Gå til innhold

Noen som har peiling på Whiskey her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å gi en whiskeyelsker en flaske til jul. Denne personen har et eget skap med diverse dyre whiskeyflasker hjemme så det må være noe bra.

Jeg har ikke peiling på Whiskey, noen tips?

Anonymkode: 96a0c...886

Skrevet

Jeg har såpass peiling at jeg anbefaler at du kjøper noe helt annet enn whiskey til denne personen.

Det kan bli helt feil selv om det objektivt sett er veldig bra så er det kanskje ikke den typen smak vedkommende liker.

• Liker 5
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Bushmill’s fikk jeg anbefalt i taxfree da jeg skulle gi whiskey i gave. Skulle passe til jul også.

Skrevet

Min mann liker Laphroaig best. Men jeg kan ingenting om whiskey, så jeg aner ikke om denne er «fancy» eller ei. Også er jo smaken som baken da ☺️

Anonymkode: 127f0...307

• Liker 2
Skrevet

Liker vedkommende whiskey eller whisky? Altså skotsk eller irsk? Så er der litt relevant om hen liker røyksmak eller ikke. Hvis du ikke vet vil jeg anbefale Dalwhinnie single malt 15 years old. Det er en god whisky, som de fleste liker etter min erfaring.

Anonymkode: 44aee...aef

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, M71 skrev:

Jeg har såpass peiling at jeg anbefaler at du kjøper noe helt annet enn whiskey til denne personen.

Det kan bli helt feil selv om det objektivt sett er veldig bra så er det kanskje ikke den typen smak vedkommende liker.

Åh, tror du det. Jeg følte jeg endelig hadde funnet ut hva jeg skulle kjøpe i gave...

Skrevet

Kan anbefale “Nikka from the barrel”. En god japansk wisky, med ~51,5% alkohol. Er hyllevare på polet og koster rundt 500 kroner. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Liker vedkommende whiskey eller whisky? Altså skotsk eller irsk? Så er der litt relevant om hen liker røyksmak eller ikke. Hvis du ikke vet vil jeg anbefale Dalwhinnie single malt 15 years old. Det er en god whisky, som de fleste liker etter min erfaring.

Det vet jeg faktisk ikke.

Takk for anbefalingen :)

Skrevet

Jameson eller ardbeg alligator. De er skotsk, syntes de skotske er best. Men det er jo så individuelt.

Anonymkode: 556f7...0ea

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for alle tips :)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, tror du det. Jeg følte jeg endelig hadde funnet ut hva jeg skulle kjøpe i gave...

Det er jo bare å bytte den på polet om han vet den ikke faller i smak. Syntes du godt kan gi en flaske whiskey, det viser jo at du har tenkt igjennom gaven. Han vil nok sette pris på forsøket.

Anonymkode: 556f7...0ea

• Liker 1
Skrevet

Upper Ten er veldig bra.

Anonymkode: ff8d7...665

• Liker 2
Skrevet

Jeg slår et slag for Aberlour a'bunadh. Den er kanskje dyrere enn du har sett for deg?

Anonymkode: eeed3...efb

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk akkurat vite at vedkommende samler på Highland Park, som vel er skotsk.

Så da regner jeg med at det er skotsk han liker.

Annonse
Skrevet

Lagavulin og Laphroaig har en del røyksmak. Jameson er irsk, ikke skotsk. Ardbeg har ofte mye røyksmak, men kjenner ikke til en type som heter alligator. Upper ten er vel en blend, og ikke en spesielt god whisky etter min mening, men den er grei med tanke på prisen. Hiver meg på anbefalingen om Nikka som sto over her.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slår et slag for Aberlour a'bunadh. Den er kanskje dyrere enn du har sett for deg?

Anonymkode: eeed3...efb

Den var dyr ja, men kan være innafor. Er den skotsk?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk akkurat vite at vedkommende samler på Highland Park, som vel er skotsk.

Så da regner jeg med at det er skotsk han liker.

Aha. Da tenker jeg at dalwhinnie eller nikka from the barrel er gode alternativer. Glenfarclas kan også passe godt.

Skrevet

Nikka er japansk forresten. Men god likevel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...