Gå til innhold

Jeg vil ha tastetelefon og iPod.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tastetelefon og iPod touch. Hvordan er det å få tak i dette nå?

Vurderer sterkt å hoppe av lasset og bruke tastetelefon og iPod i stedet for smarttelefon. Hater å hele tiden få påminnelser om hvor sugent livet mitt ser ut til å være i forhold til andre på Facebook og Snapchat hver gang jeg låser opp mobilen, men er likevel avhengig av å kunne ha med meg Snapchat, Facebook og Messenger da alle i omgangskretsen min, bortsett fra mormoren som lider av sterk teknologi-fobi, nekter å kommunisere andre steder. Mye informasjon fra kommunen deles på Facebook i stedet for på nettsiden og/eller i posten, ikke sant.

(Ja, jeg vet at alle disse glansbildene har en historie bak seg som sjeldent er like fine som smilene på bildene. Men følelsen av at jeg suger føles likvel som et skikkelig ballespark, bare i magen.)

Anonymkode: c3d57...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så slett appene, logg deg av alt, be en venninne endre passordene så du ikke kommer deg inn på noe. 

Anonymkode: bf713...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så slett appene, logg deg av alt, be en venninne endre passordene så du ikke kommer deg inn på noe. 

Anonymkode: bf713...b87

Les om igjen.

Anonymkode: c3d57...bf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ipod touch selges på apple sin nettside. Tastetelefon selger de hos power. 

Anonymkode: ae2e9...e23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ipod touch selges på apple sin nettside. Tastetelefon selger de hos power. 

Anonymkode: ae2e9...e23

Oi, Apple lager enda nye versjoner! Whaat. 😄Nå ble jeg glad. Takk!

Anonymkode: c3d57...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt tastetelefon + ipod siden jeg var 15 år. Det beste med det er at du kun kan gå på nettet med ipoden om du har WIFI. I alle situasjoner hvor du nå drar opp telefonen og scroller (venting, kjeder deg osv) vil du med en ipod ikke ha noe "interessant"  å se på om du tar den opp. Skal du på roadtrip må du enten printe ut kart på forhånd eller stoppe å spørre- MYE MORSOMMERE ROADTRIPS ENN Å HØRE PÅ GPS 😄

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, fiskennemo skrev:

Har brukt tastetelefon + ipod siden jeg var 15 år. Det beste med det er at du kun kan gå på nettet med ipoden om du har WIFI. I alle situasjoner hvor du nå drar opp telefonen og scroller (venting, kjeder deg osv) vil du med en ipod ikke ha noe "interessant"  å se på om du tar den opp. Skal du på roadtrip må du enten printe ut kart på forhånd eller stoppe å spørre- MYE MORSOMMERE ROADTRIPS ENN Å HØRE PÅ GPS 😄

 

Fanden, sant det. Er det mulig å ha et tvilling-SIM til iPod-en slik at man kan få 4G på den? Er jo avhengig av å kunne vise frem togbilletten min, og å sjekke Messenger og Snapchat siden familien og vennene mine ikke forstår konseptet telefonsamtale og SMS. 🤪Ønsker å kunne skylde på at jeg glemte iPod-en hjemme hvis jeg ikke orker å gå inn på noen sosiale medier-apper. Kan jo ikke skylde på at jeg la igjen mobilen hjemme, for den må jeg ha med overalt. Speselt på grunn av togbilletter.

Nei, fysj. Det digitaliserte samfunnshelvete her vil jeg ikke være med på.

Anonymkode: c3d57...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smarttelefon men jeg har ikke Facebook, Snapplechat eller noen av de andre tidstyvene. Det er bare å la være å laste ned sånne apper. Jeg har aldri savnet det.

Jeg er sikker på at det også i din kommune bor eldre eller andre som ikke bruker Facebook, så kommunen din kommuniserer nok også per SMS eller brev. 

Anonymkode: 95b7c...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har smarttelefon men jeg har ikke Facebook, Snapplechat eller noen av de andre tidstyvene. Det er bare å la være å laste ned sånne apper. Jeg har aldri savnet det.

Jeg er sikker på at det også i din kommune bor eldre eller andre som ikke bruker Facebook, så kommunen din kommuniserer nok også per SMS eller brev. 

Anonymkode: 95b7c...066

Les om igjen.

Anonymkode: c3d57...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, abc123detvardet skrev:

iPod er basically en mobil uten simkort. 

Absolutt ingen muligheter for å sette inn et tvilling-SIM, slik man kan på iPad?

Anonymkode: c3d57...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fanden, sant det. Er det mulig å ha et tvilling-SIM til iPod-en slik at man kan få 4G på den? Er jo avhengig av å kunne vise frem togbilletten min, og å sjekke Messenger og Snapchat siden familien og vennene mine ikke forstår konseptet telefonsamtale og SMS. 🤪Ønsker å kunne skylde på at jeg glemte iPod-en hjemme hvis jeg ikke orker å gå inn på noen sosiale medier-apper. Kan jo ikke skylde på at jeg la igjen mobilen hjemme, for den må jeg ha med overalt. Speselt på grunn av togbilletter.

Nei, fysj. Det digitaliserte samfunnshelvete her vil jeg ikke være med på.

Anonymkode: c3d57...bf6

LOL. 

Du kjøper billett i billettautomaten på togstasjonen, har de ikke automat- kjøper du på toget.  Du er tydeligvis ikke så kul som du virket da jeg leste tråden din. Du er jo avhengig av sosiale medier, og ønsker fortsatt å være det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les om igjen.

Anonymkode: c3d57...bf6

Jeg er sikker på at når du kutter ut sosiale medier, klarer omgangskretsen din å sende deg SMS eller e-post. Du kan faktisk ringe til dem også. 

Anonymkode: 95b7c...066

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har light phone 2. Veldig fornøyd og om jeg har behov tar jeg med den gamle Huawei telefon for å kunne vise bussbilett og sende meld i messenger Appen. Hjemme ligger Huawei i en skuff. 

Anonymkode: 5a01a...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ingen muligheter for å sette inn et tvilling-SIM, slik man kan på iPad?

Anonymkode: c3d57...bf6

Det finnes et par muligheter: To av dem er

1. https://www.magic-sim.com/compatibility/apple/ipod-touch-all-models/goodtalk-s-dual-sim-device-2-sims-active-at-the-same-time

2. https://www.zdnet.com/article/turn-your-ipad-or-ipod-touch-into-a-dual-sim-mobile-phone/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, fiskennemo skrev:

LOL. 

Du kjøper billett i billettautomaten på togstasjonen, har de ikke automat- kjøper du på toget.  Du er tydeligvis ikke så kul som du virket da jeg leste tråden din. Du er jo avhengig av sosiale medier, og ønsker fortsatt å være det. 

 

Periodebillett kan ikke kjøpes ombord og vi har ikke billettautomat på stasjonen. ;) 

Og nei, jeg er ikke avhengig av sosiale medier. Unngår så langt det lar seg gjøre å være innom.

Anonymkode: c3d57...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Periodebillett kan ikke kjøpes ombord og vi har ikke billettautomat på stasjonen. ;) 

Og nei, jeg er ikke avhengig av sosiale medier. Unngår så langt det lar seg gjøre å være innom.

Anonymkode: c3d57...bf6

Det finnes garantert en enkel måte å gjøre det på. Kjøpe på pc og printe ut? Og om det ikke skulle finnes noe måte å printe ut togbilletten din (som jeg virkelig tviler på), så har de faktisk wifi på toget. Virker som om du er avhengig når det er et problem for deg at du ikke kan være på snapchat og messenger når som helst. Klarer ikke de som skal ha kontakt med deg å lære seg og ringe eller sende sms, kan de pent få vente de timene det tar mellom hver gang du er på steder med wifi. 

Jeg utfordrer deg til et liv med tastetelefon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...