AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #1 Skrevet 9. desember 2019 Så på else om barn og den episoden om fosterforeldre. Jeg må bare si all ære til dere for at dere orker og klarer,disse barna kommer fra svært vannskelige hjem og inn til dere. Noen skal til og med ha kontakt med de gale foreldrene sine. Hvordan takler dere dette? Anonymkode: e37c9...d83 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #2 Skrevet 10. desember 2019 Det meste går med kjøpt kjærlighet. Anonymkode: 5dc46...7e1 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #3 Skrevet 10. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det meste går med kjøpt kjærlighet. Anonymkode: 5dc46...7e1 Får de betalt for å ha barnet der? Anonymkode: e37c9...d83 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #4 Skrevet 10. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det meste går med kjøpt kjærlighet. Anonymkode: 5dc46...7e1 De færreste gjør det for penger, utgiftsdekningen er ikke akkurat å bli rik av. Men uansett, heller kjøpt kjærlighet og omsorg til fremmede barn, enn foreldre som utsetter sitt eget avkom for omsorgssvikt, vold og verre. Anonymkode: 02221...aac 32
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #5 Skrevet 10. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De færreste gjør det for penger, utgiftsdekningen er ikke akkurat å bli rik av. Men uansett, heller kjøpt kjærlighet og omsorg til fremmede barn, enn foreldre som utsetter sitt eget avkom for omsorgssvikt, vold og verre. Anonymkode: 02221...aac Amen Anonymkode: 3a838...586 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #6 Skrevet 10. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De færreste gjør det for penger, utgiftsdekningen er ikke akkurat å bli rik av. Men uansett, heller kjøpt kjærlighet og omsorg til fremmede barn, enn foreldre som utsetter sitt eget avkom for omsorgssvikt, vold og verre. Anonymkode: 02221...aac Tja, vet om den som jobbet 100% et annet sted og har hatt rundt 20k på dette barnet per må er. I tillegg utgiftadekket alt av kjøring. Anonymkode: eeba1...661 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #7 Skrevet 10. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, vet om den som jobbet 100% et annet sted og har hatt rundt 20k på dette barnet per må er. I tillegg utgiftadekket alt av kjøring. Anonymkode: eeba1...661 Anonymkode: 02221...aac
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #8 Skrevet 10. desember 2019 Dessverre mange som mener at fosterforeldre gjør det kun for pengene. Vet om ei som hadde litt trøbbel med hasj etc i tidlig tenårene, fosterforeldrene fulgte opp og tok henne med for å ta urinprøver ofte. Hun mener bestemt den dag i dag at de gjorde det kun fordi man får mer betalt for fosterbarn med rusproblemer, at de håpet testene skulle slå ut. Jeg kan ikke vite hva som er sannheten, men mange fosterforeldre blir nok beskyldt for å ikke bry seg på ordentlig, kanskje ofte av fosterbarnet selv. Særlig der barnet har kommet sent i fosterhjem, som i tenårene. Samtidig kan det jo være en sannhet i det, selv om det for meg høres sykt ut å bruke folk for å få penger. Anonymkode: 11184...764 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #9 Skrevet 10. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, vet om den som jobbet 100% et annet sted og har hatt rundt 20k på dette barnet per må er. I tillegg utgiftadekket alt av kjøring. Anonymkode: eeba1...661 Bare tull. Når fosterforelder jobber 100% i egen jobb er arbeidsgodtgjøringen ca 8000kr og den skattes av. Utgiftsdekningen er ca 7000kr (avhengig av alder) og skal brukes på alt barnet trenger, inkl kjøring som du nevner. Videre koster det, som vi alle vet, å ha barn så det er ikke akkurat fett med penger å tjene. Anonymkode: 02221...aac 14
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #10 Skrevet 10. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare tull. Når fosterforelder jobber 100% i egen jobb er arbeidsgodtgjøringen ca 8000kr og den skattes av. Utgiftsdekningen er ca 7000kr (avhengig av alder) og skal brukes på alt barnet trenger, inkl kjøring som du nevner. Videre koster det, som vi alle vet, å ha barn så det er ikke akkurat fett med penger å tjene. Anonymkode: 02221...aac Nei, det er i min nære familie så det har jeg selv sett. Anonymkode: eeba1...661 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #11 Skrevet 10. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er i min nære familie så det har jeg selv sett. Anonymkode: eeba1...661 Jeg kan også si at jeg kjenner noen fosterforeldre som har utbetalt 100K i mnd, men velger heller å tro på satsene det statlige barnevernet bufetat operer med;) Anonymkode: 02221...aac 10
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #12 Skrevet 10. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan også si at jeg kjenner noen fosterforeldre som har utbetalt 100K i mnd, men velger heller å tro på satsene det statlige barnevernet bufetat operer med;) Anonymkode: 02221...aac Rart at jeg har sett kontoutskriftene for det siste året. Men tro hva du vil, jeg driter vel i det. Jeg vet det jeg vet. Anonymkode: eeba1...661 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #13 Skrevet 10. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan også si at jeg kjenner noen fosterforeldre som har utbetalt 100K i mnd, men velger heller å tro på satsene det statlige barnevernet bufetat operer med;) Anonymkode: 02221...aac Husk at jeg ikke har nevnt noe om hvilke utfordringer dette barnet har. Anonymkode: eeba1...661
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. desember 2019 #14 Skrevet 10. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan også si at jeg kjenner noen fosterforeldre som har utbetalt 100K i mnd, men velger heller å tro på satsene det statlige barnevernet bufetat operer med;) Anonymkode: 02221...aac Dokumenter gjerne hvorfor 100k i mnd. De beste betalte er beredskapshjem, men det forutsetter at den ene ikke er i arbeid og dermed får godtgjørelsen på 400k i året i stedenfor arbeidsinntekt.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #15 Skrevet 10. desember 2019 Uansett om de får penger så er det slit. Disse barna har ikke fått en normal start på livet. Mange ble missbrukt allerede som foster. Det er så vondt såååå vondt å lese om et søskenpar på 2 og 1 år som søker hjem. Hvorfor får sånne folk barn. Anonymkode: e37c9...d83 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #16 Skrevet 10. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uansett om de får penger så er det slit. Disse barna har ikke fått en normal start på livet. Mange ble missbrukt allerede som foster. Det er så vondt såååå vondt å lese om et søskenpar på 2 og 1 år som søker hjem. Hvorfor får sånne folk barn. Anonymkode: e37c9...d83 Ja, det er et vanvittig slit på mitt familiemedlem som ikke har noe sosialt liv igjen selv. For all tid bruker den på fosterbarnet og dens utfordringer. Så selv med godt betalt, så hadde jeg ikke gjort det selv. Anonymkode: eeba1...661 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #17 Skrevet 10. desember 2019 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan også si at jeg kjenner noen fosterforeldre som har utbetalt 100K i mnd, men velger heller å tro på satsene det statlige barnevernet bufetat operer med;) Anonymkode: 02221...aac Bufetat har mulighet til å avtale full dekning av tapt arbeidsinntekt. Vi var akuttberedskapshjem til et barn hvor fostermor i hjemmet barnet ble plassert i fikk full dekning av lønn, som var godt over en million. De kommunale BV-tjenestene har som hovedregel to satser, KS og frikjøpning på 400-490K. Men hvis barnet blir tatt inn under Bufetat, er det ingen grense for hvor mye man får betalt. Det blir en avtale mellom fosterhjem og Bufetat. Men blir barnet ansett for å ligge under Bufetat, er jobben fosterhjemmet gjør verdt hver krone. Dette er barn som virkelig setter sine omgivelser på en ekstrem prøve. Anonymkode: ea7b8...789 1
Gjest Tutte Skrevet 10. desember 2019 #18 Skrevet 10. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Får de betalt for å ha barnet der? Anonymkode: e37c9...d83 Ja, er det snakk om familiehjem eller beredskapshjem får de ihvertfall godtgjørelse tilsvarende full årslønn. Men det skulle bare mangle. Dette er barn og ungdom med særlige behov slik at de ikke fungerer i kommunalt fosterhjem. Det krever da at den ene forelderen går hjemme på fulltid. For å være familie eller beredskapshjem må man også ha 3 årig høyskoleutdanning eller mange års erfaring i kommunalt fosterhjem. All ære til de som får til dette ja og som gir de mest vanskeligstilte barna det de trenger. Kan ikke være lett, og spesielt ikke når det gjelder ungdommer som har hatt det vanskelig i lang tid.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #19 Skrevet 10. desember 2019 Jeg skal si all ære til fosterforeldre, men ikke i Norge. Det er et stor forskjell å hjelpe uheldige barna versus å bidra til splitting familier med umenneskelige metoder og få penger for dette. Norske fosterforeldre ødelegger hele den fosterforeldre-konsept. Anonymkode: 404f7...e78 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #20 Skrevet 10. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal si all ære til fosterforeldre, men ikke i Norge. Det er et stor forskjell å hjelpe uheldige barna versus å bidra til splitting familier med umenneskelige metoder og få penger for dette. Norske fosterforeldre ødelegger hele den fosterforeldre-konsept. Anonymkode: 404f7...e78 Nei, det gjør de ikke! Anonymkode: 8b439...193 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå