AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #1 Skrevet 10. desember 2019 Jeg skal utredes for endomitriose, for mange grunner. Men jeg lurer pĂ„ om kramper etter orgasme er en del av det? Jeg vet at smerter under samleiet er en ting som ofte nevnes, men kramper etter? Jeg tenkte jeg kunne spĂžrre etter erfaringer her, bare for Ă„ vite om dette er noe jeg bĂžr ta opp pĂ„ konsultasjonstimen pĂ„ sykehuset fĂžr laproscopien. Jeg er singel, har ingen partner, men bruker en liten dildo til Ă„ klemme pĂ„ for litt ekstra effekt. Men kramper fĂ„r jeg bĂ„de med og uten dildo. Jeg vet at livmora er en muskel/har mange muskler, og at kramper ofte kan skje i muskler om man bruker dem. Men dette skjer hver gang, selv om jeg fĂ„r en orgasme til dagen og muskelen sĂ„n sett et godt brukt/trent, men hver eneste gang. Det er sĂ„ trist đ orgasme er godt, det kan fĂ„ en til Ă„ slappe av ol. men nesten sĂ„ det noen ganger ikke er verdt det, pga. krampene etterpĂ„. Som fĂžrer meg her, kan dette ha en sammenheng med endometriose? Eller er jeg bare sĂŠrdeles uheldig âčïž Anonymkode: 0a7eb...83a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #2 Skrevet 10. desember 2019 Jeg har aldri tenkt pÄ den sammenhengen, men jeg opplever og det. Jeg har endometriose. Anonymkode: f1e83...17b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #3 Skrevet 10. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri tenkt pĂ„ den sammenhengen, men jeg opplever og det. Jeg har endometriose. Anonymkode: f1e83...17b Jeg prĂžver Ă„ skrive ned alt som kanskje kan vĂŠre en del av det for Ă„ kunne vĂŠre helt 100% forberedt til denne konsultasjonstimen. Aner ikke hva som skal skje der, har fĂ„tt en del spĂžrsmĂ„l jeg mĂ„ svare pĂ„ som jeg skal ha med. Men tenker at om jeg har god oversikt over alt som skjer med meg, som bĂ„de kan ha sammenheng og ikke, sĂ„ har de mer Ă„ gĂ„ pĂ„, kanskje de undersĂžker noen omrĂ„der litt bedre eller ... đ jeg vet ikke, men prĂžver Ă„ vĂŠre forberedt. Leser mye om smerte og sex, men ingen som direkte skriver om «kramper» etter sex. SĂ„ er liksom ikke sĂ„ enkelt Ă„ vite. Anonymkode: 0a7eb...83a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #4 Skrevet 10. desember 2019 Det kan vĂŠre pĂ„ grunn av endometriose, men det kan ogsĂ„ finnes andre grunner til det, derfor er det viktig at du nevner det for gynekologen sĂ„ du fĂ„r rett diagnose đ Anonymkode: e8069...7d9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #5 Skrevet 10. desember 2019 Ja, jeg har det. Ikke hver gang, men om det fÞrst skjer har jeg smerter i nesten en time. De tror det har en sammenheng for meg, sÄ kanskje det har det for deg og. Anonymkode: 87d51...6b5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #6 Skrevet 10. desember 2019 Jeg har mye endometriose, men har aldri opplevd kramper etter orgasme. Anonymkode: 5b777...269
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #7 Skrevet 10. desember 2019 Kan legge til at krampene varer fra alt til 1 time til 24 timer đ Anonymkode: 0a7eb...83a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #8 Skrevet 10. desember 2019 Hei! Jeg har mistanke om at jeg har endometriose. Har det akkurat som deg. Har ingen partner. Hender jeg bruker "sugekopp til Ä fÄ utvendig klitoris orgasme fÄr alltid mage kramper etter orgasme. à har ofte tenkt at det er sikkert for at jeg har endometriose. Dildo tÞr jeg ikke bruke i fare for enda sterkere smerter/krampe etterpÄ.Bare tanken pÄ en mann som hadde krevd jevnlig sex er ogsÄ negativt .Skal til gynekolog i februar pÄ vanlig kontroll. Ikke bestemt meg ennÄ om jeg skal ta opp at jeg mulig har endometriose. Orker ikke Ä fÄ en finger inn i rompehullet. à det kommer vel pÄ tale siden det er veggen mellom rompehullet og vagina jeg kjenner krampen kommer til tider. Men etter "orgasme" fÄr jeg vondt/krampe i magen mange timer om jeg ikke tar smertestillende. Er 46 Är. Hatt det siden jeg var i tjueÄrene. Anonymkode: 2d81a...f69
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #9 Skrevet 10. desember 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har mistanke om at jeg har endometriose. Har det akkurat som deg. Har ingen partner. Hender jeg bruker "sugekopp til Ă„ fĂ„ utvendig klitoris orgasme fĂ„r alltid mage kramper etter orgasme. Ă har ofte tenkt at det er sikkert for at jeg har endometriose. Dildo tĂžr jeg ikke bruke i fare for enda sterkere smerter/krampe etterpĂ„.Bare tanken pĂ„ en mann som hadde krevd jevnlig sex er ogsĂ„ negativt .Skal til gynekolog i februar pĂ„ vanlig kontroll. Ikke bestemt meg ennĂ„ om jeg skal ta opp at jeg mulig har endometriose. Orker ikke Ă„ fĂ„ en finger inn i rompehullet. Ă det kommer vel pĂ„ tale siden det er veggen mellom rompehullet og vagina jeg kjenner krampen kommer til tider. Men etter "orgasme" fĂ„r jeg vondt/krampe i magen mange timer om jeg ikke tar smertestillende. Er 46 Ă„r. Hatt det siden jeg var i tjueĂ„rene. Anonymkode: 2d81a...f69 Var ingen finger i rumpa pĂ„ meg hos gyn, kun ultralyd for Ă„ se etter cyster ol. pĂ„ eggstokker. Var ingen, men det betyr ingenting siden de nesten mĂ„ inn Ă„ se. Men kanskje finger i rumpa pĂ„ sykehuset đ men om jeg bare kommer meg til lap, sĂ„ blir jeg glad, da gjĂžr jeg alt jeg mĂ„. MĂ„ slutte pĂ„ p-piller i januar, gruer meg noe grusomt til Ă„ mĂ„tte oppleve en ekte syklus igjen, men det vil ogsĂ„ hjelpe med Ă„ kanskje kunne se noe. For min del er det «vanlige kramper», som alltid under blĂždning, litt mindre av magen som blir pĂ„virket kanskje, men kramper. Men da skal jeg ta dette opp nĂ„r jeg skal til sykehuset  Takk for mange svar. Anonymkode: 0a7eb...83a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #10 Skrevet 10. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var ingen finger i rumpa pĂ„ meg hos gyn, kun ultralyd for Ă„ se etter cyster ol. pĂ„ eggstokker. Var ingen, men det betyr ingenting siden de nesten mĂ„ inn Ă„ se. Men kanskje finger i rumpa pĂ„ sykehuset đ men om jeg bare kommer meg til lap, sĂ„ blir jeg glad, da gjĂžr jeg alt jeg mĂ„. MĂ„ slutte pĂ„ p-piller i januar, gruer meg noe grusomt til Ă„ mĂ„tte oppleve en ekte syklus igjen, men det vil ogsĂ„ hjelpe med Ă„ kanskje kunne se noe. For min del er det «vanlige kramper», som alltid under blĂždning, litt mindre av magen som blir pĂ„virket kanskje, men kramper. Men da skal jeg ta dette opp nĂ„r jeg skal til sykehuset  Takk for mange svar. Anonymkode: 0a7eb...83a Ja gruer meg jeg Ă„ til den dagen gynekologen "tar fra meg" p-pillene. Det blir ekstreme kramper uten prevensjon. Som en kniv som blir kjĂžrt oppi rompa. Lykke til videre med det du skal. Anonymkode: 2d81a...f69 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #12 Skrevet 11. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har mistanke om at jeg har endometriose. Har det akkurat som deg. Har ingen partner. Hender jeg bruker "sugekopp til Ä fÄ utvendig klitoris orgasme fÄr alltid mage kramper etter orgasme. à har ofte tenkt at det er sikkert for at jeg har endometriose. Dildo tÞr jeg ikke bruke i fare for enda sterkere smerter/krampe etterpÄ.Bare tanken pÄ en mann som hadde krevd jevnlig sex er ogsÄ negativt .Skal til gynekolog i februar pÄ vanlig kontroll. Ikke bestemt meg ennÄ om jeg skal ta opp at jeg mulig har endometriose. Orker ikke Ä fÄ en finger inn i rompehullet. à det kommer vel pÄ tale siden det er veggen mellom rompehullet og vagina jeg kjenner krampen kommer til tider. Men etter "orgasme" fÄr jeg vondt/krampe i magen mange timer om jeg ikke tar smertestillende. Er 46 Är. Hatt det siden jeg var i tjueÄrene. Anonymkode: 2d81a...f69 Jeg ville tatt det opp. Jeg har blitt sjekket av legen, gynekologspesialist og pÄ sykehuset, fikk ikke en finger i rumpen et eneste sted. Ble henvist videre til kikkhullsoperasjon pÄ grunnlag av at symptomene mine kunne samsvare med endometriose, det er visst den eneste sikre mÄten de kan si om du har det eller ikke. Det fine er jo at de fjerner det de ser nÄr de fÞrst "er der". Anonymkode: f1e83...17b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #13 Skrevet 11. desember 2019 7 timer siden, tinkaanonym skrev: Hmm...du har ikke spiral? Ikke enda, det skal jeg evt. snakke om etter laproskopi. Anonymkode: 0a7eb...83a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #14 Skrevet 11. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt det opp. Jeg har blitt sjekket av legen, gynekologspesialist og pÄ sykehuset, fikk ikke en finger i rumpen et eneste sted. Ble henvist videre til kikkhullsoperasjon pÄ grunnlag av at symptomene mine kunne samsvare med endometriose, det er visst den eneste sikre mÄten de kan si om du har det eller ikke. Det fine er jo at de fjerner det de ser nÄr de fÞrst "er der". Anonymkode: f1e83...17b Er redd for undersÞkelser. SÄ alt som kan ha noe med blodprÞver til finger i rompa holder jeg kjeft om. Later som alt er i den skjÞnneste orden. Funket hittil. Anonymkode: 2d81a...f69
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #15 Skrevet 11. desember 2019 Jeg har endometriose og har det likt. Anonymkode: a7f55...17b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #16 Skrevet 11. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er redd for undersÞkelser. SÄ alt som kan ha noe med blodprÞver til finger i rompa holder jeg kjeft om. Later som alt er i den skjÞnneste orden. Funket hittil. Anonymkode: 2d81a...f69 Personlig er jeg mer redd for om det har utviklet sÄpass at det er arrvev som binder organer sammen ol, eller pÄ vei til Ä bli sÄpass. Noen ganger bare mÄ man gjennomfÞre undersÞkelser. Anonymkode: 0a7eb...83a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #17 Skrevet 11. desember 2019 Jeg fÄr enorme smerter nederst i magen etter orgasme. Jeg har faktisk droppet orgasmer det siste Äret, pÄ grunn av smertene i etterkant. Har ingen symptomer pÄ endometriose. Anonymkode: 9c989...ca8
Gjest tinkaanonym Skrevet 13. desember 2019 #18 Skrevet 13. desember 2019 PÄ 11.12.2019 den 12.03, AnonymBruker skrev: Ikke enda, det skal jeg evt. snakke om etter laproskopi. Anonymkode: 0a7eb...83a Grunnen til at jeg spurte var at spiral kan gi sÄnne smerter
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #19 Skrevet 13. desember 2019 28 minutter siden, tinkaanonym skrev: Grunnen til at jeg spurte var at spiral kan gi sĂ„nne smerter Ok, nei har ikke spiral, men bruker p-piller.  Har nÄ hatt en periode uten opphold, og det funker ikke! Kanskje bare feil merke for meg, men forstoppa, oppblĂ„st til de grader! Her etter flere uker, har jeg nĂ„ opphold igjen. Pleier Ă„ slutte pĂ„ en sĂžndag, fĂ„ blĂždning pĂ„ en fredag. NĂ„ startet krampene og litt blĂždning allerede pĂ„ onsdag, det er klart for Ă„ komme ut, litt, men stormer nĂ„ snart pĂ„ for fult. Men enda med kramper, og er enda noe oppblĂ„st, men alt sĂ„ kjenner jeg med bedre! Utrolig nok! Kontinuerlig p-pille bruk av microgynon fungerer ikke for meg, det Ăždelegger magen helt. NĂ„ er nĂ„ den pĂ„ bedre veier. MĂ„ bare komme meg gjennom denne helga. I gĂ„r mĂ„tte det 3 ibux og 2 paracet til for Ă„ fĂ„ sove. Sliter sykt med at jeg blir vond i venstre side av lĂ„ret, som strĂ„ler nedover helt til leggen. Men til og med krampene tok ikke ibux denne gangen đ§ det har aldri skjedd fĂžr. Vet at det er en stor dose smertestillende pĂ„ en gang, pleier aldri til vanlig Ă„ bruke sĂ„pass, men har fĂ„tt lov til det etter en operasjon en gang, sĂ„ vet at det er «trygt» uten at man bĂžr gjĂžre det hver dag. Jeg noterer ned absolutt alt som skjer med meg nĂ„ fremover. Skal ta opp alt og ingenting jeg kan komme pĂ„. Satt med tĂ„rene i Ăžyenen her jeg kom over noe i lesingen min om endometriose. Den listen var jo bare hele livet mitt đ§ https://www.lagyndr.com/endometriosis/symptoms-of-endometriosis/ Om de ikke finner noe, da bet jeg sannelig ikke hva jeg skal gjĂžre, for dette bare det beskriver alt. SĂ„ krysser fingrene for operasjonen. Kan hĂ„pe de Ă„pner opp og det er et hav av endo-vev. Ikke egentlig positivt, men gud om jeg gruer meg til Ă„ vĂ„kne opp og fĂ„ hĂžre resultatet, for jeg Ăžnsker sĂ„ endelig Ă„ fĂ„ komme til bunns i dette! Jeg trenger Ă„ hĂžre et «du har endometriose» svar og ikke «du er frisk» svar som jeg har fĂ„tt hĂžre sĂ„ mye av fĂžr! Det ble dagens lille utblĂ„sing đ  Anonymkode: 0a7eb...83a
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #20 Skrevet 13. desember 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, nei har ikke spiral, men bruker p-piller.  Har nÄ hatt en periode uten opphold, og det funker ikke! Kanskje bare feil merke for meg, men forstoppa, oppblĂ„st til de grader! Her etter flere uker, har jeg nĂ„ opphold igjen. Pleier Ă„ slutte pĂ„ en sĂžndag, fĂ„ blĂždning pĂ„ en fredag. NĂ„ startet krampene og litt blĂždning allerede pĂ„ onsdag, det er klart for Ă„ komme ut, litt, men stormer nĂ„ snart pĂ„ for fult. Men enda med kramper, og er enda noe oppblĂ„st, men alt sĂ„ kjenner jeg med bedre! Utrolig nok! Kontinuerlig p-pille bruk av microgynon fungerer ikke for meg, det Ăždelegger magen helt. NĂ„ er nĂ„ den pĂ„ bedre veier. MĂ„ bare komme meg gjennom denne helga. I gĂ„r mĂ„tte det 3 ibux og 2 paracet til for Ă„ fĂ„ sove. Sliter sykt med at jeg blir vond i venstre side av lĂ„ret, som strĂ„ler nedover helt til leggen. Men til og med krampene tok ikke ibux denne gangen đ§ det har aldri skjedd fĂžr. Vet at det er en stor dose smertestillende pĂ„ en gang, pleier aldri til vanlig Ă„ bruke sĂ„pass, men har fĂ„tt lov til det etter en operasjon en gang, sĂ„ vet at det er «trygt» uten at man bĂžr gjĂžre det hver dag. Jeg noterer ned absolutt alt som skjer med meg nĂ„ fremover. Skal ta opp alt og ingenting jeg kan komme pĂ„. Satt med tĂ„rene i Ăžyenen her jeg kom over noe i lesingen min om endometriose. Den listen var jo bare hele livet mitt đ§ https://www.lagyndr.com/endometriosis/symptoms-of-endometriosis/ Om de ikke finner noe, da bet jeg sannelig ikke hva jeg skal gjĂžre, for dette bare det beskriver alt. SĂ„ krysser fingrene for operasjonen. Kan hĂ„pe de Ă„pner opp og det er et hav av endo-vev. Ikke egentlig positivt, men gud om jeg gruer meg til Ă„ vĂ„kne opp og fĂ„ hĂžre resultatet, for jeg Ăžnsker sĂ„ endelig Ă„ fĂ„ komme til bunns i dette! Jeg trenger Ă„ hĂžre et «du har endometriose» svar og ikke «du er frisk» svar som jeg har fĂ„tt hĂžre sĂ„ mye av fĂžr! Det ble dagens lille utblĂ„sing đ  Anonymkode: 0a7eb...83a Tipset mitt som har begynt Ă„ fungere for meg. Er at nĂ„r jeg begynner Ă„ spotte/blĂž pĂ„ pillene sĂ„ jeg mĂ„ ta en p-pillepause sĂ„ starter jeg med to paracet morgen og kveld fĂžr mensen kommer skikkelig i gang. For Ă„ unngĂ„ den krampen og hodepinen som har begynt Ă„ komme sigende rundt mensen. Aldri hatt hodepine fĂžr. Men den kom etter fylte 46 Ă„r. SĂ„ jeg kan godt gĂ„ to dager pĂ„ paracet fĂžr mensen setter inn for fullt den tredje dagen. Da fortsetter jeg med enda mer paracet. Det rare er at jeg slutter Ă„ spotte/blĂž de to fĂžrste pillefri dagene fĂžr mensen setter inn. Akkurat som jeg blĂžr pĂ„ pillene... Kan ikke fĂ„ sagt som jeg gleder meg om noen Ă„r fremover at jeg blir kvitt mensen for godt. Men da sliter jeg vel med andre overgangsalder plager. Skal aldri vi kvinner fĂ„ det godt? Anonymkode: 2d81a...f69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ