Gå til innhold

Alene på Københavnbåten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å ta meg en alenetur med Københavnbåten fra Oslo (DFDS). Har ikke reist noe særlig alene før, men lurer på om det kunne vært godt med en tur alene til en forandring. Har noen prøvd det? Litt redd for at det skal bli stusselig/kjedelig, men det kan jo bli koselig også.Tenkte bare å ta en sånn tur-retur reise med 6 timer i land. Er dame forresten. Noen som vil dele erfaringer?

Anonymkode: 67001...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg ville vært en fin tur å ta alene. Jeg tok med familie i høst. Det er en fin båt, butikker og restauranter. Deilig å ha med en bok og slappe av med også. I København er det masse å finne på. Vi var på tivoliet, men det er ikke åpent nå (noe åpent i forbindelse med jul) men det er fine museum, og sommerfuglpark, eller Kristiania. Noe for enhver smak 😊 veldig greit med buss til sentrum fra båten. 

Anonymkode: d3375...754

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller fløyet eller tatt bussen til Køben og ha et par dager der da det virker dit kjedelig å være på en sånn båt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist flere ganger alene med båten til København. Jeg har kost meg på dekk, i Columbus club og i lugaren med godt lesestoff. En herlig time-out jeg kan anbefale.

Anonymkode: f9401...fed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flott vær ute, så er det fint å dra ut fra Oslo.

Men seriøst, ta fly og 2 netter på hotel! Køben er veldig ålreit by, MYE å by på av mat også.

Litt dyrt dessverre, må legge på 30% for å se norsk valuta. Så blir bare 1 gang i året for min del.

Anonymkode: ac95d...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker både å reise med båt, og å være alene så for meg er dette en ypperlig tur. Jeg er også så heldig å ha tilgang til sterkt reduserte billetter hos DFDS, og har reist på mange slike turer, både alene og sammen med familie/ venninner. Ønsker du å komme i kontakt med andre ombord er det bare å ta plass i puben, så går det av seg selv. Jeg tar like gjerne med meg en god bok eller to og koser meg med å være alene :) 

Anonymkode: a958f...0bd

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny AB her. Er det mulig å bli på båten i danmark, eller må alle ut når de legger til? Jeg kunne hatt lyst til å tatt turen og handlet det jeg ville ha på båten. Trenger ikke alt styret med å gå langt, tidsnød og uten bil tilgjengelig. Å slappe av er formålet med en evt. båttur.
Hvordan er muligheten til å komme seg ut på dekk, gå litt og få frisk luft? Jeg har tatt hurtigbåten en gang og da var vi kun henvist til en mulighet helt bak og det oste drivstoff der og alle røykerne sto også der. Ikke en ok opplevelse for min del. 

Anonymkode: 69dfa...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for alle svar :)  Jeg er dessverre ikke så glad i å fly så derfor er båten et godt alternativ for meg. Høres hyggelig ut at man kan få litt kontakt med noen ved å sette seg i puben, men også fint å bare kunne slappe av for seg selv :)  Jeg har forstått det sånn at man må ut av båten i København, men vet at man kan returnere til båten lenge før avgang kl. 16.30. Vet ikke når man får lov til å komme tilbake da. Men for min del har jeg lyst til å kose meg litt i København også siden det er endel timer til rådighet :)

Anonymkode: 67001...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass deg for Blåbærkratt. Han er en del på båten. 

Men men. 

Bare noe jeg tenkte på. 

Anonymkode: 5f3d9...c57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry altså, men den båten er stusselig. Samme er maten og prisene på taxfree. Vil heller anbefale tur med Kiel ferga. 

Anonymkode: 45ae1...bf3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2019 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Bare pass deg for Blåbærkratt. Han er en del på båten. 

Men men. 

Bare noe jeg tenkte på. 

Anonymkode: 5f3d9...c57

Blåbærkratt? Jeg har reist mye og har lagt merke til en fyr som reiser så og si hver gang jeg reiser. Jeg reiser en del alene så jeg holder meg langt unna berusede og innpåslitne folk.

Synes forøvrig at Københavnbåten er best når man reiser alene. Kan la seg underholde, spise, gå på dekk eller slappe av på lugaren når det måtte passe.

Anonymkode: f9401...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Hvem er Blåbærkratt? Hva gjør han? Vil styre unna plagsomme personer, særlig siden jeg reiser alene. 

Anonymkode: 67001...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har reist med Color Line helt alene, uten å gå ut av båten engang. Var tidenes diggeste tur der jeg dro på spa, sov en del, spiste god mat og bare tok det med ro :) 

Anonymkode: c7c79...f15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist flere ganger med DFDS til Køben og er som du, ikke veldig glad i fly. For meg er det perfekt. Jeg får kjøpt deg jeg ønsker på båten, har med meg bok og leser både i baren og til middagen. Det er så mye mas og tjas der for de fleste så det er ingen som tenker stort over det. Også har jeg 6 timer i Køben hvor jeg tar buss frem og tilbake i sentrum og slipper å tenke på vektbegrensninger som jeg må på flyet.

Jeg drar hovedsakelig for butikkene i Køben og ikke båten, men den er jo helt greit. Kiel er bedre båt, men gidder aldri gå i land i Kiel for butikkene er jo ikke noe spesielt.

Anonymkode: 3c34a...40b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...