AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #1 Skrevet 5. desember 2019 hei, jeg går på apocillin pga luftveisinfeksjon. tar kuren i 10 dager fire ganger om dagen påvirker den p pillenen? og hadde samleie istad, brukte kondom, kunne ikke se den var sprekt, var like hel. og var ikke klissvåt i trusa, lukta ikke sæd og har kjent oppi tissen ettterpå og det var ikke klissvått. holdt da kondomet? noe jeg tror det gjorde Anonymkode: ad3c3...6f2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #2 Skrevet 5. desember 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: hei, jeg går på apocillin pga luftveisinfeksjon. tar kuren i 10 dager fire ganger om dagen påvirker den p pillenen? og hadde samleie istad, brukte kondom, kunne ikke se den var sprekt, var like hel. og var ikke klissvåt i trusa, lukta ikke sæd og har kjent oppi tissen ettterpå og det var ikke klissvått. holdt da kondomet? noe jeg tror det gjorde Anonymkode: ad3c3...6f2 Ifølge tidligere preperatomtale kunne pencilin redusere effekten av p-piller, men man har nå gått bort fra dette. Ingen her kan fortelle deg om hvorvidt kondomet du brukte er sprukket. Anonymkode: 58253...867 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #3 Skrevet 5. desember 2019 neinei, men den ville vel blitt ødelagt? bør jeg ta en angre pille for sikkerhetsskyld Anonymkode: ad3c3...6f2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #4 Skrevet 5. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: neinei, men den ville vel blitt ødelagt? bør jeg ta en angre pille for sikkerhetsskyld Anonymkode: ad3c3...6f2 Hvorfor i all verden skal du ta angrepille når du går på p-piller? Anonymkode: 70a7b...2c0
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #5 Skrevet 5. desember 2019 pga apocillin Anonymkode: ad3c3...6f2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #6 Skrevet 5. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: neinei, men den ville vel blitt ødelagt? bør jeg ta en angre pille for sikkerhetsskyld Anonymkode: ad3c3...6f2 Nei, du trenger ikke ta angrepille. Anonymkode: 03040...8d6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #7 Skrevet 5. desember 2019 Antibiotika gir diarè da det også dreper alle snille bakterier i tarmen. Diarè gjør så prevensjon ikke tas opp maksimalt i tarmen da det skylles ut for fort. Spis probiotika i form av tabletter så du får tilført friske snille bakterier så unngår du diarè. Fortsett å bruke kondom mens du går på antibiotika og du er løs i magen hvis du skal ha sex. Anbefaler også å kjøpe canesten å smøre nedentil da du vil få sopp da antibiotika også dreper den naturlige floraen der Anonymkode: 11017...dd6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #8 Skrevet 6. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Antibiotika gir diarè da det også dreper alle snille bakterier i tarmen. Diarè gjør så prevensjon ikke tas opp maksimalt i tarmen da det skylles ut for fort. Spis probiotika i form av tabletter så du får tilført friske snille bakterier så unngår du diarè. Fortsett å bruke kondom mens du går på antibiotika og du er løs i magen hvis du skal ha sex. Anbefaler også å kjøpe canesten å smøre nedentil da du vil få sopp da antibiotika også dreper den naturlige floraen der Anonymkode: 11017...dd6 Slutt å spre feilinformasjon. Apocillin dreper ikke "alle snille bakterier i tarmen". At noen bakterier drepes stemmer, men det er ikke derfor man får diare med mindre man har fått en infeksjon med clostridium difficile. Apocillin er en veldig mild antibiotika for magen og veldig mange får hverken oppkast eller diare av den. Så lenge man ikke har kraftig diare er det ingen behov for å ta angrepille. Man skal forøvrig ikke behandle for sopp når man ikke har det heller. Det er bare tull at alle som går på antibiotika får sopp! Anonymkode: 70a7b...2c0 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #9 Skrevet 6. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: pga apocillin Anonymkode: ad3c3...6f2 Apocillin reduserer ikke effekten av p-piller, så det er ingen grunn for deg å ta angrepille. Anonymkode: 70a7b...2c0
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #10 Skrevet 6. desember 2019 okei tusen takk for svar ikke hatt noe kraftig diare rett etter p pille, gått alllfall 3-4 timer. og evt hatt det kun en\to ganger på dag, og hatt det kanskje 3 ganger totalt ila nesten 10 dager har også canesten liggende hjemme, dersom jeg får soppsyntomer tar jeg det, men om ikke lar jeg vær Anonymkode: ad3c3...6f2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå