Gå til innhold

Witre Design


TerraCotta

Anbefalte innlegg

Noen andre som også synes oppskriftene til Witre Design er litt vanskelige å forstå? Jeg har strikket litt før, med både vendinger og lignende, men har litt vanskelighet for å forstå de fleste oppskriftene jeg har fra Witre. Elsker designene og Witre, så er ingen direkte kritikk av henne. Er det bare jeg som er nybegynner, eller er det litt krunglete?

Er forresten Collett Tee fra Witre Design som er oppskriften jeg har prøvd å begynne på flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg startet også å strikke den toppen nettopp, og synes ikke den oppskriften var veldig vanskelig å forstå. Leste gjennom et par ganger før jeg startet og bruker flere maskemarkører enn det jeg ellers ville brukt for å markere økningene, ettersom man øker et ulikt antall ganger på innsiden og utsiden av «skulderdetaljen» Jeg har også notert hver gang jeg har økt antallet masker, noe som gjør det lettere å holde kontroll. Jeg er en relativt erfaren strikker, dersom det er av betydning. Har også strikket the ida sweater fra samme designer, og denne synes jeg var dårligere forklart enn collette tee. 

Anonymkode: e3e11...052

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg startet også å strikke den toppen nettopp, og synes ikke den oppskriften var veldig vanskelig å forstå. Leste gjennom et par ganger før jeg startet og bruker flere maskemarkører enn det jeg ellers ville brukt for å markere økningene, ettersom man øker et ulikt antall ganger på innsiden og utsiden av «skulderdetaljen» Jeg har også notert hver gang jeg har økt antallet masker, noe som gjør det lettere å holde kontroll. Jeg er en relativt erfaren strikker, dersom det er av betydning. Har også strikket the ida sweater fra samme designer, og denne synes jeg var dårligere forklart enn collette tee. 

Anonymkode: e3e11...052

Ser det med økningene og skulderdetaljen muligens ble dårlig forklart her. Vanskelig å forklarte når man skriver og usikker på hvor detaljert man kan være uten å dele for mye av oppskriften.

Anonymkode: e3e11...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser det med økningene og skulderdetaljen muligens ble dårlig forklart her. Vanskelig å forklarte når man skriver og usikker på hvor detaljert man kan være uten å dele for mye av oppskriften.

Anonymkode: e3e11...052

Hehe, er det som er vanskelig. Vil ikke dele oppskriften. Hmm, vet du om en bra video på youtube eller lignende, som kanskje kan være til hjelp? Skulle ønske Witre kanskje lagde sånne små snutter som Petiteknit gjør, hadde være mye enklere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, TerraCotta skrev:

Hehe, er det som er vanskelig. Vil ikke dele oppskriften. Hmm, vet du om en bra video på youtube eller lignende, som kanskje kan være til hjelp? Skulle ønske Witre kanskje lagde sånne små snutter som Petiteknit gjør, hadde være mye enklere. 

 Dette er i alle fall en bra video som viser hvordan man øker til høyre og venstre. 
 

Ellers er det vel slik i den oppskriften, gitt at jeg har lest rett, at man øker et likt antall ganger når man strikker skulderdetaljen, for deretter å øke et ulikt antall ganger på innsiden/utsiden av maskemarkøren etterhvert som strikker selve skulderen. Har egentlig ikke noe annet tips enn at man må bruke maskemarkører og notere eller bruke omgangsteller, for å holde oversikt over hvor mange ganger man har økt. Brukte forskjellige farger på maskemarkørene for å holde oversikten bedre. 
 

Anonymkode: e3e11...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 Dette er i alle fall en bra video som viser hvordan man øker til høyre og venstre. 
 

Ellers er det vel slik i den oppskriften, gitt at jeg har lest rett, at man øker et likt antall ganger når man strikker skulderdetaljen, for deretter å øke et ulikt antall ganger på innsiden/utsiden av maskemarkøren etterhvert som strikker selve skulderen. Har egentlig ikke noe annet tips enn at man må bruke maskemarkører og notere eller bruke omgangsteller, for å holde oversikt over hvor mange ganger man har økt. Brukte forskjellige farger på maskemarkørene for å holde oversikten bedre. 
 

Anonymkode: e3e11...052

Tusen takk for tips ❤️ Skal prøve på nytt i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også startet på denne. Er ferdig med ferdig med halsen, og har byttet til pinne nr 4. Her stopper det opp. 😟 Jeg er ikke en erfaren strikker i det hele tatt, men har en mor og en bestemor som har strikket mye (men da nedenfra og opp). Jeg hadde da stor tro på at jeg skulle få til dette, med litt hjelp - men de skjønner heller ikke oppskriften, og synes den er dårlig forklart..😣 Skulle også ønske de fantes videoer (aller helst step-by-step😂). Synes den ser sååå fin ut, og vil gjerne strikke denne i flere farger.❤️

Anonymkode: ea84c...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...