Gå til innhold

hjelp en student som flytter til England!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg skal flytte til England over sommeren, og lurer litt på.... Er det noen mulighet for å reise til England uten å fly? Vet det går an å kjøre bil, men tenkte ikke å ha med meg bilen dit da jeg er student og trenger nok pengene så det lureste blir å selge den før jeg reiser. Jeg har en hund nemlig og er litt nervøs for å fly med den. Den er ganske stor og jeg får den jo ikke med meg inn på flyet. Noen som har erfaring med å fly med hunder eventuelt? Merker jeg er litt nervøs for å gi han fra meg, er ikke så vandt med å reise og flyplasser heller, så er jo avhengig av å finne ut hvor jeg finner han igjen etter å ha landet! hahhaha. Så spørsmålet er vel, er det ingen grunn til å være nervøs for å fly med hund? Noen som har erfaring med det? Eller finnes det eventuelt andre måter å komme seg dit på? Tusen takk for hjelpen på forhånd. 

Anonymkode: bd467...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ta buss/buss+tog til København, så til Tyskland og videre, men en såpass lang reise vil nok være en større påkjenning for hunden, eller? Det er heller ikke bare bare å eksportere dyr over landegrensene. Det beste er nok at du har noen hjemme som kan passe på den.

Anonymkode: fc58d...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier ikke være noe problem å fly med hund.

Men!

Du kan ikke fly direkte til England med hund på fly.

Da må hunden sendes med cargofly  da de må innom annet land først.

Det er egne regler for innførsel til England.

Du kan derimot kjøre til Frankrike, og ta biltoget eller ferge over til England. Det er egne passkontroller for dyr på grensa mellom England og Frankrike. 

Hjem fea Engkand kan du flu direkte til Norge.

Anonymkode: d8650...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder som reiser i lasterom, leveres (i egnet bur) på stedet for annen bagasje, og hentes samme sted på neste flyplass.