Gå til innhold

Har aldri opplevd noe lignende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en kollega på jobb som er så stille at d skulle nesten ikke gått Ann. Eller hun svarer liksom på spørsmål men d er vanskelig å ha en samtale med henne. Jeg har nettopp startet der og sitter på med henne til jobb hver dag fordi hun skal samme vei og jeg har ikke førerkort.holder på å skal ta d da. føler liksom d blir litt kleint når jeg sitter å spørr spørsmål men får ingen tilbake. Som om hun ikke er interessert i å bli kjent men hun virker også ganske sjenert men d er rart uansett. De fleste sjenerte mykner opp etterhvert. Men hun er også sjenert ovenfor de andre kollegaene som hun har jobbet med i over et år. Tipsa til hva jeg kan gjøre for at d skla bli bedre? 

Anonymkode: f4a35...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær litt tullete og tøysete, få henne til å le og vis at du ikke tar deg selv høytidelig. Det kan hjelpe på å få henne til å føle at hun kan være mer seg selv rundt deg. 

Anonymkode: 6d001...4d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg legger merke til at du ikke snakker så mye, og antar at du er skikkelig introvert. Det betyr kanskje at jeg prater litt i overkant mye for å kompensere for stillheten. Hehe. Sånn er det gjerne, og det har du sikkert lagt merke til før".

Så tillater du henne å være seg sjøl. Kanskje mjuker hun opp med en slik melding, eller kanskje bare fortsetter alt som før. Uansett tror jeg hun setter pris på å få lov til å bare være stille - men anerkjent. 

Men her er det kanskje noen andre introverte som har et godt råd?

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å spør, og fortell om deg selv. Det ufarliggjør deg. Prøv å still åpne spørsmål i forsøk på samtale, ikke bare ja/nei. Er du heldig får du henne på gli. 

Anonymkode: fc4c7...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparte du mye tid på å skrive «D» i stedet for «det»? Orket ikke lese alt på grunn av det. 

Anonymkode: 5ea25...d6e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du som passasjer hadde skravlet i ett kjør mens jeg kjørte, hadde du ikke fått så mye svar fra meg heller. Jeg bruker nesten all konsentrasjon på trafikken og kjøringen.

Jeg er også ganske stille blant kolleger, er ikke så interessert i å dele alt som skjer i livet mitt med dem. Prater gjerne om jobbrelaterte ting, selvfølgelig. Og litt om vær og vind i lunsjen. 

Anonymkode: d77ab...766

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.12.2019 den 8.11, MollyJones skrev:

"Jeg legger merke til at du ikke snakker så mye, og antar at du er skikkelig introvert. Det betyr kanskje at jeg prater litt i overkant mye for å kompensere for stillheten. Hehe. Sånn er det gjerne, og det har du sikkert lagt merke til før".

Så tillater du henne å være seg sjøl. Kanskje mjuker hun opp med en slik melding, eller kanskje bare fortsetter alt som før. Uansett tror jeg hun setter pris på å få lov til å bare være stille - men anerkjent. 

Men her er det kanskje noen andre introverte som har et godt råd?

 

 

Jeg synes dette er frekt sagt. Ville du sagt til en person som var omvendt, altså pratet hele tiden om alt mulig med høy stemme: "Jeg legger merke til at du snakker hele tiden, og antar at du er skikkelig ekstrovert. Det betyr kanskje at jeg prater litt i overkant lite for å kompensere for bråket. Hehe. Sånn er det gjerne, og det har du sikkert lagt merke til før".

??

Anonymkode: bbde2...c50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er: la henne være som hun er. Vær hyggelig, ikke overkjør henne og sett heller på musikk om det blir for kleint. Hvorfor skal stillhet være et problem?

Anonymkode: bbde2...c50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er litt sånn, og hadde noen «måttet» sitte på med meg til jobb hver jævla morgen så hadde jeg tørna. I allefall hvis de møtte prate og fjase i ett sett. 

Anonymkode: 1b105...8e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette er frekt sagt. Ville du sagt til en person som var omvendt, altså pratet hele tiden om alt mulig med høy stemme: "Jeg legger merke til at du snakker hele tiden, og antar at du er skikkelig ekstrovert. Det betyr kanskje at jeg prater litt i overkant lite for å kompensere for bråket. Hehe. Sånn er det gjerne, og det har du sikkert lagt merke til før".

??

Anonymkode: bbde2...c50

Helt enig i at dette blir feil å si. Hvorfor si noe i det hele tatt? Som om hun ikke er klar over at hun er stille? Kan du ikke bare akseptere at dere er ulike? 

Jeg tenker nok hun irriterer seg like mye over pratingen din som du irriterer deg over stillheten hennes. Som Beatles sa; let it be.

Anonymkode: a1f23...3e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lar du henne ikke bare være? Virker utrolig masete av deg

Anonymkode: f9dee...2ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ny på hennes arbeidsplass, du sitter på med henne. Syns du er heldig, jeg!
Skjønner at du syns ting blir kleint, men det er jo din følelse, så da er det nok best å ta ansvar for denne selv.
Hvordan? Lese nyheter på mobil på veien eller plugge inn musikk eller lydbok på øra, noe som ellers er ganske uhøflig, men som kanskje ville vært behagelig for sjåføren.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flaskepost

Hun legger ikke ut om selv selv fordi det er så utrolig mange masete, falske og ondskapsfulle mennesker som tar nytte av mennesker som er introverte og stille. La henne være seg selv og hold kjeft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare la henne være som hun er da? Hun virker jo hyggelig ettersom du får sitte på med henne hver eneste dag. Så lenge hun svarer på spørsmål, er hyggelig og gjør jobben sin ser jeg ikke hvorfor du må få henne til å snakke mer bare fordi det er mer behagelig for deg. 

Anonymkode: aa08a...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Edie, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...