anonymkode: 0a7eb...83a

Tipset mitt som har begynt å fungere for meg. Er at når jeg begynner å spotte/blø på pillene så jeg må ta en p-pillepause så starter jeg med to paracet morgen og kveld før mensen kommer skikkelig i gang. For å unngå den krampen og hodepinen som har begynt å komme sigende rundt mensen. Aldri hatt hodepine før. Men den kom etter fylte 46 år. Så jeg kan godt gå to dager på paracet før mensen setter inn for fullt den tredje dagen. Da fortsetter jeg med enda mer paracet. Det rare er at jeg slutter å spotte/blø de to første pillefri dagene før mensen setter inn. Akkurat som jeg blør på pillene... Kan ikke få sagt som jeg gleder meg om noen år fremover at jeg blir kvitt mensen for godt. Men da sliter jeg vel med andre overgangsalder plager. Skal aldri vi kvinner få det godt?

Anonymkode: 2d81a...f69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...