Totalya Skrevet 30. mai 2005 #1 Skrevet 30. mai 2005 Noen som har erfaring med sjokoladepasta? Har ikke prøvd det, men har lyst å prøve. Hvordan lager dere det? Har sett oppskrifter med sjokolade og glykose og sjokolade og sirup, men har forstått det slik at sirup-oppskrifta er håpløs...
Gjest gjest1 Skrevet 30. mai 2005 #2 Skrevet 30. mai 2005 Mener det ligger en oppskrift på cacas sine sider, og den skal være bra
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2005 #3 Skrevet 30. mai 2005 Sirup er bare tull, da må rommet og hendene dine ha temp på rundt ti grader for at det ikke skal klisse. Glukose funker veldig bra, jeg pleier å bruke Cacasoppskriften.
summer25 Skrevet 1. juni 2005 #4 Skrevet 1. juni 2005 For meg fungerer det kjempebra med sirup. Det jeg derimot har hatt problemer med er sjokoladen. Nå har jeg kjøpt sjokoladepaletter fra Odense og da blir det helt topp. Deigen er steinhard og må eltes leeeeenge, men resultatet blir skikkelig bra og alle blir imponerte! Lykke til
Gjest Gjesta Skrevet 1. juni 2005 #6 Skrevet 1. juni 2005 Sjokoladepasta har omtrent samme bruksområder som marsipan
Gjest Pupsilure Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 Dytter på denne jeg Har lyst til å prøve å lage det snart. Og vil gjerne ha erfaringer.
Kanutten Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg bruker alltid oppskrift meg glukose. 30 gram glukose på 100 gram sjokolade. Lager dette ofte da jeg holder kurs for cacas. Den blir bedre enn den med sirup. Den kan "tråde" seg, og blir da ikke så enkel å holde på med. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #10 Skrevet 3. juni 2009 Trekker fram denne igjen Jeg skal lage sjokoladekake til et bryllup jeg skal i. Hvor lang tid i forveien kan jeg lage sjokoladepasta-roser til å pynte med?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå