Hortensiaen Skrevet 10. desember 2019 #1 Skrevet 10. desember 2019 Jeg bare undrer litt. (Jeg tenker, altså er jeg). Jeg gir noen ganger vurdering på enkelte selgere på finn.no. Hvis jeg er veldig fornøyd med handelen. Det være seg om jeg har kjøpt noe litt dyrt og flott. Om jeg likte selgeren veldig godt. Eller de har gjort en del ekstra, som f.eks. å sende meg tingen jeg skulle kjøpe. Men jeg gir ikke vurdering hver gang. Første gangen jeg skulle gi vurdering på en selger så måtte jeg gi den før jeg fikk se min vurdering som kjøper. Men nå fikk jeg opp min vurdering som kjøper uten å vurdere selgeren, sist jeg kjøpte noe. Er noe gjort om der? (Fikk litt dårlig samvittighet når hun har vurdert meg, men jeg ikke henne. Er bare sånn jeg er.) Ikke hver gang jeg selger noe heller at jeg gidder å vurdere den som kjøpte det. (Er jo jeg som selger som da må "åpne opp" for vurdering). Så lurer jeg nå på: Pleier du å vurdere den som har solgt deg noe på finn? Alltid, noen ganger, eller aldri? Jeg gidder rett og slett ikke å vurdere selgeren hver gang jeg kjøper noe på finn. (Kjøper f.eks. en kopp til 50kr og skal gi en vurdering, det synes jeg ikke er nødvendig). Så får de heller tenke hva de vil når jeg ikke gir en vurdering. Jeg takker jo alltid for handelen uansett. Kjøper ikke noe jeg ikke liker. Og er det ikke som forventet så tar jeg det jo opp med selger. Det er uansett mer fair, enn å evt. gi en dårlig vurdering. Da kan de jo også rydde opp i det og så kan man gi en god vurdering.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #2 Skrevet 10. desember 2019 Nei, det har jeg aldri gjort. Anonymkode: 71327...5bd
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #3 Skrevet 10. desember 2019 Jeg gir alltid vurdering! Jeg ønsker å være med å bidra til at det systemet opprettholdes, da det er veldig nyttig å kunne sjekke dette når man vurderer en handel med en person. Om folk har validert navnet sitt og har vært aktiv i mange år med bare gode vurderinger føles det litt lettere å vise folk litt tillit ved å f.eks. sende ting i posten uten å ha mottatt betaling enda. Anonymkode: 0bf15...45b 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #4 Skrevet 14. desember 2019 Det er selvsagt ikke alltid man kan stole på en vurdering, men når mange har lagt inn positive vurderinger, så gir det et inntrykk av selgeren. Nå har jeg aldri kjøpt noe på Finn, men sønnen min har solgt litt forskjellig, og har omtrent kun hatt positive opplevelser. Anonymkode: 0d0d8...61e
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #5 Skrevet 14. desember 2019 Ja det gjør jeg så ofte jeg kan. Anonymkode: 908f9...869 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå