Gå til innhold

Begynne på noe nytt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 20 år, og jeg ønsker egentlig å gjøre noe nytt. 

Jeg har egentlig kjempelyst til å lære å danse (magedans, poledance, eller hva slags dans som helst),

eller lære selvforsvar (kickboksing),

eller lære å skrive bra.

Er bare super redd. Er redd for at jeg er for gammel. Er redd for å være den eneste som ikke klarer det. Frykter at jeg ikke tørr.

Har ikke så god økonomi, og er litt sjenert. Jeg vwet at det er ikke så mye muligheter og aktiviteter i nærområdet, som er litt trist.

Er det noen som har opplevd noe roundt dette. noen som har erfaringer? Noen som har råd? Tar i mot alt!

 

Tusen takk på forhånd!

Anonymkode: 48205...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud du er ikke for gammel! Hvordan skal du takle å bli 30 med så dumme tanker?! Du kan klare alt, virker som du har mye skam du må lære av deg. Alle mennesker med fungerende armer og bein, og et greit hode, kan klare de samme tingene.

Selv begynte jeg ikke med musikk før jeg var 22 år gammel. Det er 8 år siden, og jeg har holdt konserter, spilt inn et album og et par singler. For 2 år siden lærte jeg meg å strikke, nå selger jeg gensere og andre klær på nett og lokale markeder. 

Tips nummer 1 er simpelthen bare det Å VELGE. Velge den ene aktiviteten, og stå i det når det er vanskelig. Spør folk om råd, ha tillit til en eventuell lærer du finner og bruk han/henne for alt det er verdt; spør om ting på trening/kurs, send sms når du møter på hindringer så de kan hjelpe. Etterhvert kan du oppleve at det begynner å bli kjedelig - stå likevel i det! Kjedsomhet er ikke en farlig følelse man må løpe fra! Når jeg strikker noe som tar veldig lang tid, så kjeder jeg meg et stykke uti, og kunne lett bare kasta arbeidet fra meg og gitt opp. Men jeg holder fast i målet - dette skal bli en gave til noen jeg er glad i, eller så blir det noe jeg tjener penger på. Så jeg fortsetter likevel, og gjør litt hver dag - man må minne seg selv på valget man har tatt, og målet man har. 

Hobbyene du har listet opp er mest hobbyer der man må prestere, og jeg tror det er der flauheten din kommer inn. Du kan trøste deg med at ingen bryr seg om deg og hvor god eller dårlig du er/blir i disse tingene. Det er DU som må stå for skryten, klapp på skuldrene, motivere deg selv. Du må gjøre det for din egen del, og ikke for at andre skal like deg eller skryte av deg. Om noen tar seg tiden til å si "bra jobba" til deg så er det bare en stor bonus du må ta til deg og vokse på.

Anonymkode: 47986...cb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud du er ikke for gammel! Hvordan skal du takle å bli 30 med så dumme tanker?! Du kan klare alt, virker som du har mye skam du må lære av deg. Alle mennesker med fungerende armer og bein, og et greit hode, kan klare de samme tingene.

Selv begynte jeg ikke med musikk før jeg var 22 år gammel. Det er 8 år siden, og jeg har holdt konserter, spilt inn et album og et par singler. For 2 år siden lærte jeg meg å strikke, nå selger jeg gensere og andre klær på nett og lokale markeder. 

Tips nummer 1 er simpelthen bare det Å VELGE. Velge den ene aktiviteten, og stå i det når det er vanskelig. Spør folk om råd, ha tillit til en eventuell lærer du finner og bruk han/henne for alt det er verdt; spør om ting på trening/kurs, send sms når du møter på hindringer så de kan hjelpe. Etterhvert kan du oppleve at det begynner å bli kjedelig - stå likevel i det! Kjedsomhet er ikke en farlig følelse man må løpe fra! Når jeg strikker noe som tar veldig lang tid, så kjeder jeg meg et stykke uti, og kunne lett bare kasta arbeidet fra meg og gitt opp. Men jeg holder fast i målet - dette skal bli en gave til noen jeg er glad i, eller så blir det noe jeg tjener penger på. Så jeg fortsetter likevel, og gjør litt hver dag - man må minne seg selv på valget man har tatt, og målet man har. 

Hobbyene du har listet opp er mest hobbyer der man må prestere, og jeg tror det er der flauheten din kommer inn. Du kan trøste deg med at ingen bryr seg om deg og hvor god eller dårlig du er/blir i disse tingene. Det er DU som må stå for skryten, klapp på skuldrene, motivere deg selv. Du må gjøre det for din egen del, og ikke for at andre skal like deg eller skryte av deg. Om noen tar seg tiden til å si "bra jobba" til deg så er det bare en stor bonus du må ta til deg og vokse på.

Anonymkode: 47986...cb3

veldig fint innleg! tusen takk for foruftig svar! Ja er nok dette med å prestere som er skremmende. Er flaut når andre ser man faller eller er "ydmyk". Men det er noe jeg prøver å jobbe med å bite i meg. har så lyst å kunne danse, er så gøy! Og Så spennede å lære seg en kampsport! dette innlegget hjalp! tusen takk! Og du er jo utrolig tøff som har begynt med musikk og strikking. det synes jeg er bra jobbet!

Anonymkode: 48205...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med toppturski og elvepadling etter at jeg fylte 50. Alder er den minste hindringen. Den største hindringen for å begynne med noe nytt sitter mellom øra. 

Anonymkode: 7c3ac...d28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg begynte med toppturski og elvepadling etter at jeg fylte 50. Alder er den minste hindringen. Den største hindringen for å begynne med noe nytt sitter mellom øra. 

Anonymkode: 7c3ac...d28

Det er nok veldig sant det!

Anonymkode: 48205...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på swingkurs da jeg var 21, og var vel blant de yngste på kurset, tror jeg. På et senere nybegynnerkurs i swing var der ei dame som neppe var yngre enn 70 år! Hun ble alltid så glad når jeg bød opp til dans. (Jeg er kvinne, men lærte meg å føre også, så jeg danset med alle). og fortalte at det lindret ryggvondten å danse. Etter noen år fikk jeg en kjæreste som også ville lære å danse, jeg tok ham med meg på kurs. 

 

Ei jeg gikk i klasse med på vgs oppdaget poledance for fire-fem år siden, vi er nå 35 år gamle. Hun ble bitt av basillen og er nå instruktør. 

 

Prøv å ikke tenk at du er der for å prestere. Du er der for å lære. Du er der for å ha det gøy. 

Anonymkode: 76e2c...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg begynte på swingkurs da jeg var 21, og var vel blant de yngste på kurset, tror jeg. På et senere nybegynnerkurs i swing var der ei dame som neppe var yngre enn 70 år! Hun ble alltid så glad når jeg bød opp til dans. (Jeg er kvinne, men lærte meg å føre også, så jeg danset med alle). og fortalte at det lindret ryggvondten å danse. Etter noen år fikk jeg en kjæreste som også ville lære å danse, jeg tok ham med meg på kurs. 

 

Ei jeg gikk i klasse med på vgs oppdaget poledance for fire-fem år siden, vi er nå 35 år gamle. Hun ble bitt av basillen og er nå instruktør. 

 

Prøv å ikke tenk at du er der for å prestere. Du er der for å lære. Du er der for å ha det gøy. 

Anonymkode: 76e2c...492

Så utrolig kult å høre! blir inspirert av folk som bre gjør, og ikke overtenker for mye!

Anonymkode: 48205...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo bare barnet, du har god tid til å prøve nye ting. (Haha, nå hørtes jeg ut som en skikkelig gammel grinebiter. Er ''bare'' 35, lover. :fnise: ) Men ja, jeg begynte med MMA-trening da jeg var 34. Var skummelt den første gangen, siden jeg ikke kjente noen, men så lenge du finner noe som du synes er gøy og som du trives med, går det jo veldig bra!

(Jeg begynte forøvrig heller ikke å trene skikkelig før jeg var sånn 28.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...