Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som elsker å strikke. Hun har lagd flere ting til meg, og jeg har kun betalt for garnet. Så vil gjerne gi henne en liten pååmerksomhet til jul som takk (hun nekter å ta seg betalt for strikkingen til meg, sier hun uansett elsker å strikke og er glad hun har noe å strikke).

Selv har jeg ikke peiling -men noen tips til hva jeg evnt kan sende til henne? Tenker sånn rundt 2-300 kr ish.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strikke bok.

Anonymkode: c465d...3e9

• Liker 1
Skrevet

Strikkebok! Det finnes mange gode der ute, velg en etter hvilket tema hun liker. Det er også fint med garn, gjerne noe "luksusgarn" som man ikke unner seg til hverdags, feks håndfarget fra feks værbitt eller garnbutikken fortuna. En strikkepose er fint, mange selger håndlagde slike. Maskemarkører, fine sakser og målbånd, strikkefasthetsmåler i tre.

Anonymkode: 66d89...a10

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

En fin kurv til å ha strikketøyet i.

Skrevet

Maskemarkørene fra Snella og Petronella er kule.

Anonymkode: 1c0b7...1d7

Skrevet

Noe fint garn (spør i butikken) og kanskje en fin strikkekopp? Og maskemarkører. 

• Liker 1
Skrevet

Strikkebolle for å ha etpar garnnøster med ulik farge i og så drar man tråden ut gjennom forskjellige hull i bollen. (Må ta forbehold om at jeg ikke vet hvor praktiske disse er siden jeg ikke strikker selv. Men min strikkeglade svigermor bruker iallefall den vi ga henne)

Så har jeg vært borti at de selger kaffe kalt 'strikkekaffe' på håndarbeidsbutikk. Kjøp en slik med et fint krus til. 

• Liker 2
Skrevet

Strikkedagbok. En dagbok der man fører inn hva man strikker, veldig fin måte å holde oversikt over og se hva man har produsert. Ofte med oppskrifter, tips og div. Eksklusivt garn? Eller en strikkebok.

Anonymkode: 07b2c...faf

• Liker 1
Skrevet

På Panduro fant jeg små poser med etiketter i. Sånne merkelapper til å sy i strikket eller sydd tøy. De hadde bl. a: 

- Laget av mormor

-made by love

-Handmade

-Laget av venninna

de hadde flere også. Kjøpte til mamma og svigermor. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde satt nest pris på et gavekort i den lokale strikkebutikken.

• Liker 10
Skrevet

Jeg strikker nye selv, og liker ikke å få garn. 

Ofte er det ikke nok til et prosjekt jeg kunne ønske meg, og jeg synes det er greit å kunne velge farger selv. 

Gavekort på garnbutikk, strikkekurv, tilbehør tror jeg er mere sikre gaver. 

Anonymkode: de821...8f0

• Liker 8
Skrevet

Jeg fikk gavekort i lokale garnbutikken et år - fineste gaven! 

Elsker å se på, kjenne på og spekulere hva jeg kan lage, så det ble nesten en dobbelt gave. 

Som andre her er jeg derimot svært lite glad i å få garn i gave. Spesielt plukket ut av ikke-strikkere. Jeg har mine spesifikke ting jeg ser etter og liker, som ikke nødvendigvis er likt for alle som strikker. 

Ellers må det jo ikke være strikke eller garnrelatert gave? 

Hva med noe annet hun vil sette pris på?

Anonymkode: 221a5...701

• Liker 6
Skrevet

Gavekort på garntopia hadde jeg elsket 🤩

Ellers kan du skynde deg å bestille t-skjorte fra Witre Design (frist i dag)

evt gavekort på den lokale garnbutikken

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun ikke allerede har et strikkepinne etui så synes jeg det kan være en god idé.

Anonymkode: d54fb...cc0

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, Diamant20 skrev:

Gavekort på garntopia hadde jeg elsket 🤩

Ellers kan du skynde deg å bestille t-skjorte fra Witre Design (frist i dag)

evt gavekort på den lokale garnbutikken

Witre design har forresten delt en rabattkoder på Instagram nå, så da får du 50% på noen av modellene. Bare husk å bestille i dag.

Skrevet

det er ikke noe lurt å kjøpe noe innenfor hobbyen til folk. Du er dømt til å bomme. Kjøp noe helt annet, som ikke har med strikking å gjøre. Jeg hadde blitt glad for et sett med gode kremer fra Rituals for eksempel.

Anonymkode: 2bc46...c12

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er ikke noe lurt å kjøpe noe innenfor hobbyen til folk. Du er dømt til å bomme. Kjøp noe helt annet, som ikke har med strikking å gjøre. Jeg hadde blitt glad for et sett med gode kremer fra Rituals for eksempel.

For noe tull! Kremer er enda verre å kjøpe til en person enn ting som har med hobbyen å gjøre!

Anonymkode: 4aa0a...e80

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull! Kremer er enda verre å kjøpe til en person enn ting som har med hobbyen å gjøre!

Anonymkode: 4aa0a...e80

ikke hvis du kjøper et allround respektert merke som Rituals, og holder deg til håndkrem og sånn. Jeg mener jo ikke den daglige ansiktspleie. Men ok, du synes kremer er verre - samma det. Poenget er at det er en håpløs tanke å tro at du skal klare å treffe innenfor hobbyen til folk. Det er dømt til å mislykkes. Ikke engang venninnene mine som strikker selv hadde greid å kjøpe garn til meg - eller jeg til dem. Og alt det tilbehøret folk nevner - folk som er seriøse med hobbyen sin, har sannsynligvis det meste av det fra før. 

• Liker 1
Skrevet
På 14.12.2019 den 0.49, AnonymBruker skrev:

Enig i at det er vanskelig å kjøpe noe innenfor hobbyen, men kremer er det aller verste jeg kan få. Reagerer på 98% av de kremene som det er in å gi bort, og det er ofte dårlig byttemuligheter.. synes ideen om gavekort på den lokale strikkebutikken er en veldig god idé!

Anonymkode: b9dd1...573

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

ikke hvis du kjøper et allround respektert merke som Rituals, og holder deg til håndkrem og sånn. Jeg mener jo ikke den daglige ansiktspleie. Men ok, du synes kremer er verre - samma det. Poenget er at det er en håpløs tanke å tro at du skal klare å treffe innenfor hobbyen til folk. Det er dømt til å mislykkes. Ikke engang venninnene mine som strikker selv hadde greid å kjøpe garn til meg - eller jeg til dem. Og alt det tilbehøret folk nevner - folk som er seriøse med hobbyen sin, har sannsynligvis det meste av det fra før. 

Ikke alle liker Rituals, jeg f.eks liker det ikke. Altfor sterkt parfymert og har gitt bort videre alle rituals-produkter jeg har fått i gaver de siste årene. 

Anonymkode: bd793...bf5

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...