Gå til innhold

Andre her som er ensomme?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ensom. Har ingen venner og føler meg så alene. Andre i samme situasjon? Hvordan klarer du å trives i eget selskap? 

Anonymkode: 4256c...214

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Netflix 

Anonymkode: 57dfc...863

Skrevet

Jobber du? Skole ? 

Anonymkode: 57dfc...863

Skrevet

Jeg driver med håndarbeid. :)

• Liker 2
Skrevet

Ja, er bare vane med det. 

Anonymkode: 5fee4...359

Skrevet

Ja, er ganske ensom. Ble ufør for ikke så lenge siden og da forsvant det lille jeg hadde igjen av nettverk dessverre. Prøver å se på serier, lage mat, tegne osv. Ting jeg kan gjøre i mitt eget tempo som distraherer,  men det er klart at det erstatter jo ikke sosial omgang med andre. 

Anonymkode: 48ad7...d58

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er ganske ensom. Ble ufør for ikke så lenge siden og da forsvant det lille jeg hadde igjen av nettverk dessverre. Prøver å se på serier, lage mat, tegne osv. Ting jeg kan gjøre i mitt eget tempo som distraherer,  men det er klart at det erstatter jo ikke sosial omgang med andre. 

Bare sluttet de å ta kontakt og eller svare deg ?

Jeg er ikke ufør, men på aap. Men sliter såpass at jeg har mistet alle rundt meg. Folk tåler ikke at man sliter og tror at man har forandret seg til et dårlig menneske. De skjønner ikke at jeg fortsatt er meg, men at sykdommen tar mye nå.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare sluttet de å ta kontakt og eller svare deg ?

Jeg er ikke ufør, men på aap. Men sliter såpass at jeg har mistet alle rundt meg. Folk tåler ikke at man sliter og tror at man har forandret seg til et dårlig menneske. De skjønner ikke at jeg fortsatt er meg, men at sykdommen tar mye nå.

Det er endel forskjellige grunner tror jeg. Jeg orker jo ikke å ta så mye initiativ som de ønsker. I tillegg så har de jo på en måte gått videre med livet og er på en helt annen plass med både studier, jobb, hus , nye venner og (noen) har barn. Jeg er for det meste hjemme og opplever ikke noe særlig, så jeg er ikke særlig spennende å henge med. Sliter også med mye skamfølelse rundt det å være ufør før fylte 30 år, så det fører til at jeg isolerer meg veldig og ikke klarer å stifte nye bekjentskaper. Å være alene er vondt, men det er i det minste trygt og forutsigbart.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er endel forskjellige grunner tror jeg. Jeg orker jo ikke å ta så mye initiativ som de ønsker. I tillegg så har de jo på en måte gått videre med livet og er på en helt annen plass med både studier, jobb, hus , nye venner og (noen) har barn. Jeg er for det meste hjemme og opplever ikke noe særlig, så jeg er ikke særlig spennende å henge med. Sliter også med mye skamfølelse rundt det å være ufør før fylte 30 år, så det fører til at jeg isolerer meg veldig og ikke klarer å stifte nye bekjentskaper. Å være alene er vondt, men det er i det minste trygt og forutsigbart.

Aha. Det blir vanskelig når folk er på andre steder i livet. Ja det er tryggere og mer forutsigbart å være alene, det er jo det positive med det og at man slipper å være redd for det ene og andre.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ensom. Har ingen venner og føler meg så alene. Andre i samme situasjon? Hvordan klarer du å trives i eget selskap? 

Anonymkode: 4256c...214

Absolutt! Prøver stadig å få kontakt med noen venner (uten å mase) til tider, men åpenbart at jeg blir mer og mer ensom. Lei når til tider føler er den eneste som forsøker å ta litt initiativ. 

Hvem har sakt at jeg trives i mitt eget selskap?

Gjest Familytree
Skrevet

Ja😊 

Jeg begynte å tegne mandalas og skriver på fritiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...