Gå til innhold

Tannregulering i voksen alder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, noen her med erfaring med tannregulering i voksen alder? Jeg ønsker selv å få tannregulering pga feilstilte tenner. Men tenker jo på ting som økonomi og jobb og smerte.

Hvor mye betalte du for tannregulering?

Hvor mye og hvor ofte måtte du til tannlegen? Var det veldig vondt?

Og hva slags regulering fikk du? Tradisjonell/ufarget, eller hvit, eller på baksiden av tennene? Dett er noe som bekymrer meg, da jeg ikke vil se ut som en "tenåring" på jobb.

Anonymkode: 33f13...d83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får det dekket av NAV grunnet stort medisinsk behov og lav inntekt (20.000kr). Helt grusomt plagsomt de 2-3 første dagene, men det går seg til. Kan være ømt om de strammer mye, ellers omtrent ikke smerter hos meg. Mindre vondt enn jeg hadde trodd. Jeg har helt vanlig regulering som er synlig.

Anonymkode: f59a3...d7b

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg får det dekket av NAV grunnet stort medisinsk behov og lav inntekt (20.000kr). Helt grusomt plagsomt de 2-3 første dagene, men det går seg til. Kan være ømt om de strammer mye, ellers omtrent ikke smerter hos meg. Mindre vondt enn jeg hadde trodd. Jeg har helt vanlig regulering som er synlig.

Takk for svar! Hvor ofte må du etterstramme? Er det lange tannlegetimer? Hvor lang tid tar det å sette på selve reguleringen? Og hvor lenge skal du gå med den?

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Hvor ofte må du etterstramme? Er det lange tannlegetimer? Hvor lang tid tar det å sette på selve reguleringen? Og hvor lenge skal du gå med den?

Jeg har månedlige kontroller. Timene pleier å vare gjennomsnittlig 10-15 min. 
Det tok ca 1 time å ta på reguleringen. Jeg har hatt den ett år nå, og regner med å ha den hvertfall et år til 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...