Gå til innhold

Låne vekk sumo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bryter avtalen som du godtok når du opprettet kontoen hvis du deler brukernavn og passord med personer utenfor husstanden: 

"3. Bruk av tjenestene

Tjenestene er for privat bruk og kan bare deles med familie som du bor sammen med. Du kan ikke dele passord med andre, videreselge eller bruke tjenesten kommersielt. Det er ulovlig og straffbart å skaffe seg uautorisert tilgang til tjenestene (hacking), å kopiere innhold for annet enn privat bruk eller å legge ut vårt innhold på internett."

Det samme gjelder også for andre tjenester som Netflix og Prime.

https://sumo.tv2.no/tac/

Anonymkode: fdeca...297

Ja fytti, stakkars de gigant konserta som taper ett par kroner i måneden. Reggelrytter ass.

Anonymkode: dd001...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig ingenting med tråden å gjøre, men.. Dette visste jeg ikke. Hvor strengt er det å dele med andre - kan de oppdage det og "sette en stopper" for det? Jeg bor alene, men lar mine foreldre og søsken, som alle bor i barndomshjemmet mitt, bruke min konto. Ofte er jeg der selv også å bruker det. 

Anonymkode: 4ffa9...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2019 den 21.13, abc123detvardet skrev:

Men siden har situasjonen endret seg. Du husker et sitat fra 2016, men ikke fått med deg debatten om Netflix og andre strømmegiganter nå vurderer tiltak for å få slutt på kontodeling?

De taper milliarder, og markedet har endret seg vesentlig siden Netflix var nærmest enerådende.

En av flere nettsteder som dekket dette i høst:

https://www.google.no/amp/s/www.dinside.no/data/strommegigantene-vil-ha-slutt-pa-deling-av-kontoer/71805017/amp

Anonymkode: 621af...aa4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ingenting med tråden å gjøre, men.. Dette visste jeg ikke. Hvor strengt er det å dele med andre - kan de oppdage det og "sette en stopper" for det? Jeg bor alene, men lar mine foreldre og søsken, som alle bor i barndomshjemmet mitt, bruke min konto. Ofte er jeg der selv også å bruker det. 

Anonymkode: 4ffa9...220

De sliter med å løse dette problemet med deling av abo. De kan ikke gjøre noe for å stoppe det. Eneste måten de kan ta deg på dette er viss du regelrett ringer til dem og sier at du har brutt avtalen. Så det er bare å slappe av.

Anonymkode: 2a88c...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er konfliktsky kan du jo bnarehn absolutte abonnmentet og lage en ny bruker som du ikke deler med noen andre

Anonymkode: 6f954...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2019 den 21.13, abc123detvardet skrev:

Nå i 2019 er det en helt annen sak. Det er satt i gang tiltak som skal hindre deling av tjenester. Netflix, Spotify, Tidal, Hbo osv bruker disse og har nevnt i vilkårene at deling av kontoer utenfor husstanden ikke er lov.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg låner det til et par venner og sier bare hvis de driver med sånn trykke kamp: kutt ut a, jeg ser på et program. Da sier de bare: haha ja, skal slutte. 

Hadde dem ikke repektert meg så hadde jeg bare bytta passord. Noen ganger spør de meg om det er greit å logge inn eller om jeg bruker den. 

Jeg hadde blitt sur om de gjorde sånn som din venn. 

Anonymkode: 4364d...601

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men siden har situasjonen endret seg. Du husker et sitat fra 2016, men ikke fått med deg debatten om Netflix og andre strømmegiganter nå vurderer tiltak for å få slutt på kontodeling?

De taper milliarder, og markedet har endret seg vesentlig siden Netflix var nærmest enerådende.

En av flere nettsteder som dekket dette i høst:

https://www.google.no/amp/s/www.dinside.no/data/strommegigantene-vil-ha-slutt-pa-deling-av-kontoer/71805017/amp

Anonymkode: 621af...aa4

2 timer siden, Anwa skrev:

Nå i 2019 er det en helt annen sak. Det er satt i gang tiltak som skal hindre deling av tjenester. Netflix, Spotify, Tidal, Hbo osv bruker disse og har nevnt i vilkårene at deling av kontoer utenfor husstanden ikke er lov.

Joda, har fått med meg at Netflix (og en del andre streamingtjenester) skal bruke AI til å gjenkjenne lokasjon og hva du ser på, dermed avgjøre om du deler passord eller ikke. 

Det verste som kan skje er at du blir bannet, dermed taper de mer penger, og de vil miste kunder til andre streamingtjenester. 

Så kjør på Netflix, men det lover nok dårlig for dem. 

Dette skriver også Yahoo og Bloomberg; at Netflix kommer til å bli den store taperen. 

Netflix har heller ikke gått ut med noen konkrete planer. 

Endret av abc123detvardet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2019 den 2.22, AnonymBruker skrev:

Ja fytti, stakkars de gigant konserta som taper ett par kroner i måneden. Reggelrytter ass.

Anonymkode: dd001...0fa

Det er en grunn til at reglene finnes, folk som bryter vilkårene ødelegger faktisk for oss som følger spillereglene. Hvis strømmeselskapene må starte med strengere kontroll og bruke andre metoder for innlogging og starte med kontroll over hvem som logger inn hvor så reduserer det opplevelsen av tjenestene for oss ikke har brutt reglene.

Om det er gigantkonsern eller ikke har ingenting med saken å gjøre, det er samme argumentasjonen som skattesnytere, forsikringssvindlere og andre småkriminelle bruker for å lure til seg småpenger. 

Anonymkode: fdeca...297

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...