Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal kjøpe iPad til 6 åringen til jul, og er så usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Noen med erfaring, holder det med 32 GB, eller bør jeg gå for 128? 

Anonymkode: cc897...65c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet du heller burde stille er hva en 6-åring skal med en egen, flunkende ny iPad.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, BlueRaptor19 skrev:

Spørsmålet du heller burde stille er hva en 6-åring skal med en egen, flunkende ny iPad.

Det er jeg ferdig med å stille meg....

Det er mange grunnet til at behovet er der, og den gamle hun har nå fungerer ikke lenger. Så jeg lurer ikke så mye på om hun skal ha, men hvilken type som holder

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg ferdig med å stille meg....

Det er mange grunnet til at behovet er der, og den gamle hun har nå fungerer ikke lenger. Så jeg lurer ikke så mye på om hun skal ha, men hvilken type som holder

Hva er prisforskjellen da, siden du ikke anså dette som relevant informasjon i HI?

Skrevet

Hvorfor må det være ipad. De har mye billigere nettbrett. 

Anonymkode: ecd45...e80

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Akkurat iPad forstår jeg, de er jo langt bedre enn Android- eller Windows-alternativene, spesielt for barn.

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal kjøpe iPad til 6 åringen til jul, og er så usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Noen med erfaring, holder det med 32 GB, eller bør jeg gå for 128? 

Har hatt iPad i 6 år, og har aldri vært over 20 GB.

Skrevet

Det er jo alt etter hva den brukes til. For meg var det ikke et alternativ å bruke mer penger enn til den minste, da jeg bruker den for det meste til youtube, twitch og andre lignende apper for å se/streame ting. Har også kun wifi, da jeg aldri bruker internett utenfor hjemmet. Har bøker gjennom kindel på den, men enda er det ikke behov for meg lagring.

Men det er spørsmålet, hva behov har denne ungen med ipaden? Spill? Høres ut som om du allerede har en ipad, hvor mye lagring er brukt på den? Er den full? Kanskje god ide å kjøpe større da, er den halvtom, ja da funker kanskje den størrelsen.

:)

Anonymkode: 32138...34b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke si at å betale 3000 kr for nettbrett er mye. Men ja, det finnes mange gode kandidater som er rimeligere. 

Skrevet
14 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Vil ikke si at å betale 3000 kr for nettbrett er mye. Men ja, det finnes mange gode kandidater som er rimeligere. 

Til en seksåring så er det mye. Hadde det vært til en voksen hadde jeg ikke reagert. Har en iPad selv. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av erfaring. Jeg kjøpte et Samsung til meg selv, og jeg vurderte å kaste det i veggen etter kort tid. 

De bruker også iPad på skolen, og da er det greit å bruke det samme.

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo alt etter hva den brukes til. For meg var det ikke et alternativ å bruke mer penger enn til den minste, da jeg bruker den for det meste til youtube, twitch og andre lignende apper for å se/streame ting. Har også kun wifi, da jeg aldri bruker internett utenfor hjemmet. Har bøker gjennom kindel på den, men enda er det ikke behov for meg lagring.

Men det er spørsmålet, hva behov har denne ungen med ipaden? Spill? Høres ut som om du allerede har en ipad, hvor mye lagring er brukt på den? Er den full? Kanskje god ide å kjøpe større da, er den halvtom, ja da funker kanskje den størrelsen.

:)

Ja, vi har en gammel iPad mini som hun har fått lov til å bruke. Men den er så gammel at det ikke er mulig å oppdatere den lenger. Den er 16 GB, og er full. Men den er som sagt gammel.

Den brukes litt til spill, men også til å laste ned filmer offline, da vi hverken har trådløst nett eller TV på hytta. 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi har en gammel iPad mini som hun har fått lov til å bruke. Men den er så gammel at det ikke er mulig å oppdatere den lenger. Den er 16 GB, og er full. Men den er som sagt gammel.

Den brukes litt til spill, men også til å laste ned filmer offline, da vi hverken har trådløst nett eller TV på hytta. 

Filmer som er lastet ned, det tar en del plass, da er også prisen noe som også spiller inn, hva er differansen mellom dem, er prisen verdt plassen.

De i butikken er også gode på å hjelpe deg med et valg, du kan alltids også spørre dem når du er der :) 

Skrevet

Vi skal kjøpe en iPad 32 GB til seksåringen. Hans første nettbrett. Tror det holder til hans bruk. Ser på Netflix og NRK super. Spiller ingen spill enda, men det kommer vel etter hvert.

Anonymkode: 4de62...c0b

• Liker 1
Skrevet

Mine barn (8 og 10) har 32 gb. Jeg synes det er helt greit, for da må de faktisk slette noen av de gamle spillene de ikke bruker lenger, de kan ikke bare laste inn nytt og nytt oppå det. Det er ikke plass til haugevis av filmer, men selv om de har mange spill, får de alltid lastet litt offline fra Netflix før vi skal på ferie, for eksempel.

Anonymkode: d0960...90a

Skrevet

Jeg angrer på at vi kjøpte 32 GB til da 6 åringen. Nå er h*n 8 år, og blitt mye mer aktiv med spill, tar bilder og redigerer små filmsnutter bl.a. IPaden er konstant full og blitt ei plage.

Hadde vi kjøpt 128 GB da, ville nettbrettet vart mye lengre.

Nå blir vi antakelig å kjøpe nytt til barnet, som faktisk bruker det aktivt, som en liten datamaskin, og heller ta over det gamle som lesebrett for oss voksne. 

Anonymkode: cc032...e65

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...