AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #1 Skrevet 9. desember 2019 Kort versjon.. Har en venn som ofte er inn å ut av psykiatrisk døgnpost. Får ofte bildesnap av fra personen inne på avdelingen hvor jeg ofte tolker dette som litt skryt at endelig inne igjen. Måte vennen min skriver på snap til meg å legger ut på storyen sin at da var jeginne igjen. Sendte Snap å spurte hva som var i veien, hun haddelyst å kutte seg i fingrene men ikke mer enn det, til legevakten sa hun at hun ville legges inn. Så er hun ute etter kanskje noen dager å da er livet helt fantastisk, går kanskje 2 dager så er hun på fest å eller bowling, dagen etterpå er hun inne igjen for litt skade seg selv tanker. Anonymkode: 21c55...d9d 2
BeautyBox Skrevet 9. desember 2019 #2 Skrevet 9. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kort versjon.. Har en venn som ofte er inn å ut av psykiatrisk døgnpost. Får ofte bildesnap av fra personen inne på avdelingen hvor jeg ofte tolker dette som litt skryt at endelig inne igjen. Måte vennen min skriver på snap til meg å legger ut på storyen sin at da var jeginne igjen. Sendte Snap å spurte hva som var i veien, hun haddelyst å kutte seg i fingrene men ikke mer enn det, til legevakten sa hun at hun ville legges inn. Så er hun ute etter kanskje noen dager å da er livet helt fantastisk, går kanskje 2 dager så er hun på fest å eller bowling, dagen etterpå er hun inne igjen for litt skade seg selv tanker. Anonymkode: 21c55...d9d Hvorfor gidder du å spekulere i sånt? Ikke mitt bord, hadde jeg tenkt... 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #3 Skrevet 9. desember 2019 6 minutter siden, BeautyBox skrev: Hvorfor gidder du å spekulere i sånt? Ikke mitt bord, hadde jeg tenkt... Joda, jeg er jo enig i det du sier. Litt av problemet er at dette er en venn av meg, og hun dytter ofte problemet over på meg. Som at det er morsomtå bli lagt inn. Anonymkode: 21c55...d9d
BeautyBox Skrevet 9. desember 2019 #4 Skrevet 9. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Joda, jeg er jo enig i det du sier. Litt av problemet er at dette er en venn av meg, og hun dytter ofte problemet over på meg. Som at det er morsomtå bli lagt inn. Anonymkode: 21c55...d9d Dropp henne da vel.
Silva Pluvialis Skrevet 9. desember 2019 #5 Skrevet 9. desember 2019 Det må ligge noe mer til denne historien. Ingen blir lagt inn fordi de har lyst med mindre de er syke og legen ser det som hensiktsmessig. Noen trenger hyppige innleggelser for å holde seg stabil og for å ikke falle tilbake i selvdestruktiv atferd. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #6 Skrevet 9. desember 2019 2 minutter siden, Gorilla skrev: Det må ligge noe mer til denne historien. Ingen blir lagt inn fordi de har lyst med mindre de er syke og legen ser det som hensiktsmessig. Noen trenger hyppige innleggelser for å holde seg stabil og for å ikke falle tilbake i selvdestruktiv atferd. Helt enig! Selv har jeg noe av samme diagnosene som henne. Men hun får ingen behandling i psykiatrien, ansees som for frisk. Anonymkode: 21c55...d9d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #7 Skrevet 9. desember 2019 På en måte så er det fint at vi snakker mer og åpen om psykisk helse. Jeg har flere venninner som tar bilde av seg selv på sykehuset eller hos legen pga fysisk sykdom. Det er ikke like tabu som psykisk sykdom. Venninnen din trenger nok oppmerksomhet. Et rop om hjelp, et rop om smerten hun går igjennom og forståelse. Kan tenke meg at hun er ensom, men at for utenforstående kommer dette litt feil frem. Jeg har vært en av de som har havnet inn og ut av sykehuset og psykiatrisk avdeling. For så feste og virke som alt er normalt etterpå. Det betyr ikke at alt er ok, men når man skader seg fysisk når man sliter psykisk slipper ut mye psykisk smerte i en kort periode eller kamuflerer det. Hun er nok ikke stolt, men hun har det vondt. Så er det jo over til deg og hva du takler av alt dette. Det må du neste kjenne på selv. Tenker du at dette er ikke noe du orker eller takler mer så snakk med henne om det. Eventuelt kan du slette henne på sosiale medier, men fortsatt ha kontakt. Det er ikke lett det der, hverken for henne eller deg. Anonymkode: 7f78d...caf
Silva Pluvialis Skrevet 9. desember 2019 #8 Skrevet 9. desember 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig! Selv har jeg noe av samme diagnosene som henne. Men hun får ingen behandling i psykiatrien, ansees som for frisk. Anonymkode: 21c55...d9d Du får ikke hjelp eller mener du henne?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #9 Skrevet 10. desember 2019 9 minutter siden, Gorilla skrev: Du får ikke hjelp eller mener du henne? Hun får ikke behandling pga hun ansees som for frisk. Men hun legges ofte inn. Jeg har mange av de samme diagnosene som hun har. Jeg får behandling. Anonymkode: 21c55...d9d
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2019 #10 Skrevet 10. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun får ikke behandling pga hun ansees som for frisk. Men hun legges ofte inn. Jeg har mange av de samme diagnosene som hun har. Jeg får behandling. Anonymkode: 21c55...d9d Hvorfor legges hun inn hvis hun er for frisk til poliklinisk behandling? Her er det noe som skurrer.. Bra du får behandling 😊 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #11 Skrevet 10. desember 2019 1 minutt siden, Gorilla skrev: Hvorfor legges hun inn hvis hun er for frisk til poliklinisk behandling? Her er det noe som skurrer.. Bra du får behandling 😊 Kan du lure på, hun har tidvis depresjoner å legges ofte inn pga det. Men poliklinisk får hun ikke. Anonymkode: 21c55...d9d
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2019 #12 Skrevet 10. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du lure på, hun har tidvis depresjoner å legges ofte inn pga det. Men poliklinisk får hun ikke. Anonymkode: 21c55...d9d Spesielt. Sikker på at begrunnelsen er at hun er for frisk?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #13 Skrevet 10. desember 2019 6 minutter siden, Gorilla skrev: Spesielt. Sikker på at begrunnelsen er at hun er for frisk? Står klart å tydelig i vedtaket Anonymkode: 21c55...d9d
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2019 #14 Skrevet 10. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står klart å tydelig i vedtaket Anonymkode: 21c55...d9d Høres helt merkelig ut. Vanligvis er man sykere om man har behov for døgnbehandling enn om man går poliklinisk. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #15 Skrevet 10. desember 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda, jeg er jo enig i det du sier. Litt av problemet er at dette er en venn av meg, og hun dytter ofte problemet over på meg. Som at det er morsomtå bli lagt inn. Anonymkode: 21c55...d9d hvis problemet er at ho legger problemene over på deg da forstår jeg ikke hvorfor det er snap, innleggelse og skryt som er problemet i hovedinnlegget. Anonymkode: cc57b...b1b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #16 Skrevet 10. desember 2019 17 timer siden, Gorilla skrev: Høres helt merkelig ut. Vanligvis er man sykere om man har behov for døgnbehandling enn om man går poliklinisk. Jeg fikk en gang avslag på DPS med begrunnelse at jeg tidligere ikke hadde klart å nyttiggjøre meg behandlingen og at jeg heller skulle fortsette å få oppfølging av kommunen og akuttinnlegges i dårlige faser. Så det hadde ikke noe med å gjøre at jeg var frisk på noen måte. Men min behandler i akuttosykiatrien var rask til å ringe DPS og forklare at det var avgjørende at jeg i tillegg til kommune og innleggelse ved behov fikk behandler på DPS for å fortsette den bedringen jeg var kommet inn i og for å unngå tilbakefall. At jeg tidligere ikke hadde nyttegjort meg behandling fordi jeg var for syk ville jo ikke si at det fortsatt var sånn. Men kanskje det er det DPS mente da de avslo venninna til TS. At hun ikke er i posisjon til å gjøre nytte av terapi, men at hun i akutte faser fortsatt kan ha behov for innleggelse. Anonymkode: daf48...79c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #17 Skrevet 10. desember 2019 Det du oppfatter som skryt, er en forsvarsmekanisme for pasienten, som gjør at hun klarer å takle det faktum at hun er innlagt på nytt. Du har ikke journalinnsyn, og kan ikke mene noe om grunnlaget for innleggelse. Anonymkode: c864f...7ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå