AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #1 Skrevet 5. desember 2019 Først fikk jeg omgangssyke, og nå brygger kroppen på noe igjen. Sår hals, øreverk, slapp... hele den regla der. Er det mulig å bli syk et par uker siden første «omgang»? Har aldri opplevd det før. Anonymkode: 69f17...17b 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #2 Skrevet 5. desember 2019 Fullt mulig det dessverre. God bedring! Anonymkode: af761...52e 1
ikkevoksen Skrevet 5. desember 2019 #3 Skrevet 5. desember 2019 Ikke for å være den personen som sier at din smerte ikke betyr noe fordi at andre har det verre, meeeeen dere som klager over sår hals, reflekterer dere aldri over alle som kjemper med langvarige kroniske sykdommer som har smerter og er inn og ut av sykehus til vi dør? Synes det er så sært å klage over å bli småsyk - som er helt ufarlig og kan reddes av en Ibux.. da har du et veldig flott og enkelt liv tenker jeg. 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #4 Skrevet 5. desember 2019 Akkurat nå, ikkevoksen skrev: Ikke for å være den personen som sier at din smerte ikke betyr noe fordi at andre har det verre, meeeeen dere som klager over sår hals, reflekterer dere aldri over alle som kjemper med langvarige kroniske sykdommer som har smerter og er inn og ut av sykehus til vi dør? Synes det er så sært å klage over å bli småsyk - som er helt ufarlig og kan reddes av en Ibux.. da har du et veldig flott og enkelt liv tenker jeg. Poenget her var? Tenker du noen ganger iver hver gsng du er mett så dør et barn av sult i et u-land? Altså, det blir så latterlig tåpelig å komme med slike ting. God bedring, ts, en kan bli syk av forskjellige bakterier rett etter hverandre. Anonymkode: 56570...9e9 11
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #5 Skrevet 5. desember 2019 1 minutt siden, ikkevoksen skrev: Ikke for å være den personen som sier at din smerte ikke betyr noe fordi at andre har det verre, meeeeen dere som klager over sår hals, reflekterer dere aldri over alle som kjemper med langvarige kroniske sykdommer som har smerter og er inn og ut av sykehus til vi dør? Synes det er så sært å klage over å bli småsyk - som er helt ufarlig og kan reddes av en Ibux.. da har du et veldig flott og enkelt liv tenker jeg. Enig! Vi har 2-3 stk som melder seg syk med en gang de merker noe..... Og det er snakk om personer som har brukt opp all egenmelding for lengst, og går til legen for å sykmeldes fra alt til gnagsår på foten, til "tror jeg får" bihulebetennelse. Neste uke er det armen, uken deretter allergi, så urinveisinfeksjon, for så å toppe seg med hodepine annenhver dag de neste 3 ukene.... Legene deres må bli sprø! Merk at jeg sa de samme 2-3 personene. Anonymkode: 3e9f3...e02 2
ikkevoksen Skrevet 5. desember 2019 #6 Skrevet 5. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Poenget her var? Tenker du noen ganger iver hver gsng du er mett så dør et barn av sult i et u-land? Altså, det blir så latterlig tåpelig å komme med slike ting. God bedring, ts, en kan bli syk av forskjellige bakterier rett etter hverandre. Anonymkode: 56570...9e9 Jeg klager ikke over noe så teit som å være mett på kvinneguiden så det var en dårlig sammenligning. Folk skal selvfølgelig få lov til å synes det er fælt å være småsyk, men å klage over det på nett synes jeg ser dumt ut. Poenget mitt er at folk burde prise seg lykkelig over å være så friske at de får hetta av en sår hals en sjelden gang. Jeg ligger her neddopet i smertestillende, uten tykktarm fordi jeg ble så syk at den måtte opereres bort. Jeg har kronisk diare livet ut og må på do mellom 10-16 ganger i døgnet. Før dette hadde jeg utlagt tarm, og slet sånn psykisk at jeg vurderte å ta livet mitt. Jeg har flere sykehus-innleggelser enn jeg kan huske, gått på all verdens medisiner fra steroider, opiater til cellegift og blitt ufør fordi, sitat fra fastlegen: "du må innse at livet ditt aldri blir så optimalt som hos en vanlig 20-åring". Jeg har også muligens blitt steril som følge av for mange operasjoner i buken, noe som er ganske surt for meg som elsker barn. Men igjen, så er det 25% sjanse for at mine barn får denne forferdelige sykdommen også, så det er vel "for det beste"... Og det forklarer vel egentlig hvorfor jeg tar meg nær og blir irritert over friske mennesker som klager over en sår hals. Jeg blir irritert fordi dere er fandens heldige. Og dere vet det ikke. 4
Snop Skrevet 5. desember 2019 #7 Skrevet 5. desember 2019 13 minutter siden, ikkevoksen skrev: Jeg klager ikke over noe så teit som å være mett på kvinneguiden så det var en dårlig sammenligning. Folk skal selvfølgelig få lov til å synes det er fælt å være småsyk, men å klage over det på nett synes jeg ser dumt ut. Poenget mitt er at folk burde prise seg lykkelig over å være så friske at de får hetta av en sår hals en sjelden gang. Jeg ligger her neddopet i smertestillende, uten tykktarm fordi jeg ble så syk at den måtte opereres bort. Jeg har kronisk diare livet ut og må på do mellom 10-16 ganger i døgnet. Før dette hadde jeg utlagt tarm, og slet sånn psykisk at jeg vurderte å ta livet mitt. Jeg har flere sykehus-innleggelser enn jeg kan huske, gått på all verdens medisiner fra steroider, opiater til cellegift og blitt ufør fordi, sitat fra fastlegen: "du må innse at livet ditt aldri blir så optimalt som hos en vanlig 20-åring". Jeg har også muligens blitt steril som følge av for mange operasjoner i buken, noe som er ganske surt for meg som elsker barn. Men igjen, så er det 25% sjanse for at mine barn får denne forferdelige sykdommen også, så det er vel "for det beste"... Og det forklarer vel egentlig hvorfor jeg tar meg nær og blir irritert over friske mennesker som klager over en sår hals. Jeg blir irritert fordi dere er fandens heldige. Og dere vet det ikke. Jeg var kronisk syk i 15 år og trodde aldri jeg skulle bli frisk. Sengeliggende og hjelpetrengende. Livskvalitet lik null. Likevel føler jeg meg døden nær når jeg blir skikkelig forkjølet den dag i dag. Det betyr ikke at jeg ikke priser meg lykkelig for at jeg ikke er kronisk syk lenger. Nå må jeg være litt streng med deg og si at du ikke må være så sur på grunn av dette 7
Silva Pluvialis Skrevet 5. desember 2019 #8 Skrevet 5. desember 2019 (endret) Snop skrev (På 5.12.2019 den 22.56): Jeg var kronisk syk i 15 år og trodde aldri jeg skulle bli frisk. Sengeliggende og hjelpetrengende. Livskvalitet lik null. Likevel føler jeg meg døden nær når jeg blir skikkelig forkjølet den dag i dag. Det betyr ikke at jeg ikke priser meg lykkelig for at jeg ikke er kronisk syk lenger. Nå må jeg være litt streng med deg og si at du ikke må være så sur på grunn av dette ❤️ Så bra du ble frisk. Det unner jeg deg masse. Ingen fortjener kronisk sykdom. - - - 💕 Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #9 Skrevet 5. desember 2019 Etter at jeg fikk kreft ble jeg mer påpasselig med håndhygiene, og ikke hatt noe virus eller bakterier siden. Dere er skitne og sløve, og påfører dere selv og andre dette svineriet. Anonymkode: ac451...f9d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #10 Skrevet 5. desember 2019 19 minutter siden, ikkevoksen skrev: Jeg klager ikke over noe så teit som å være mett på kvinneguiden så det var en dårlig sammenligning. Folk skal selvfølgelig få lov til å synes det er fælt å være småsyk, men å klage over det på nett synes jeg ser dumt ut. Poenget mitt er at folk burde prise seg lykkelig over å være så friske at de får hetta av en sår hals en sjelden gang. Jeg ligger her neddopet i smertestillende, uten tykktarm fordi jeg ble så syk at den måtte opereres bort. Jeg har kronisk diare livet ut og må på do mellom 10-16 ganger i døgnet. Før dette hadde jeg utlagt tarm, og slet sånn psykisk at jeg vurderte å ta livet mitt. Jeg har flere sykehus-innleggelser enn jeg kan huske, gått på all verdens medisiner fra steroider, opiater til cellegift og blitt ufør fordi, sitat fra fastlegen: "du må innse at livet ditt aldri blir så optimalt som hos en vanlig 20-åring". Jeg har også muligens blitt steril som følge av for mange operasjoner i buken, noe som er ganske surt for meg som elsker barn. Men igjen, så er det 25% sjanse for at mine barn får denne forferdelige sykdommen også, så det er vel "for det beste"... Og det forklarer vel egentlig hvorfor jeg tar meg nær og blir irritert over friske mennesker som klager over en sår hals. Jeg blir irritert fordi dere er fandens heldige. Og dere vet det ikke. Jeg skjønner at det er veldig vondt, men du står i en helt annen situasjon enn Ts. Det er også godt mulig Ts sliter med andre ting som gjør det ekstra ille å bli syk, det vet vi jo ikke. Jeg har hatt det jævlig stort sett hele livet med psykisk og fysisk sykdom. Du sier at du vurderte å ta livet ditt pga utlagt tarm, så kunne jeg gjerne sagt til deg, du er fandens heldig, og du vet ikke det engang. Første selvmordsførsøket mitt var jeg 11 år. Inn og ut av sykehuset, pumping, sying, psykiatrisk avdeling osv til jeg var 23 år. Som 23 åring ble jeg ikke fungerende fysisk og lå meste parten av dagen apatisk og i smerter, men det var bedre en psykisk smerte. Utlagt tarm vil være piss i havet for min del, egentlig det meste av fysisk smerte er piss i havet for meg, det tar bort den fysiske smerten og det er godt å få pause. Men det gjør jo ikke din situasjon bedre? Også finnes det folk som har det verre enn meg igjen. Jeg synes heller ikke at ts sitt innlegg var så innmari sytete. Hadde hun sagt at livet hennes falt i grus fordi hun ble syk 2. Gangen på kort tid, hadde det vært noe annet. Det er lov å bli frustrert, det er lov å spørre om dette er vanlig uten å måtte bli angrepet. Anonymkode: 1e898...96e 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #11 Skrevet 5. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter at jeg fikk kreft ble jeg mer påpasselig med håndhygiene, og ikke hatt noe virus eller bakterier siden. Dere er skitne og sløve, og påfører dere selv og andre dette svineriet. Anonymkode: ac451...f9d Jeg har en jobb på et sted hvor det kommer og går folk nesten hele døgnet, et av Norges mest besøkte steder. Uansett om jeg er påpasselig med egen hygiene kan jeg ikke kontrollere en halv million andre mennesker og hva de gjør. Dråpesmitte og kontaktsmitteer dessverre ikke til å unngå og følgelig er jeg mer syk her enn da jeg jobbet ved SFO/barneskole. Du virker temmelig ignorant. Anonymkode: 82480...a29 3
ikkevoksen Skrevet 6. desember 2019 #12 Skrevet 6. desember 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at det er veldig vondt, men du står i en helt annen situasjon enn Ts. Det er også godt mulig Ts sliter med andre ting som gjør det ekstra ille å bli syk, det vet vi jo ikke. Jeg har hatt det jævlig stort sett hele livet med psykisk og fysisk sykdom. Du sier at du vurderte å ta livet ditt pga utlagt tarm, så kunne jeg gjerne sagt til deg, du er fandens heldig, og du vet ikke det engang. Første selvmordsførsøket mitt var jeg 11 år. Inn og ut av sykehuset, pumping, sying, psykiatrisk avdeling osv til jeg var 23 år. Som 23 åring ble jeg ikke fungerende fysisk og lå meste parten av dagen apatisk og i smerter, men det var bedre en psykisk smerte. Utlagt tarm vil være piss i havet for min del, egentlig det meste av fysisk smerte er piss i havet for meg, det tar bort den fysiske smerten og det er godt å få pause. Men det gjør jo ikke din situasjon bedre? Også finnes det folk som har det verre enn meg igjen. Jeg synes heller ikke at ts sitt innlegg var så innmari sytete. Hadde hun sagt at livet hennes falt i grus fordi hun ble syk 2. Gangen på kort tid, hadde det vært noe annet. Det er lov å bli frustrert, det er lov å spørre om dette er vanlig uten å måtte bli angrepet. Anonymkode: 1e898...96e Å si at å ha utlagt tarm er "piss i havet" er temmelig ignorant da du ikke vet historien bak. Det er ikke bare en utlagt tarm, det er snakk om flere år med smertehelvete, blodig diare, så alvorlige infeksjoner og betennelser at jeg var nær døden. Jeg hadde dødd uten den operasjonen. Så nei, jeg vurderte ikke å ta livet mitt BARE pga utlagt tarm, det var hele livet mitt som var så vondt og jævlig at jeg heller ville dø enn å fortsette å ha det vondt. Og dette er ingen konkurranse om å ha det verst, jeg bare påpekte hvor teit det ser ut å klage over en sår hals! Det var alt! 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #13 Skrevet 6. desember 2019 7 minutter siden, ikkevoksen skrev: Å si at å ha utlagt tarm er "piss i havet" er temmelig ignorant da du ikke vet historien bak. Det er ikke bare en utlagt tarm, det er snakk om flere år med smertehelvete, blodig diare, så alvorlige infeksjoner og betennelser at jeg var nær døden. Jeg hadde dødd uten den operasjonen. Så nei, jeg vurderte ikke å ta livet mitt BARE pga utlagt tarm, det var hele livet mitt som var så vondt og jævlig at jeg heller ville dø enn å fortsette å ha det vondt. Og dette er ingen konkurranse om å ha det verst, jeg bare påpekte hvor teit det ser ut å klage over en sår hals! Det var alt! You made my point. Jeg sa det er piss i havet for min del i forhold til det jeg har gått igjennom, men for deg er det ikke det. Det var akkurat det som var poenget mitt. Og andre har det verre enn meg. Som du så fint sier det, det er ingen konkurranse og folk må få lov å være frustrert når de nettopp har vært syke og blir syk igjen med noe annet. Og jeg anser ihvertfall ikke at ts klagde over sår hals heller. Hun spurte Ts "Er det mulig å bli syk et par uker siden første «omgang»? Har aldri opplevd det før." Anonymkode: 1e898...96e 3
Chizue Skrevet 6. desember 2019 #14 Skrevet 6. desember 2019 21 timer siden, ikkevoksen skrev: Ikke for å være den personen som sier at din smerte ikke betyr noe fordi at andre har det verre, meeeeen dere som klager over sår hals, reflekterer dere aldri over alle som kjemper med langvarige kroniske sykdommer som har smerter og er inn og ut av sykehus til vi dør? Synes det er så sært å klage over å bli småsyk - som er helt ufarlig og kan reddes av en Ibux.. da har du et veldig flott og enkelt liv tenker jeg. For meg, så kan jeg bitteliten forskjølelse henge igjen veldig lenge, ettersom jeg er astmatiker så er jeg veldig mottakelig mot diverse luftveisinfeksjoner.. Og en bitteliten forskjølelse kan hos meg, utvikle seg til lungebetennelse.. Det er HURRA det! Så, ja. Jeg klager med GOD GRUNN om jeg blir litt småsyk, for innerst inne er jeg bekymret, er jeg uheldig, så kan det utvikle seg til lungebetennelse og det vil jeg ikke ha.. Det er det mest grusomme som finnes, som betyr= Sykemelding i minst 3 uker fra jobb.. Sist gang holdt jeg på å stryke med, jeg ble sykemeldt i 5 uker.. Og det var etter en bitteliten forskjølelse som startet med sår hals, litt nysing, ingen feber før 2 uker etterpå, så lå jeg langflat med frostrier å ambulanse som hentet meg... Det er gøy det 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #15 Skrevet 7. desember 2019 15 hours ago, Chizue said: For meg, så kan jeg bitteliten forskjølelse henge igjen veldig lenge, ettersom jeg er astmatiker så er jeg veldig mottakelig mot diverse luftveisinfeksjoner.. Og en bitteliten forskjølelse kan hos meg, utvikle seg til lungebetennelse.. Det er HURRA det! Så, ja. Jeg klager med GOD GRUNN om jeg blir litt småsyk, for innerst inne er jeg bekymret, er jeg uheldig, så kan det utvikle seg til lungebetennelse og det vil jeg ikke ha.. Det er det mest grusomme som finnes, som betyr= Sykemelding i minst 3 uker fra jobb.. Sist gang holdt jeg på å stryke med, jeg ble sykemeldt i 5 uker.. Og det var etter en bitteliten forskjølelse som startet med sår hals, litt nysing, ingen feber før 2 uker etterpå, så lå jeg langflat med frostrier å ambulanse som hentet meg... Det er gøy det Røyker du? I så fall vil ofte problemene med lungebetennelse/bronkitt ved forkjølelse bli betydelig mindre om du slutter. Anonymkode: 60fee...622
Chizue Skrevet 7. desember 2019 #16 Skrevet 7. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Røyker du? I så fall vil ofte problemene med lungebetennelse/bronkitt ved forkjølelse bli betydelig mindre om du slutter. Anonymkode: 60fee...622 Nei ^_^ Og de årene jeg hadde lungebetennelse 2-3 ganger i året, hverken røyket jeg eller ble utsatt for passiv røyking Jeg har fått betydelig mindre betennelser etter jeg la om kostholdet til 80% plantebasert og 0% melkeprodukter.. (men, selvfølgelig, det kan også være andre grunner, immunforsvaret kan ha blitt bedre/jeg er blitt bedre medisinert, men jeg tenker:Hvorfor ta sjansen) I tillegg tåler jeg ikke vaksinen mot lungebetennelse 😕 (Fikk en kraftig reaksjon på den for ett par år siden, jeg hovnet opp i svelg og så ut som en ballong på legekontoret XD)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå