AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #1 Skrevet 10. desember 2019 Leddene mine har i det siste begynt å «knekke» mer enn vanlig, jeg har ellers ingen andre plager fra leddene annet enn at fingrene føles stive når de er kalde. Hva kan dette skyldes? Anonymkode: b3b13...fa5 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #2 Skrevet 10. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leddene mine har i det siste begynt å «knekke» mer enn vanlig, jeg har ellers ingen andre plager fra leddene annet enn at fingrene føles stive når de er kalde. Hva kan dette skyldes? Anonymkode: b3b13...fa5 Leddvæske, men kan også være du mangler f.eks D vitamin eller kalsium. Greit å sjekke hos lege. Anonymkode: 4f05a...dd0
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #3 Skrevet 10. desember 2019 I leddvæsken dannes det små luftbobler som sprekker. Det er disse knekkelydene du hører. Helt normalt Anonymkode: 19f15...245
_nubbenella Skrevet 10. desember 2019 #4 Skrevet 10. desember 2019 Det er normalt å kneppe i ledd. Men stivhet i sammenheng med ubehag kan være begynnende leddgikt/artritt. Hør med lege. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #5 Skrevet 11. desember 2019 Jeg har Bekhteres og alle ledda mine knekker/må knekkes for å kunne bevege meg. Får ikke knekt steder som er skikkelig ille. Nakke, rygg feks. Føles bare seigt og har så behov og ønske om å knekke. Kan ikke til kiropraktor el. Siden jeg ikke kan ligge på benk/flatt. Da får jeg låsninger og økt betennelse som gjør at jeg ikke kan bøye meg eller sitte på laaang tid. Anonymkode: ef433...657
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #6 Skrevet 11. desember 2019 17 timer siden, _nubbenella skrev: Det er normalt å kneppe i ledd. Men stivhet i sammenheng med ubehag kan være begynnende leddgikt/artritt. Hør med lege. Har egentlig ikke noe særlig ubehag, annet enn at jeg blir stiv i fingrene når de er kalde, men slik har det alltid vært. Det knepper dog mye mer enn før, og i så og si alle ledd i kroppen. Anonymkode: b3b13...fa5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #7 Skrevet 11. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har Bekhteres og alle ledda mine knekker/må knekkes for å kunne bevege meg. Får ikke knekt steder som er skikkelig ille. Nakke, rygg feks. Føles bare seigt og har så behov og ønske om å knekke. Kan ikke til kiropraktor el. Siden jeg ikke kan ligge på benk/flatt. Da får jeg låsninger og økt betennelse som gjør at jeg ikke kan bøye meg eller sitte på laaang tid. Anonymkode: ef433...657 Føler vel egentlig ikke et behov for å knekke, og det er ikke nødvendig for å bevege meg skikkelig. Det knekker ikke spesielt mye i nakke og rygg, mest i anklene faktisk. Skal dog sies at jeg er stiv i muskulaturen som følge av angst/stress som gjør at jeg er anspenner kroppen hele tiden. Anonymkode: b3b13...fa5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #8 Skrevet 11. desember 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Leddvæske, men kan også være du mangler f.eks D vitamin eller kalsium. Greit å sjekke hos lege. Anonymkode: 4f05a...dd0 20 timer siden, AnonymBruker skrev: I leddvæsken dannes det små luftbobler som sprekker. Det er disse knekkelydene du hører. Helt normalt Anonymkode: 19f15...245 Men er det vanlig at det plutselig knekker/knepper mer? Anonymkode: b3b13...fa5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #9 Skrevet 11. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er det vanlig at det plutselig knekker/knepper mer? Anonymkode: b3b13...fa5 Vi er jo forskjellige. Hos noen knekker så og si alle ledd, hos andre knekker svært få. Men, hvis du først har startet å knekke dem, så knekker de oftere og lettere, er min erfaring. Det er ikke uvanlig at noen ledd "plutselig" starter å knekke. Det er ihvertfall ikke farlig. Anonymkode: 3356f...4d9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #10 Skrevet 12. desember 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er det vanlig at det plutselig knekker/knepper mer? Anonymkode: b3b13...fa5 Som sagt ville jeg dratt til lege for å sjekke alle vitaminer og mineraler relatert til ledd, for har du mangler, så bidrar det negativt. Anonymkode: 4f05a...dd0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå