Gå til innhold

Han skriver konsekvent navnet feil, så irriterende!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann et par måneder nå. Vi skriver en del meldinger og snapper en del gjennom dagen. Det som plager meg er at han konsekvent skriver navnet til datteren min feil. Jeg rettet på han én gang helt i starten, men han fortsetter bare å skrive det feil. 

Det er ikke et vanskelig navn eller noe som er vanskelig å huske. Si datteren min heter «Kamilla» og han skriver konsekvent «Kamila». Altså et navn som omtrent ingen ville skrevet på den måten.

Det irriterer meg grenseløst hver gang jeg får spørsmål som «Har Kamila det bra i dag da?» osv. Hvor mange ganger skal det være nødvendig å rette på han? Synes det er så slitsomt 

Anonymkode: 38129...472

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange ganger? Mer enn én gang, tydeligvis. 

Anonymkode: 87984...d39

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mange ganger? Mer enn én gang, tydeligvis. 

Anonymkode: 87984...d39

Jeg passer på å svare slik at han skal skjønne. F eks «joda Kamilla har hatt en fin dag hun :)»  men han fortsetter med samme greia neste gang. 

Skrevet

Har han andre skrivefeil? Dårlig grammatikk?

Anonymkode: e790e...4a6

Skrevet

hvis det noen trøst så brukte kjæresten min 6 mnd før han klarte både å si og å skrive navnet mitt riktig. og jeg har et vanlig, enkelt navn

Anonymkode: c0892...f36

Skrevet

Har han andre skrivefeil? Dårlig grammatikk?

Anonymkode: e790e...4a6

Nei han har ellers perfekt språk. Han er også ganske dannet, synes derfor det er så rart at han ikke kan ta seg bryet med å merke seg korrekt (og helt vanlig!) skrivemåte 

Skrevet

Kanskje han har lese-/skrivevansker og rett og slett ikke ser at det er forskjell på hvordan navnet skrives?

Kan du spørre han om han har lagt merke til stavelsen en gang, på en ikke-anklagende måte?

• Liker 2
Skrevet

Han har skrevet det feil første gang, og dermed kommer det opp som ordforslag? 

Anonymkode: 7386a...d64

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt sikkert det som skjer. 

Anonymkode: 2a07e...df2

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan selvsagt være, men er det ikke isåfall like slapt og respektløst av han å ikke gidde å rette på det? 

• Liker 1
Skrevet

Min mormor skriver fremdeles mitt navn feil. Jeg er 35 år. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 98d26...c95

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan selvsagt være, men er det ikke isåfall like slapt og respektløst av han å ikke gidde å rette på det? 

Men da synes jeg du skal si ifra. Ikke kall ham slapp og respektløs første gang, men si at du har lagt merke til noe, som du ikke greier å la være å irritere deg over. De fleste menn er ikke så hårsåre,  og er han det, så kan du jo like gjerne finne det ut nå?

• Liker 3
Skrevet

Har du bare sagt fra en gang?
Kan du ikke bare si det en gang til? 

Barnehagen skriver navnet til sønnen min feil hele tiden og han er skolekart og over seg på å skrive navnet selv. 🙈

Har sagt i fra mange ganger der også. 

Skrevet

Men da synes jeg du skal si ifra. Ikke kall ham slapp og respektløs første gang, men si at du har lagt merke til noe, som du ikke greier å la være å irritere deg over. De fleste menn er ikke så hårsåre,  og er han det, så kan du jo like gjerne finne det ut nå?

Første gangen skrev jeg «har lagt merke til at du skriver navnet hennes feil, men det er «Kamilla» altså :)»  og det var etter at jeg hadde sett forbi det minst 20 ganger. 

men ja jeg får vel bare si fra igjen. Synes bare det er så lite sjarmerende 

Skrevet

Så utrolig spesielt! Litt vanskelig å si fra om sånt også.. 

Mitt navn har a-ending, type Anna, og en bekjent kaller meg da for Anne hele tiden. For meg er dette et helt annet navn som jeg ikke responderer på i det hele tatt. Og det virker bare utrolig rart å ikke lære seg navnet🤷‍♀️ Har hintet et par ganger, men jeg orker ikke. Og så var det litt morsomt da han skulle legge meg til på Facebook, men fant meg ikke. Han søkte jo på Anne! Og jeg bare; men du har jo søkt på Anne, jeg heter jo Anna. Men likevel kaller han meg Anne hele tiden.

Anonymkode: cc882...bf3

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt navn har a-ending, type Anna, og en bekjent kaller meg da for Anne hele tiden. For meg er dette et helt annet navn som jeg ikke responderer på i det hele tatt. Og det virker bare utrolig rart å ikke lære seg navnet🤷‍♀️ Har hintet et par ganger, men jeg orker ikke. Og så var det litt morsomt da han skulle legge meg til på Facebook, men fant meg ikke. Han søkte jo på Anne! Og jeg bare; men du har jo søkt på Anne, jeg heter jo Anna. Men likevel kaller han meg Anne hele tiden.

jeeeze😲

Anonymkode: c0892...f36

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min tante har heller ikke lært navnet på datteren min i løpet av de 25 årene hun har levd.

Og som hos deg blir det et annet navn med en annen skrivemåte/uttale.

Hos oss er forskjellen på navnet hun heter, og det navnet tante kaller henne lik forskjellen mellom Berit og Britt. 

Anonymkode: f689a...590

Skrevet

Han gir fanden i å lære seg navnet på ungen skikkelig altså....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...