Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Så flaut... var på jobbintervju forrige uke. På spm om gode sider ved meg selv, ramset jeg opp en haug med positive, så var det mine dårlige sider. Ehhh.... kom ikke på en ting! Rett og slett pinlig!. Godt det var bare Adecco, verre når det er en spesifik jobb...

Hva nevner dere i tilfelle? Eller er dere feilfri som meg? :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei!

Eg hugsar ei intervju på ein spesifikk jobb eg var på.

- Dette var ein deltidsjobb i ein kiosk.

Eg hadde vore flink og svart greit for meg gjennom heile intervjuet og eg følte på meg at dette hadde gått relativt greit.

Siste spørsmålet var det kjende " Kva er dine dårlege sider?"

- Eg vart heilt stille, tankane raste... Kom ikkje på noko...

Tilslutt datt det ut av meg; "Tja, det må vera sjokolade...."

Begge intervjuarane braut ut i lått. Jobben har eg framleis.... ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg

- er sta

- er utålmodig

- er litt for kjapp i replikken

- har et litt for tydelig kroppsspråk

Blant annet. Dessuten får jeg mark av dem som synes det er mer fruktbart å dyrke problemer enn å se løsninger - og dette kombinert med et par av de andre dårlige egenskapene mine medfører at jeg sliter når for mange sosionomer er samlet i ett lokale.

Skrevet
Jeg

- er sta

- er utålmodig

- er litt for kjapp i replikken

- har et litt for tydelig kroppsspråk

Blant annet. Dessuten får jeg mark av dem som synes det er mer fruktbart å dyrke problemer enn å se løsninger - og dette kombinert med et par av de andre dårlige egenskapene mine medfører at jeg sliter når for mange sosionomer er samlet i ett lokale.

Enn hvis sosionomene er løsningsorienterte og ikke problemfokuserte? ;)

på spm om negative sider er det lett for å bli tatt på senga... Man forbereder seg jo på å "selge" seg selv med å ramse opp kvalifikasjoner og poitive ting, og vips så står man der og skal fortelle om dårlige sider? Jeg hadde nok svart - sta og utålmodig. ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Enn hvis sosionomene er løsningsorienterte og ikke problemfokuserte? ;)

Da vil selvsagt kroppsspråket mitt vise at jeg er meget overrasket (noe ala Skrik)

:ler:

For ordens skyld; sosionomene var et eksempel. Dog relevant fra min tjenestelige omgang med KIF'ere etc.

Skrevet

Jeg viste jo at det spm ville komme på intervjuet, så jeg satt dagen før og prøvde å skrive ned noe. Det var vanskelig for man må jo finne noe negativt som kan vris til noe positivt til jobben. Så jeg husker at jeg sa

- altfor tålmodig (skulle jobbe med demente)

- altfor grundig

og det siste kunne jeg ikke svare på for man skal jo vise at man faktisk ikke har så mange negative sider, som man kan ramse opp som det er noe man sier hver dag.

Gjest Formosiss
Skrevet

Jeg svarte;

- vil gjerne ha ting slik jeg vil,

- kan til tider være veldig pedantisk,

- kan være skikkelig distre.

Har jobben i dag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...