Gå til innhold

Bo på Husvika (Tønsberg)?


magmamija

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fantastisk utsikt utover havet, særlig i Jarlsø. Jeg kan også anbefale Presterødåsen og Kaldnes ettersom dette er steder i Tønsberg som moderniseres, mange fine hus.

Anonymkode: b8152...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du husvik? 

Helt supert. Fine skoler, hyggelig område, mange barnefamilier. Eneste er rushen hvis du jobber retning byen. 

Anonymkode: 3e28c...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, magmamija skrev:

takk!

Du må regne med å stå i kø både på morgen og ettermiddagen, hvis du er i jobb. Fisefine folk med høy sigarføring som bor i det området, vi kaller det «lille Bærum».

Anonymkode: a8f54...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke flytt dit hvis du ikke er fra Tønsbergområdet. Veldig rar dialekt som er vanskelig å forstå for vanlige mennesker. 

Anonymkode: 702ad...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke flytt dit hvis du ikke er fra Tønsbergområdet. Veldig rar dialekt som er vanskelig å forstå for vanlige mennesker. 

Anonymkode: 702ad...cdf

Hæ??? Hva i alle dager er det du preiker om? Som tønsbergenser selv, synes jeg ikke vi har noen særlig rar dialekt, bare fordi vi sier "bilær og båtær" istedenfor biler og båter, den er i hvertfall ikke vanskelig å forstå i det hele tatt! Ærlig talt, skjerp dialektøret ditt.

Anonymkode: b8152...14b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 8.12.2019 den 22.40, AnonymBruker skrev:

Mener du husvik? 

Helt supert. Fine skoler, hyggelig område, mange barnefamilier. Eneste er rushen hvis du jobber retning byen. 

Anonymkode: 3e28c...e28

Jeg, det var Husvik jeg tenkte på:) er ikke fra Tønsberg:) takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2019 den 18.18, AnonymBruker skrev:

Hæ??? Hva i alle dager er det du preiker om? Som tønsbergenser selv, synes jeg ikke vi har noen særlig rar dialekt, bare fordi vi sier "bilær og båtær" istedenfor biler og båter, den er i hvertfall ikke vanskelig å forstå i det hele tatt! Ærlig talt, skjerp dialektøret ditt.

Anonymkode: b8152...14b

Skjerp dialektøret ditt litt selv. Det er i Østfold de snakker sånn, og det er ingenting uforståelig med dialekten til de som bor i Tønsberg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2019 den 18.18, AnonymBruker skrev:

Hæ??? Hva i alle dager er det du preiker om? Som tønsbergenser selv, synes jeg ikke vi har noen særlig rar dialekt, bare fordi vi sier "bilær og båtær" istedenfor biler og båter, den er i hvertfall ikke vanskelig å forstå i det hele tatt! Ærlig talt, skjerp dialektøret ditt.

Anonymkode: b8152...14b

Tønsbergensere sier ikke "bilær og båtær", det må du oppover til Høyjord og Kodal for å høre i Vestfold.  (Og da helst fra de eldre generasjonene)

Ellers, Husvik er et fint sted å bo.

Som nevnt over ble området kalt "Lille Bærum ", mens Husvikåsen ble kalt millionæråsen, men jeg tror ikke det henger så mye i lenger.

 

 

Anonymkode: aaa3f...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...