AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #1 Skrevet 5. desember 2019 Hei Har fått påvist kyssesyke og veldig mangel på vitamin d etter flere mnd med sykdom. Klarer ikke trene for jeg blir svimmel og får smerter i brystet. Tips til å komme i bedre form og føle seg bedre utenom d vitamin tilskudd? Dagene er bare slitsomme og jeg orker ingenting. Anonymkode: db213...50c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #2 Skrevet 5. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei Har fått påvist kyssesyke og veldig mangel på vitamin d etter flere mnd med sykdom. Klarer ikke trene for jeg blir svimmel og får smerter i brystet. Tips til å komme i bedre form og føle seg bedre utenom d vitamin tilskudd? Dagene er bare slitsomme og jeg orker ingenting. Anonymkode: db213...50c Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil, men tror du bare må ta tiden til hjelp å ta det med ro. De aller fleste har hatt kyssesyken og de færreste merker noe. Men enkelte blir hardere rammet og da er det lurt å høre på kroppens signaler om å ta det med ro å stoppe opp hvis det blir for ille. Spis sunt, drikk nok vann. Blir det ikke bedre tar du en tur til legen igjen. Anonymkode: 58559...d71
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #4 Skrevet 5. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil, men tror du bare må ta tiden til hjelp å ta det med ro. De aller fleste har hatt kyssesyken og de færreste merker noe. Men enkelte blir hardere rammet og da er det lurt å høre på kroppens signaler om å ta det med ro å stoppe opp hvis det blir for ille. Spis sunt, drikk nok vann. Blir det ikke bedre tar du en tur til legen igjen. Anonymkode: 58559...d71 Tror jeg ble litt hardt rammet, har mye feber på kveldene, generelt dårlig form, ingen apetitt, mye svak og utslitt.. Og nye sykeperioder hele tiden.. Det er veldig slitsomt. Jeg vil så gjerne spise noe, hva som helst, men jeg blir kvalm og klarer max to måltider om dagen. Jeg føler jeg ikke får nok hvile.. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvile. Anonymkode: 6c800...1d2 ❤️ Anonymkode: db213...50c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #5 Skrevet 5. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg ble litt hardt rammet, har mye feber på kveldene, generelt dårlig form, ingen apetitt, mye svak og utslitt.. Og nye sykeperioder hele tiden.. Det er veldig slitsomt. Jeg vil så gjerne spise noe, hva som helst, men jeg blir kvalm og klarer max to måltider om dagen. Jeg føler jeg ikke får nok hvile.. ❤️ Anonymkode: db213...50c Uff, hadde tatt meg en tur til lege. Masse god bedring ❤️ Anonymkode: 58559...d71
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #6 Skrevet 5. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uff, hadde tatt meg en tur til lege. Masse god bedring ❤️ Anonymkode: 58559...d71 Tusen takk 💕 Var der faktisk for et par dager siden og lurte på hva som feilte meg siden jeg gikk så lenge med det her, og det var da de tok testene og gav meg svar dagen etter.. Men nå sitter jeg her og nesten bare venter på å bli bedre 😂 Anonymkode: db213...50c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #7 Skrevet 5. desember 2019 Du må bare hvile og prøve å få i deg nok mat/ drikke. Anonymkode: df0e8...2d9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #8 Skrevet 5. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Har fått påvist kyssesyke og veldig mangel på vitamin d etter flere mnd med sykdom. Klarer ikke trene for jeg blir svimmel og får smerter i brystet. Tips til å komme i bedre form og føle seg bedre utenom d vitamin tilskudd? Dagene er bare slitsomme og jeg orker ingenting. Anonymkode: db213...50c Anbefaler deg å unngå hvitt mel og sukker. Gjerne sjekk ut lav fodmap, det hjalp meg veldig. Og gjerne bestill multivitamin og b-complex på iherb. Nå kommer folk til å si: ikke forandre kostholdet bla bla, men det er ingen på denne jord som trenger hvitt mel og sukker, ikke melk heller. Lykke til, håper du blir frisk ❤️ Anonymkode: 3ee5c...e48
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #9 Skrevet 5. desember 2019 Tror også det er lurt at du tar det med ro. Å slite på en svekket kropp er ikke heldig i lengden.. Anonymkode: d78af...eaf
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #10 Skrevet 6. desember 2019 Er i samme situasjon som deg, sleit meg dessverre ekstra mye ut også fordi jeg på død og liv skulle gå på skolen før jeg visste hva som feila meg, og nå er jeg så sliten at jeg ikke orker å gå på butikken en gang. Er helt fjernt sliten hele dagen etter bare av det liksom. Håper det ordner seg for deg! Anonymkode: 1a2fa...1aa 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #11 Skrevet 6. desember 2019 Hvis du ligger veldig lavt på D-vitamin finnes det en "hestekur" på apoteket som gir 80 pikogram (tror jeg det heter) per tablett. Vanlige tabletter fra Nycoplus, men veldig sterke?, så lagrene kan fylles opp igjen. Jeg fikk beskjed om å gå på dem i seks uker og deretter gå over til vanlig multivitamin. Anonymkode: 6de7d...68b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #12 Skrevet 6. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ligger veldig lavt på D-vitamin finnes det en "hestekur" på apoteket som gir 80 pikogram (tror jeg det heter) per tablett. Vanlige tabletter fra Nycoplus, men veldig sterke?, så lagrene kan fylles opp igjen. Jeg fikk beskjed om å gå på dem i seks uker og deretter gå over til vanlig multivitamin. Anonymkode: 6de7d...68b Mikrogram. Anonymkode: 2f9e9...853
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #13 Skrevet 6. desember 2019 Ikke tren! Hvil, hvil og hvil. Hilsen ei med seneffekter flere år etterpå fordi jeg presset meg for hardt. Anonymkode: 09e2e...c47 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #14 Skrevet 6. desember 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler deg å unngå hvitt mel og sukker. Gjerne sjekk ut lav fodmap, det hjalp meg veldig. Og gjerne bestill multivitamin og b-complex på iherb. Nå kommer folk til å si: ikke forandre kostholdet bla bla, men det er ingen på denne jord som trenger hvitt mel og sukker, ikke melk heller. Lykke til, håper du blir frisk ❤️ Anonymkode: 3ee5c...e48 Tusen takk for tips! Jeg spiser minimalt med hvetemel, men det blir en del sukker, spise kanskje litt kaker en gang i blant Men det skal jeg sjekke ut! Takk❤️ 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ligger veldig lavt på D-vitamin finnes det en "hestekur" på apoteket som gir 80 pikogram (tror jeg det heter) per tablett. Vanlige tabletter fra Nycoplus, men veldig sterke?, så lagrene kan fylles opp igjen. Jeg fikk beskjed om å gå på dem i seks uker og deretter gå over til vanlig multivitamin. Anonymkode: 6de7d...68b Det var ganske lavt ja, får kjøpe noe ordentlig tilskudd 😊 jeg er skikkelig dårlig på å ta sånt, jeg kjøper og er flink og ta i en ukes tid før jeg mister motet 😂 Anonymkode: db213...50c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #15 Skrevet 6. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke tren! Hvil, hvil og hvil. Hilsen ei med seneffekter flere år etterpå fordi jeg presset meg for hardt. Anonymkode: 09e2e...c47 Hvor hardt presset du på? Jeg gjør mye husarbeid, men regner liksom ikke som trening, men blir ganske sliten 😂 Anonymkode: db213...50c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #16 Skrevet 6. desember 2019 Da jeg hadde kyssesyken var jeg totalt sengeliggende i over en uke. Jeg var mye sykere enn jeg har vært med feks influensa eller lungebetennelse. Halsen var så betent at det ikke var noen synlig åpning, og jeg klarte verken å sove eller å se på feks tv lengre enn noen minutter av gangen. Jeg reiste meg opp for å gå på do, that's it, ellers lå jeg i senga mens familien henta vann til meg 😛 jeg tror jeg klarte å spise noen få kjøttboller etter 3 dager. Etter en uke var jeg likevel helt som vanlig, men skulle ikke trene osv på et halvt år for sikkerhetsskyld. Så selv hvis du ikke er fullt så dårlig som jeg var, så må du hvile skikkelig! Jeg hadde aldri blitt frisk så fort om jeg hadde presset meg. Om du fortsatt faktisk har kyssesyle bør du hvile mer, og å droppe trening i flere måneder er selvsagt! Sa ikke legen noe om dette? Anonymkode: 68795...12a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #17 Skrevet 6. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor hardt presset du på? Jeg gjør mye husarbeid, men regner liksom ikke som trening, men blir ganske sliten 😂 Anonymkode: db213...50c For meg (som var veldig syk) var det å hente meg vannglass for mye trening frem til jeg følte meg frisk. 😛 Og når du har feber eller er ekstra slapp er du definitivt ikke frisk! Anonymkode: 68795...12a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #18 Skrevet 6. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da jeg hadde kyssesyken var jeg totalt sengeliggende i over en uke. Jeg var mye sykere enn jeg har vært med feks influensa eller lungebetennelse. Halsen var så betent at det ikke var noen synlig åpning, og jeg klarte verken å sove eller å se på feks tv lengre enn noen minutter av gangen. Jeg reiste meg opp for å gå på do, that's it, ellers lå jeg i senga mens familien henta vann til meg 😛 jeg tror jeg klarte å spise noen få kjøttboller etter 3 dager. Etter en uke var jeg likevel helt som vanlig, men skulle ikke trene osv på et halvt år for sikkerhetsskyld. Så selv hvis du ikke er fullt så dårlig som jeg var, så må du hvile skikkelig! Jeg hadde aldri blitt frisk så fort om jeg hadde presset meg. Om du fortsatt faktisk har kyssesyle bør du hvile mer, og å droppe trening i flere måneder er selvsagt! Sa ikke legen noe om dette? Anonymkode: 68795...12a Nei, hun sa ingenting annet enn paracet eller forsiktighetsregler. Jeg trodde det verste var over etter de to ukene med feber, men føler meg langt ifra frisk nå. Eller, det går bra, jeg kjører barnet frem og tilbake fra bhg, lager mat og rydder litt, men jeg orker ingen store greier.. Etter en dag ute er jeg utslitt og lengter bare hjem til sengen.. Jeg var nok ikke så ille som deg, jeg ville helst ligge i sengen da det var verst, men kunne ikke pga alle oppgavene. Jeg pusha hardt på trening for å gå ned de ekstra kg, men måtte gi meg pga smerter og ble så dårlig etterpå. Har forøvrig mista dem etter så dårlig apetitt så kanskje like greit hehe Anonymkode: db213...50c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå