AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #1 Skrevet 7. desember 2019 Dette er ikke en stakkars meg tråd, men jeg blir så frustrert og lei meg når folk generaliserer sykdom og kroppslige plager. Jeg er hardt skadet etter en bilulykke og fungerer veldig dårlig, er ikke jobb, klarer ikke å ha et sosialt liv og bruke halve dagen til å hvile. Jeg ser normal ut men har en muskulatur og en kropp som ikke fungerer. Hvis noen spør hvordan det går og jeg forteller at jeg sliter, så begynner de å snakke om at de har kommet i overgangsalderen, har migrene men klarer å jobbe, de sliter med vekten(har ca 10 kg igjen før de har kommet til normal vekt), vondt i ryggen men holder det i sjakk med lange fjellturer og trening... Man skal ikke generalisere og putte alle diagnoser i samme sekk og tenke at så lenge jeg klarer å være i jobb og gjøre ditt og datt, så må jo hun klare det også. Jeg er sjeleglad jeg ikke har kreft, hiv, har amputert et bein, sitter i rullestol, er forkrøplet av leddgikt eller er blind. Selv om jeg ikke fungerer og bare sitter og venter på at det skal skje et under sånn at jeg kan begynne å delta i samfunnet igjen, så tenker jeg mye på de som har det mye mye verre enn meg. Når man ikke har en spesifikk lidelse, så vet man ikke hvordan det er å ha akkurat det! Jeg kverulerer med min bror om dette de 3 gangene i året vi sees. Han mener at istedenfor å gå å slenge så må det jo være bra for meg å komme meg i jobb og få noe annet å tenke på, for han har en kollega som har kreft og hun synes det er bedre å være på jobben enn å bare gå hjemme å være sykemeldt... Det er faktisk god hjelp i å tenke at, det alltid er noen som har det verre, uansett så dårlig man har det! God helg! Anonymkode: 0e66f...6d0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #2 Skrevet 7. desember 2019 Ikke alle forstår og ikke alle klarer å sette seg inn i andres situasjoner desverre. Når man går igjennom sykdom får man et helt annet perspektiv på ting. Jeg synes det hjelper lite å tenke på at andre har det verre. Jeg går bare vondt av dem og det gjør meg trist. Samtidig så står jeg oppi mitt og det hjelper lite om andre har det verre. Anonymkode: adb50...965 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #3 Skrevet 7. desember 2019 Det er umulig å forstå hvordan det er å være syk for noen som kun har opplevd litt omgangssyke eller forkjølelse. Selv de som har vært syke kan glemme hvordan det føles på det verste. Anonymkode: 0b502...b9b 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #4 Skrevet 8. desember 2019 Forståelse er sjelden vare uansett hva som feiler en, man merker det bare mye bedre når man er i visse situasjoner. Jeg er kreftoperert, alvorlig kreftdiagnose, som ofte kommer tilbake, fikk ikke noe mer forståelse av den grunn. Anonymkode: 85932...d33 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå