Laloltia Skrevet 6. desember 2019 #1 Skrevet 6. desember 2019 Jeg har avstandsforhold, og møter typen 1-2 ganger i måneden. På negynnelsen da jeg ikke hadde noe prevensjon hadde jeg ingen plager etter sex( uvi, kløe i vagina, svie). Fikk satt inn hormonspiral i mai, og etter det har jeg hatt urinveisinfeksjoner og sopp hver gang etter sex. Har vært hos legen og urolog, og ingen av de finner noe:( Er det noen som har fått hormonspiral og fått samme plager som meg? Jeg vil så gjerne fjerne spiralen, dersom det er det som er problemet. Er så lei! Det påvirker sexlivet mitt så sinnsykt mye:(
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #2 Skrevet 6. desember 2019 Har kjæresten din underlivssopp? Anonymkode: 50202...deb
Laloltia Skrevet 6. desember 2019 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2019 Ikke noe han har lagt merke til. Så tviler på det
Anim92 Skrevet 6. desember 2019 #4 Skrevet 6. desember 2019 Sliter med det samme (men uten spiral, har alltid vært et problem). Og ekstra stort om det er litt tid mellom sex. I sommer gikk det veldig lang tid, og fikk en helt syk svie etterpå. Jeg prøver forebygge med å forte meg på do rett etterpå, og god hygiene. Heftig/hard sex hjelper ikke på, forresten. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #5 Skrevet 6. desember 2019 Jeg fikk alltid UVI etter sex når jeg var i avstandsforhold. Blir så lenge mellom hver gang, og tror det er noe med at man ikke er vant til hverandres bakterier. Husk å alltid tiss etter sex. Anonymkode: 416fa...9ce 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #6 Skrevet 6. desember 2019 Han burde behandle seg for sopp selv om han sier han ikke merker noe. Bare pass på at hvis det er lenge mellom hver gang at du drikker mye vann når du er med han og skal ha sex, pass på hygiene men ikke overdriv vasking, tiss rett etter sex og bruk glidemiddel selv om du føler det ikke trengs. Ikke bruk underlivssåpe i hele tatt, det kan faktisk gjøre at du får sopp eller forverre. Det som reddet meg var å få resept på Hiprex. Anonymkode: 5de77...b2b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #7 Skrevet 6. desember 2019 Leit å høre. Nå er det slik at hormonpreparater kan føre til endret forhold der nede, som igjen kan gi grobunn for sopp ol. https://www.medicalnewstoday.com/articles/319568.php#other-risk-factors-for-yeast-infections Det kan være en ide å da gjerne spiralen. Jeg er ikke lege, har ikke spesial utdanning, så ville tatt det opp med lege (enda en gang). Anonymkode: 766c5...bc2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #8 Skrevet 6. desember 2019 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4291936/ Anonymkode: 766c5...bc2
Rotemor Skrevet 6. desember 2019 #9 Skrevet 6. desember 2019 Jeg støtter forslag om andre tiltak før du fjerner. Det kan godt hende det er kombinasjonen av dere på et vis. Ta soppkur og kjør på med C-vitaminer før møte. 1
Laloltia Skrevet 6. desember 2019 Forfatter #10 Skrevet 6. desember 2019 Jeg tisser alltid etter. Både jeg og han dusjer før, og jeg etter. Men føler ikke det hjelper i det hele tatt!:( det skal sies at vi har mye sex da, gjerne 3-4 ganger om dagen.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #11 Skrevet 6. desember 2019 Apropos sopp; kan det hende du ikke har fått fjernet alt slik at du smitter deg om igjen eller at det blusser opp? Husk å bruk krem OG stikkpille. Kremen skal påføres 2-3 i minst èn uke, helst to. Du skal også smøre fra klitoris og opp forbi anus, helt opp i korsryggen. Anonymkode: dcfe5...b7c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #12 Skrevet 6. desember 2019 9 timer siden, Laloltia skrev: Jeg tisser alltid etter. Både jeg og han dusjer før, og jeg etter. Men føler ikke det hjelper i det hele tatt!:( det skal sies at vi har mye sex da, gjerne 3-4 ganger om dagen. Om du dusjer 6-8 ganger om dagen er det ikke rart du får sopp. Anonymkode: ad8b5...c7c 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #13 Skrevet 6. desember 2019 Prøv Multigel. Anonymkode: 50202...deb
Laloltia Skrevet 6. desember 2019 Forfatter #14 Skrevet 6. desember 2019 Mente sex 3-4 ganger om dagen. hva slags soppkrem/stikkpille? Jeg har kun brukt canesten.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #15 Skrevet 7. desember 2019 8 timer siden, Laloltia skrev: Mente sex 3-4 ganger om dagen. hva slags soppkrem/stikkpille? Jeg har kun brukt canesten. Ja, og du dusjer før og etter sex sier du. Anonymkode: ad8b5...c7c
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #16 Skrevet 7. desember 2019 15 timer siden, Laloltia skrev: Mente sex 3-4 ganger om dagen. hva slags soppkrem/stikkpille? Jeg har kun brukt canesten. Canesten stikkpille og krem. De har begge og fåes kjøpt både separat og i en komabinasjonspakke. Anonymkode: dcfe5...b7c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå