Gå til innhold

Noen har funnet ut passordet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk en epost (som jeg ikke har turt åpne). Der stod det i emnefeltet "i know your password, it's *****(mitt faktiske passord) og You have been recorded"

Dette er et passord jeg vet jeg har et sted, men husker ikke hvor... Jeg bruker ikke lugubre sider, og kobler meg ikke på WiFi offentlig.

Regner med det er utpressing av noe slag, men som sagt har jeg ikke åpnet eposten.

Hva skal jeg gjøre? Han har jo faktisk fått tak i et passord jeg bruker, og jeg sier aldri passordene mine til noen.

Anonymkode: d089b...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan det være tull når et passord jeg bruker står skrevet ned?

Anonymkode: d089b...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det selv. En side jeg hadde konto på for mange år siden hadde blitt hacket, og dermed visste vedkommende passordet mitt. Du trenger ikke å gjøre noe som helst, med mindre samme passord er tilknyttet din epost på andre nettsider også og da må du bytte det kjapt.

Anonymkode: 88949...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en hel haug med søppelpost (føler ihvertfall at 4 - 5 for dagen er mye). 99,9% tar gmail sin filtrering seg av, så jeg slipper egentlig å forholde meg til det. Merk mailen som spam, og bytt passord der du føler det er viktig med sikkerhet.

Anonymkode: abc75...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får en hel haug med søppelpost (føler ihvertfall at 4 - 5 for dagen er mye). 99,9% tar gmail sin filtrering seg av, så jeg slipper egentlig å forholde meg til det. Merk mailen som spam, og bytt passord der du føler det er viktig med sikkerhet.

Anonymkode: abc75...2b0

Mye spam betyr ikke at passordet ditt er lekket men at e-post adressen din er brukt på en nettside som har hatt lekkasje, jeg var så dum at jeg brukte e-posten min på en side som driver med underskriftskampanjer og etter det fikk jeg haugevis med spam.

Anonymkode: 91095...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått den samme mailen og den inneholdt et passord jeg pleier å bruke på nettbutikker. Tipper noen har hacket en av de. Bare slettet mailen. Hver gang jeg nå handler fra en nettbutikk som jeg har konto på så bytter jeg passord. Betaler alltid med kredittkort og det har ikke vært noen mistenkelige transaksjoner. 

Anonymkode: 1da96...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/5/2019 at 5:04 PM, AnonymBruker said:

Fikk en epost (som jeg ikke har turt åpne). Der stod det i emnefeltet "i know your password, it's *****(mitt faktiske passord) og You have been recorded"

Dette er et passord jeg vet jeg har et sted, men husker ikke hvor... Jeg bruker ikke lugubre sider, og kobler meg ikke på WiFi offentlig.

Regner med det er utpressing av noe slag, men som sagt har jeg ikke åpnet eposten.

Hva skal jeg gjøre? Han har jo faktisk fått tak i et passord jeg bruker, og jeg sier aldri passordene mine til noen.

Anonymkode: d089b...c92

for å være sikkert, burde du bytte passord på de viktigste tingene, der du tror du kan ha brukt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sånne eposter selv. Det er bare tull. De har fått passordet ditt fra nettsider som har blitt hacka. Sjekk ut linken som blir nevnt tidligere her oppe. Bruker du samme passord andre steder, ville jeg ha endret dem ganske fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du kan sende en melding til slettmeg.no? Mulig de har noen råd å gi, selv om dette er en litt "annerledes" situasjon så er det innafor tema i hvertfall. 

Anonymkode: b355f...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...