Gå til innhold

Ledd som knekker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leddene mine har i det siste begynt å «knekke» mer enn vanlig, jeg har ellers ingen andre plager fra leddene annet enn at fingrene føles stive når de er kalde. Hva kan dette skyldes? 

Anonymkode: b3b13...fa5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leddene mine har i det siste begynt å «knekke» mer enn vanlig, jeg har ellers ingen andre plager fra leddene annet enn at fingrene føles stive når de er kalde. Hva kan dette skyldes? 

Leddvæske, men kan også være du mangler f.eks D vitamin eller kalsium. Greit å sjekke hos lege. 

Anonymkode: 4f05a...dd0

Skrevet

I leddvæsken dannes det små luftbobler som sprekker. Det er disse knekkelydene du hører. Helt normalt

Anonymkode: 19f15...245

Skrevet

Det er normalt å kneppe i ledd. Men stivhet i sammenheng med ubehag kan være begynnende leddgikt/artritt. Hør med lege.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Bekhteres og alle ledda mine knekker/må knekkes for å kunne bevege meg. Får ikke knekt steder som er skikkelig ille. Nakke, rygg feks. Føles bare seigt og har så behov og ønske om å knekke. Kan ikke til kiropraktor el. Siden jeg ikke kan ligge på benk/flatt. Da får jeg låsninger og økt betennelse som gjør at jeg ikke kan bøye meg eller sitte på laaang tid. 

Anonymkode: ef433...657

Skrevet
17 timer siden, _nubbenella skrev:

Det er normalt å kneppe i ledd. Men stivhet i sammenheng med ubehag kan være begynnende leddgikt/artritt. Hør med lege.

Har egentlig ikke noe særlig ubehag, annet enn at jeg blir stiv i fingrene når de er kalde, men slik har det alltid vært. Det knepper dog mye mer enn før, og i så og si alle ledd i kroppen. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Bekhteres og alle ledda mine knekker/må knekkes for å kunne bevege meg. Får ikke knekt steder som er skikkelig ille. Nakke, rygg feks. Føles bare seigt og har så behov og ønske om å knekke. Kan ikke til kiropraktor el. Siden jeg ikke kan ligge på benk/flatt. Da får jeg låsninger og økt betennelse som gjør at jeg ikke kan bøye meg eller sitte på laaang tid. 

Anonymkode: ef433...657

Føler vel egentlig ikke et behov for å knekke, og det er ikke nødvendig for å bevege meg skikkelig. Det knekker ikke spesielt mye i nakke og rygg, mest i anklene faktisk. Skal dog sies at jeg er stiv i muskulaturen som følge av angst/stress som gjør at jeg er anspenner kroppen hele tiden. 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leddvæske, men kan også være du mangler f.eks D vitamin eller kalsium. Greit å sjekke hos lege. 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

I leddvæsken dannes det små luftbobler som sprekker. Det er disse knekkelydene du hører. Helt normalt

Anonymkode: 19f15...245

Men er det vanlig at det plutselig knekker/knepper mer?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er jo forskjellige. Hos noen knekker så og si alle ledd, hos andre knekker svært få. Men, hvis du først har startet å knekke dem, så knekker de oftere og lettere, er min erfaring. Det er ikke uvanlig at noen ledd "plutselig" starter å knekke. 

Det er ihvertfall ikke farlig.

Anonymkode: 3356f...4d9

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt ville jeg dratt til lege for å sjekke alle vitaminer og mineraler relatert til ledd, for har du mangler, så bidrar det negativt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...