Gå til innhold

hjelp en student som flytter til England!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg skal flytte til England over sommeren, og lurer litt på.... Er det noen mulighet for å reise til England uten å fly? Vet det går an å kjøre bil, men tenkte ikke å ha med meg bilen dit da jeg er student og trenger nok pengene så det lureste blir å selge den før jeg reiser. Jeg har en hund nemlig og er litt nervøs for å fly med den. Den er ganske stor og jeg får den jo ikke med meg inn på flyet. Noen som har erfaring med å fly med hunder eventuelt? Merker jeg er litt nervøs for å gi han fra meg, er ikke så vandt med å reise og flyplasser heller, så er jo avhengig av å finne ut hvor jeg finner han igjen etter å ha landet! hahhaha. Så spørsmålet er vel, er det ingen grunn til å være nervøs for å fly med hund? Noen som har erfaring med det? Eller finnes det eventuelt andre måter å komme seg dit på? Tusen takk for hjelpen på forhånd. 

Anonymkode: bd467...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ta buss/buss+tog til København, så til Tyskland og videre, men en såpass lang reise vil nok være en større påkjenning for hunden, eller? Det er heller ikke bare bare å eksportere dyr over landegrensene. Det beste er nok at du har noen hjemme som kan passe på den.

Anonymkode: fc58d...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier ikke være noe problem å fly med hund.

Men!

Du kan ikke fly direkte til England med hund på fly.

Da må hunden sendes med cargofly  da de må innom annet land først.

Det er egne regler for innførsel til England.

Du kan derimot kjøre til Frankrike, og ta biltoget eller ferge over til England. Det er egne passkontroller for dyr på grensa mellom England og Frankrike. 

Hjem fea Engkand kan du flu direkte til Norge.

Anonymkode: d8650...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder som reiser i lasterom, leveres (i egnet bur) på stedet for annen bagasje, og hentes samme sted på neste flyplass.

(Bulky luggage)

Pleier være ett sted nær der du henter vanlig bagasje.

Men som sagt, du kan ikke fly med hund direkte til England, verken i lasterom eller som håndbagasje.

Anonymkode: d8650...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk på hundeforum.

Folk drar på Crufts (stor hundeutstilling) med hunder og har sine foretrukne ruter. Hunden må som cargo hvis du flyr fra Norge til Storbritannia, det er dyrt! Jeg lurer på om mange flyr til Nederland og tar ferja over. 
 

Men får du plass å bo hvor du kan ha med hund? Har du mulighet for å starte studiene og bli kjent før du evt henter hunden? Husk rabiesvaksine og ormekur, samt middel mot lopper og flått 

Anonymkode: 61756...8c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fløy fra England med to katter i 2012. Leverte dem som cargo og hentet dem på cargoområdet på Gardermoen. Det gikk helt fint. Det høres ut som det er andre regler for hunder? Jeg ville ringt SAS og spurt. De hjalp oss masse.

Anonymkode: 46930...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2019 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Vi fløy fra England med to katter i 2012. Leverte dem som cargo og hentet dem på cargoområdet på Gardermoen. Det gikk helt fint. Det høres ut som det er andre regler for hunder? Jeg ville ringt SAS og spurt. De hjalp oss masse.

Anonymkode: 46930...e98

Det er andre regler til Storbritannia enn ut igjen tror jeg.  Men cargo på stor hund er dyrt 

Anonymkode: 61756...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/9/2019 at 7:07 PM, AnonymBruker said:

Vi fløy fra England med to katter i 2012. Leverte dem som cargo og hentet dem på cargoområdet på Gardermoen. Det gikk helt fint. Det høres ut som det er andre regler for hunder? Jeg ville ringt SAS og spurt. De hjalp oss masse.

Anonymkode: 46930...e98

Det er egne regler for innførsel av dyr til England. Ikke utførsel.

Så å forlate England, da gjelder bare reglene til landet du skal til.

Inn til England kan ikke hunden(e) være på samme fly som deg, enten det er kabin eller lasterom.

 

 

Anonymkode: d8650...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...