Gå til innhold

Kettlebell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at å trene styrke med kettlebells er kjempegøy. På treningssenteret trente jeg først med 6kg og nå har jeg begynt med 8kg (jada, jeg er svak nybegynner). Hjemme har jeg 6kg og 12kg. Nå har det seg slik at jeg ikke har mulighet til å komme meg på senteret den nærmeste tiden og må trene hjemme. 6kg er altfor lett nå. Så til spørsmålet: burde jeg kjøpe 8kg eller 10kg til å ha hjemme? Dere som er erfarne, hvor stor forskjell er det i treningsbelastningen mellom de to? 8kg er på en måte mer enn nok akkurat nå, men jeg vil jo bli sterke også. Hva er best, gå 6 - 8 - 12kg eller 6 - 10 - 12? 

Anonymkode: 64d13...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på øvelsene du vil gjøre. 

Jeg bruker 4, 6, 10, 16 og 20. 

For squats trenger jeg 20, for sving 16, for gående utfall 6, for div triceps/biceps/statis bruker jeg 4. Som eksempler. 

Anonymkode: 4ccac...241

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på øvelsene du vil gjøre. 

Jeg bruker 4, 6, 10, 16 og 20. 

For squats trenger jeg 20, for sving 16, for gående utfall 6, for div triceps/biceps/statis bruker jeg 4. Som eksempler. 

Anonymkode: 4ccac...241

Jeg pleier å følge et program på YouTube der det er alt fra squats, utfall, triceps, core og sving. Men da med samme vekt. Kanskje det er en unnskyldning for å bruke litt ekstra penger på flere og bytte på😇😂

Anonymkode: 64d13...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å følge et program på YouTube der det er alt fra squats, utfall, triceps, core og sving. Men da med samme vekt. Kanskje det er en unnskyldning for å bruke litt ekstra penger på flere og bytte på😇😂

Anonymkode: 64d13...cfe

Du vil trenge ulik belastning til disse øvelsene. 

Kettlebells er en relativt liten investering i helse. Og du vet jo allerede at du liker det.