Gå til innhold

Strikke enkel flette

Thomasine

Anbefalte innlegg

Nå er det snart så det rakner for meg!!!:sinnatagg:

Skal strikke en flette som egentlig ikke er vanskelig - men det ser ikke ut som en flette...ikke etter ca. 8 cm strikk engang...grrr...

Jeg strikker på rundpinne - men strikker fram og tilbake (snur strikketøyet!) ;)

Er ikke den beste på strikking - men vil veldig få det til!!!

Jakka skal være strikket i glattstrikk, så jeg strikker en rad glattstrikk og en rad vrang.

Fletta skal være over totalt 18 masker - 3 på hver side er vrang (på rettsiden av strikketøyet) og så 4 m+ 4 m+ 4 m  - hvorav maskene går på hjelpepinne foran/bak alt ettersom.

Kan noen gi meg en ENKEL flette med forklaringer?

Eventuelt tips til hvorfor jeg ikke ser fletta i strikketøyet mitt?

Ps. Jeg strikket først denne fletta i en prøvelapp og da ble den så fin som bare den... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd at flettene forsvinner i flettetøyet dersom jeg har strikket maskene på hjelpepinnene i feil rekkefølge. Dvs strikket de foran arbeidet når de skulle ha vær strikket bak eller omvendt. Det finnes mange bra videoer som viser framgangsmåte. Har du sjekket ut noen av disse? 
Av erfaring kan det være lettere å prøve seg fram ved hjelp av video i stedet for å lese en forklaring.

Anonymkode: 9482a...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt tredelt flette, bare todelt, så der er jeg ikke til hjelp, men hvor mage omganger strikker du før du "fletter", altså tar maskene på hjelpepinne og strikker be bakerste først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker etter denne. Og på prøvelappen funket det fjell...på jakka gjør det ikke... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...