Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

har datet en utrolig flott mann i to-tre måneder nå og han virket nesten for god til å være sann. Idag hadde vi en lengre prat hvor det kom fram litt ting som han ikke har turt å fortelle før. Blant annet mistet han lappen noen måneder før vi møttes, pga fyllekjøring, og har mistet den i 3 år. (Han har også mistet den en gang før pga det samme, så han lærer tydeligvis ikke). Jeg trodde han hadde lappen, siden han fortsatt kjører bil hver eneste dag... Dette er bare toppen av isfjellet av det som kom fram. Politiet her vet godt hvem han er for å si det sånn.. Han ble plutselig veldig «ung og dum» i mine øyne.

Vi er voksne begge to, men jeg er selv avholds, og veldig klar for familie og hele pakka, så dette blir veldig langt ifra hvordan jeg er. Samtidig sier han jo at dette er historie, og at han ikke er «sånn» lenger.. (selv om han kommer bla til å kjøre ulovlig de neste tre åra da...)

jeg er veldig usikker.. Er det innafor å miste interessen og gå videre pga sånne dumme ting som dette?

Anonymkode: 988c2...410

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt innafor. Det mest ansvarlige i denne situasjonen vil jeg påstå, mtp at du selv er klar for å stifte familie. 

Anonymkode: 12178...86a

• Liker 8
Skrevet

Dette er selvfølgelig et blodrødt flagg. Betyr ikke at han er usympatisk, men betyr at han mest sannsynlig ikke er en mann du har lyst til å leve med og være avhengig av. Manglende evne til å ta kloke valg er et mareritt for de nærmeste. 

Anonymkode: 324e0...9fc

• Liker 9
Skrevet (endret)
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er voksne begge to, men jeg er selv avholds, og veldig klar for familie og hele pakka, så dette blir veldig langt ifra hvordan jeg er. Samtidig sier han jo at dette er historie, og at han ikke er «sånn» lenger.. (selv om han kommer bla til å kjøre ulovlig de neste tre åra da...)

jeg er veldig usikker.. Er det innafor å miste interessen og gå videre pga sånne dumme ting som dette?

Du husk en ting en mann som kjører en bil uten sertifikat er totalt uansvarlig! Bare at han gjør dette og tar en slik ekstrem økonomisk risiko er jo et stort rødt flagg. For om han krasjer eller kjører på noen gjelder ikke forsikringen. Han ender i økonomisk ruin! Flere ganger fyllekjøring viser også en veldig slett moral. Så jeg skal gi deg et godt råd! Skygg langt unna denne karen her. At han ikke "er sånn lenger" viser seg jo fei. Jo han er sånn lenger når han kjører bil uten sertifikat.

Du virker ordentlig og har kontroll på livet ditt, ikke bli dratt inn i noe dårlig forhold med en slik mann. Og ja det er innenfor å miste interessen for en slik mann, det viser en ting at du er oppegående og intelligent.

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 14
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er selvfølgelig et blodrødt flagg. Betyr ikke at han er usympatisk, men betyr at han mest sannsynlig ikke er en mann du har lyst til å leve med og være avhengig av. Manglende evne til å ta kloke valg er et mareritt for de nærmeste. 

🙌

Anonymkode: 9e359...f91

• Liker 9
Skrevet

Ikke gå videre med han her, du virker som en voksen og ansvarlig person. Han virker ikke det, og da vil du ikke orke han etterhvert. Si pent takk for deg.

Anonymkode: 9b0d1...f36

• Liker 4
Skrevet

Denne guttungen må du ikke innlate deg med hvis du har barn!

Anonymkode: f7eb9...d2d

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Her vaier det røde flagg og alarmen uler for full styrke.

1) Han har NETTOPP mistet lappen. Hvor tilbakelagt er det - mtp at han påstår han ikke er sånn lenger.

2) Han har ikke lært fra forrige gang han ble tatt for å kjøre i fylla, og fortsatte inntil han ble tatt igjen. Ansvarlig, ansvar for egne handlinger, lære av egne feil, ta avstand fra tidligere gal handlemåte ... ting som ikke virker å eksistere i hans bok.

3) Han kjører uten lappen. Som om de to første punktene ikke var nok (det var det røde flagget) så tar han ingen konsekvens av sine egne lovbrudd og kjører uten lappen i tre år. Han er dum nok til å tro at han ikke kommer til å bli tatt, tror han er immun mot å skade seg selv og andre og har ingen respekt for lover og regler (det er her alarmen går fra rødt flagg til full hyling).

Ikke bare hadde jeg sluttet å date denne personen tvert, jeg hadde selvsagt sagt fra til politiet om den ulovlige kjøringen.

Skrevet

Kjørt i fylla 2 ganger da tenker jeg alkohol problem. 

Anonymkode: f3b86...27c

• Liker 3
Skrevet

Blodrødt flagg. Folk som kjører uten lappen er både arrogante, ansvarsfraskrivende og hensynsløse. Litt apropos, jobbet på posten en periode, og husker en fyr som kom for å hente pakke. Han ble ganske sinna da jeg ba om legitimasjon, men satte seg altså i bilen, KJØRTE HJEM og hentet førerkortet. 

Anonymkode: 96658...aa2

Skrevet

Jeg tenkte at du bør gå den andre veien bare jeg leste de første setningene. Dette her hadde ikke jeg satset på. 

Anonymkode: 52a20...70d

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tatt for fyllekjøring to ganger? Hvor mange ganger har han kjørt i fylla uten å bli tatt, for det tenker jeg har skjedd en del ganger i tillegg. Og nå kjører han uten førerkort? Han har ekstremt lite ansvarsfølelse, så ville aldri tenkt på å få barn med ham. 

At folk kan dumme seg ut og tilmed være farlig dumme, bokstavelig talt, en gang...Det kan en se stort på. Men dette er jo en rekke av dumheter. Og fortid? Han bagatelliserer. 

Hadde blitt rimelig irritert på en sånn person. For å si det pent. Men setter ikke eget og andres liv i fare gang på gang altså! 

Endret av SoWhat?
  • Liker 5
Skrevet

Hundre røde flagg her!

Anonymkode: 5d087...61b

• Liker 3
Skrevet

Takk for innspill, bra det ikke er jeg som er for «fisefin» på dette. Ser nå hvor lett dette valget er, måtte bare få det svart på hvitt:) ts

• Liker 2
Skrevet

Virker som en åpenbar dealbreaker. Ikke noe å bruke mer tankevirksomhet på. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg møtte også en sånn. Her var det en gang fyllekjøring, men viste seg senere at det ikke bare var det eneste dumme valget han tok for seg selv og de han påsto å være glad i. Hjalp han med å ta oppkjøring på nytt, men angrer på at jeg i det hele tatt tok i han fyren. Han var en voksen mann, skulle tro noen lærte av sine feil, men de har alltid en unnskyldning til hvorfor det er greit og sier de har endret seg.

Anonymkode: c2553...f98

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Manglende evne til å ta kloke valg er et mareritt for de nærmeste. 

Dette!!! Jeg må bare råde deg til å gå videre. En fyr som gjentatte ganger fyllekjører og som kjører bil uten lappen er totalt uansvarlig. Man bør aldri gå inn i et forhold med mål/håp om å endre noen, og han fyren her vil antakelig bare gi deg bekymringer og vonde følelser. 

Han er jo «sånn» fortsatt, når han driver å kjører ulovlig. Det er vel også for kort tid siden til å kunne dekke seg bak «dette skjedde for lenge siden, og jeg er en annen nå». 

Jeg hadde dumpet, fordi hans holdninger ikke er forenlig med mine. Hadde nok tipset  politiet om at han kjører bil også.

Anonymkode: 37bc0...c80

• Liker 1
Skrevet

Han kan være en kjernekar, men har åpenbart et alvorlig alkoholproblem. Her er det bare å takke pent nei.

Anonymkode: 673c1...412

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

har datet en utrolig flott mann i to-tre måneder nå og han virket nesten for god til å være sann. Idag hadde vi en lengre prat hvor det kom fram litt ting som han ikke har turt å fortelle før. Blant annet mistet han lappen noen måneder før vi møttes, pga fyllekjøring, og har mistet den i 3 år. (Han har også mistet den en gang før pga det samme, så han lærer tydeligvis ikke). Jeg trodde han hadde lappen, siden han fortsatt kjører bil hver eneste dag... Dette er bare toppen av isfjellet av det som kom fram. Politiet her vet godt hvem han er for å si det sånn.. Han ble plutselig veldig «ung og dum» i mine øyne.

Kriminell, potensielt alkoholisert og totalt uansvarlig? Det blir et stort nei takk fra meg. Tipper han har for vane å lyve en god del, styr unna!

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Hvem vil stifte familie med en person som politiet godt vet hvem er...?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...