AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #1 Skrevet 6. desember 2019 Hei. Har måttet vært sykemeldt i 10 dager pga skade, og skulle vært tilbake på jobb i går, men var ikke mulig og det var umulig for meg å dra til legen pga smerter. Så jeg måtte melde frafall fra jobben til tross for at sykemeldingen ble ferdig i går. Så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre, kan jeg ta ut egenmelding i steden for å ta en ny sykemelding. Har sterke smerter og klarer ikke å ta meg til lege akkurat nå. Er ikke så veldig godt kjent med hvordan systemet fungerer, i og med at det er første gangen jeg er sykemeldt... Klarer ikke å lese meg opp på nettet, ettersom jeg er veldig redusert, så håper noen av dere kan gi meg lette og forståelige svar (lei av å prøve å forstå tung, byråkratisk språk). Tusen takk for svar. Anonymkode: f9748...39a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #2 Skrevet 6. desember 2019 Du kan ikke bruke egenmelding før det har gått 16 dager. Du skulle ringt til legen i dag tidlig og varslet at du må ha forlenget sykmelding. Legen kan ikke tilbakedatere, så da må du dessverre tape inntekt denne dagen. Dette finner du lett om du søker på google. Ring lege i morgen tidlig og be om forlenget sykmelding. Du behøver ikke møte opp personlig Anonymkode: 3ba0c...1c7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå