AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #1 Skrevet 6. desember 2019 Kan jeg være psykotisk og skjønne det selv? Eller kan jeg ikke være det siden jeg skjønner det? Jeg er så ut av meg. Som om jeg ser på meg selv. Jeg orker ingenting. Små oppgaver virker umulige. Og så er jeg så si t uten grunn. Anonymkode: 5c296...c1a
MortenMinstelønn Skrevet 6. desember 2019 #2 Skrevet 6. desember 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg være psykotisk og skjønne det selv? Eller kan jeg ikke være det siden jeg skjønner det? Jeg er så ut av meg. Som om jeg ser på meg selv. Jeg orker ingenting. Små oppgaver virker umulige. Og så er jeg så si t uten grunn. Psykotisk? Hvem vet. Kanskje vi alle er. Og noen først finner det ut om hundre år. Det første som slår meg er at du kanskje er litt lat? Endret 6. desember 2019 av MortenMinstelønn
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #3 Skrevet 6. desember 2019 Akkurat nå, MortenMinstelønn skrev: Psykotisk? Hvem vet. Kanskje vi alle er. Og noen først finner det ut om hundre år. Det første som slår meg er at du kanskje er litt lat? Jepp, har nok blitt lat over natten. Så lat at jeg ikke orker se på TV en gang Anonymkode: 5c296...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #4 Skrevet 6. desember 2019 Kan høres ut som depresjon, synes jeg. Har du vært hos fastlegen? Hvor lenge har du hatt det sånn? Anonymkode: ca551...aac 2
MortenMinstelønn Skrevet 6. desember 2019 #5 Skrevet 6. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jepp, har nok blitt lat over natten. Så lat at jeg ikke orker se på TV en gang Den er grei. Da har du jo radio eller podkast. Det fungerer for meg. Kanskje jeg er lat i empatinerven i dag.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #6 Skrevet 6. desember 2019 Men hører eller ser du ting som ikke er der da? Når jeg var psykotisk skjønte ikke jeg det hvertfall, og jeg var ikke hardt rammet. Anonymkode: 0b3ac...d2d
Silva Pluvialis Skrevet 6. desember 2019 #7 Skrevet 6. desember 2019 Hører du stemmer eller hallusinerer?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #8 Skrevet 6. desember 2019 2 timer siden, Gorilla skrev: Hører du stemmer eller hallusinerer? Er ikke bare det som er tegnene på psykose. Men har negative symptomer også. Man kan ha negative symptomer og vrangforestillinger uten å se eller høre ting som ikke er der. Anonymkode: e27af...328
Silva Pluvialis Skrevet 6. desember 2019 #9 Skrevet 6. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke bare det som er tegnene på psykose. Men har negative symptomer også. Man kan ha negative symptomer og vrangforestillinger uten å se eller høre ting som ikke er der. Anonymkode: e27af...328 Psykose inneholder både negative og positive symptomer, ja. Men er ikke noen av de positive symptomene som hallusinasjon, stemmer og vrangforestillinger kriterier for å bli diagnostisert med psykose?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #10 Skrevet 6. desember 2019 Jeg skjønte det sist jeg var psykotisk. Det kan det hende du også gjør. Da hadde jeg vært det veldig en gang før. Anonymkode: 54e85...276
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #11 Skrevet 6. desember 2019 Man kan ha innsikt i at man er i en psykose. Da jeg jobbet i psykiatrien hadde vi enkelte pasienter som skrev seg inn selv når de merket at de var i starten av psykotiske episoder. Anonymkode: 44489...15f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå