Gå til innhold

Dere som har barn med konsentrasjonsvansker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor kan jeg finne informasjon som kan hjelpe oss til å håndtere hverdagen? Skolearbeid er ikke utfordrende ennå, men absolutt alle daglige gjøremål er slitsomme. Hun er 8 år. 

Anonymkode: 020a2...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke kalle det for konsentrasjonsvansker når hun ikke sliter med skolearbeid ennå. Det er helt vanlig at 8åringer er slitne etter en lang dag på skolen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sidabmao skrev:

Du kan ikke kalle det for konsentrasjonsvansker når hun ikke sliter med skolearbeid ennå. Det er helt vanlig at 8åringer er slitne etter en lang dag på skolen.

Jeg har tre barn så jeg vet godt hva jeg snakker om. Hun er laaaangt utenfor normalen. Dette har ingenting med normal slitenhet å gjøre. Og hun vært sånn bestandig. Klarer ikke huske en beskjed mer enn 1 sekund. Nesten som hun lever i en helt egen verden. Det er så ekstremt at det påvirker store deler av hverdagen vår veldig mye, på en negativ måte. 

Hun klarer ikke konsentrere seg på skolen heller, men i 3. klasse har de veldig få konsentrasjonsoppgaver, så de fanger det ikke ordentlig opp. I tillegg er hun veldig intelligent så hun oppfatter ting kjapt og har ikke behov for mye tid for å forstå ting. 
 

HI

Anonymkode: 020a2...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sidabmao skrev:

Du kan ikke kalle det for konsentrasjonsvansker når hun ikke sliter med skolearbeid ennå. Det er helt vanlig at 8åringer er slitne etter en lang dag på skolen.

Sønnen min har konsentrasjonsvansker og blitt diagnostisert med Adhd. Likevel ligger han på den høyeste vanskelighetsgraden i klassen og skårer høyest på tester i alle fag og alltid gjort. 

Jeg har også konsentrasjonsvansker men gjorde det bra på skolen og har en krevende jobb i dag. 

Så man kan fungere fint på skolen selv om man har konsentrasjonsvansker. Men man ville såklart gjort det enda bedre med bedre konsentrasjon. 

Anonymkode: f2125...5e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min har konsentrasjonsvansker og blitt diagnostisert med Adhd. Likevel ligger han på den høyeste vanskelighetsgraden i klassen og skårer høyest på tester i alle fag og alltid gjort. 

Jeg har også konsentrasjonsvansker men gjorde det bra på skolen og har en krevende jobb i dag. 

Så man kan fungere fint på skolen selv om man har konsentrasjonsvansker. Men man ville såklart gjort det enda bedre med bedre konsentrasjon. 

Anonymkode: f2125...5e7

Ja samme her.Barnet scorer på alt utenom konsentrasjonen,men hver gang det er foreldremøter osv så sier de det med konsentrasjonen.Blir så oppgitt..Si det til bup da..Nei klarer seg fint så flink bl bla..Jeg vet h*n har det. Arvelig og andre ting og. Frustrerende.Hadde gjerne klart å holdt fokus om h*n fikk adhd medisin.Og bedre søvn og alt. :(

Anonymkode: 2c6f7...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var omtrent sånn som barn og er nå under utredning for add/adhd. Er hørselen normal? Sånn ellers:

-viktig med god blikkontakt når dere gir beskjeder. Ikke prat "rundt i rommet"

-ikke kjeft eller si ting som "du må være den eneste som roter bort.." 

-vær tydelig og konkret når dere gir beskjeder. Minst mulig ekstra ord. 

Hva sier fastlegen? Dere kan jo også ta kontakt med barnevernet og høre om de kan gi utredning. Ønsker dere lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...