Gå til innhold

Pusegutt har brukket bekkenet!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Pusur har brukket bekkenet, og dyrelegen mener han skal holde seg i ro. Han har fått sterke smertestillende som han skal gå på noen UKER. Han skal holdes på et begrenset område disse ukene slik at han ikke hopper og leker. De tror det tar 4-6 uker før bruddet gror.

Jeg har plassert han på vaskerommet, hvor det foreløpig bare er en vaskemaskin. Har satt inn kattedo, en myk seng, mat og vann. Dette ble en umåtelig trist tilværelse for Pusur. Jeg skal besøke han ofte, men skal ikke kose for mye med han. Kan kose med fronten, men unngå baken.

Er det noen som har vært borti bekkebrudd på katt før? Tok det lang tid? Hva kan jeg gjøre for at han skal ha det triveligere disse ukene?

Sikkert flere som lurer på hvordan det skjedde. Det vet jeg ikke. Vet bare at det skjedde ute. Det var ingen biler ute i tidsrommet det skjedde. Jeg tror han har klatret opp på en ustødig vedstabel og falt ned eller at en sint nabo har kastet noe på han hvis han har markert. Vi trenger ikke gruble mere på det. Vær så snill å hold dere til tema.

Anonymkode: c44ec...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke en venninne som ble rasende og kastet katten hardt i gulvet da? 

Anonymkode: e6f2b...bbf

• Liker 10
Skrevet

Nei. Jeg vet hvilken tråd du refererer til, med det er ikke det som har skjedd med med min katt.

-TS

Skrevet

Bekkenbrudd gror som regel veldig greit på katter, så lenge de holdes i ro. Om katten klarer dette, går det fint. 

Anonymkode: ace88...ea6

• Liker 4
Skrevet

Ingen erfaring, men god bedring til pus. 🐈

Anonymkode: 5d7a9...b57

Skrevet

Det siste avsnittet viser jo at det er en tulletråd laget etter den andre tråden om katten som ble kasta i gulvet. Rimelig dårlig forsøk også. 

Anonymkode: e88ce...547

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen!

Pusur har brukket bekkenet, og dyrelegen mener han skal holde seg i ro. Han har fått sterke smertestillende som han skal gå på noen UKER. Han skal holdes på et begrenset område disse ukene slik at han ikke hopper og leker. De tror det tar 4-6 uker før bruddet gror.

Jeg har plassert han på vaskerommet, hvor det foreløpig bare er en vaskemaskin. Har satt inn kattedo, en myk seng, mat og vann. Dette ble en umåtelig trist tilværelse for Pusur. Jeg skal besøke han ofte, men skal ikke kose for mye med han. Kan kose med fronten, men unngå baken.

Er det noen som har vært borti bekkebrudd på katt før? Tok det lang tid? Hva kan jeg gjøre for at han skal ha det triveligere disse ukene?

Sikkert flere som lurer på hvordan det skjedde. Det vet jeg ikke. Vet bare at det skjedde ute. Det var ingen biler ute i tidsrommet det skjedde. Jeg tror han har klatret opp på en ustødig vedstabel og falt ned eller at en sint nabo har kastet noe på han hvis han har markert. Vi trenger ikke gruble mere på det. Vær så snill å hold dere til tema.

Du forholder deg til veterinæren og de instruksjoner veterinæren gir deg. Vaskerom trenger ikke være det optimale oppholdssted. Et stort hundebur kan være det mest gunstige (begrenser muligheten for å forsøke å hoppe opp på noe). Et stort hundebur kan også stå der du er når du er hjemme. Du bør prøve å få til å jobbe mest mulig hjemmefra nå.

Å komme seg oppi og ut av en dokasse kan bli problematisk. Hør med veterinæren om råd.

Bekkenbrudd hos katt sees oftest ved påkjørsel, ikke ved fall fra vedstabel ;)

Han kommer til å kjede seg, det er en naturlov.

Anonymkode: aa3c8...601

• Liker 2
Skrevet

Kanskje kong for katt kan være noe, spør dyrlegen først i så fall.

Skrevet

Bruk ett stort Hundebur og gjør det koselig for pus inni der med myke pledd, lav dokasse og mat og vann. Ikke ha pus på vaskerommet. Det er for mye han kan hoppe opp på å bevege seg på. 

Anonymkode: 28586...441

• Liker 2
Skrevet

Tenkt på å avlive katten, slik at den skal slippe alle smertene?                  

Anonymkode: 151f7...966

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bekkenbrudd gror som regel veldig greit på katter, så lenge de holdes i ro. Om katten klarer dette, går det fint. 

Anonymkode: ace88...ea6

Han er svært rolig så langt, men det spørs om et par uker hvis han føler seg bedre.

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen erfaring, men god bedring til pus. 🐈

Anonymkode: 5d7a9...b57

Takk!

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forholder deg til veterinæren og de instruksjoner veterinæren gir deg. Vaskerom trenger ikke være det optimale oppholdssted. Et stort hundebur kan være det mest gunstige (begrenser muligheten for å forsøke å hoppe opp på noe). Et stort hundebur kan også stå der du er når du er hjemme. Du bør prøve å få til å jobbe mest mulig hjemmefra nå.

Å komme seg oppi og ut av en dokasse kan bli problematisk. Hør med veterinæren om råd.

Bekkenbrudd hos katt sees oftest ved påkjørsel, ikke ved fall fra vedstabel ;)

Han kommer til å kjede seg, det er en naturlov.

Anonymkode: aa3c8...601

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruk ett stort Hundebur og gjør det koselig for pus inni der med myke pledd, lav dokasse og mat og vann. Ikke ha pus på vaskerommet. Det er for mye han kan hoppe opp på å bevege seg på. 

Anonymkode: 28586...441

Har ikke tilgang til noen store hundebur, så vaskerommet er det beste jeg får til. Har nylig flyttet så det er bare den ene vaskemaskinen på det rommet. Så langt har ikke Pusur prøvd å hoppe opp på den. Dyrelegen mener det er greit nok.

Han har en egen dokasse med tak og lav dør der inne. Kommer til å fjerne taket, men foreløpig virker det som han føler seg trygg inni og blir usikker når jeg fjerner det. Han er veldig var på forandringer. Han har det med å grave sand ut over kanten og tisse slik at det akkurat kommer utenfor doet uten det, men vasker heller opp enn at han skal hoppe opp og ødelegge bekkenet igjen. Slipper også den andre katten inn i blant for å hilse, slik at de ikke glemmer hverandre, men passer på at de ikke begynner å leke med hverandre.

Jeg har dessverre ikke mulighet for å jobbe hjemmefra. Samboer er elektriker/alarm-montør og jeg jobber med gris i helgene og på hverdagene jobber jeg med poteter på en forsøksgård (mye hands-on arbeid).

Jeg sitter mye nede på vaskerommet og ser på YouTube og sjekker Facebook og Pinterest. Pusur ligger stort sett inne i kattedoet eller i hulen sin og kryper ut når han er sulten eller tørst.

Jeg har sett for meg at vedstabelen har ramlet oppå han i det han veltet den eller noe lignende. Ser folk som stabler så ustødige fjell med ved her i nabolaget at det er et under at de står dagen etter, så det er nok derfor jeg ser for meg dette. Kan hende det har vært noen biler jeg ikke har sett eller at Pusur vandrer lengre enn jeg tror. Han er kastrert (men har begynt å markere i senere tid) så tror ikke at han drar veldig langt. Ikke om morgenen i alle fall.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenkt på å avlive katten, slik at den skal slippe alle smertene?                  

Anonymkode: 151f7...966

Nei, det er ikke aktuelt. Han blir bra igjen etterhvert.

1 time siden, Diamant20 skrev:

Kanskje kong for katt kan være noe, spør dyrlegen først i så fall.

Spurte om han kunne beholde favorittleken hans, en banan med kattemynte, men det kunne han ikke da han ofte sparker den og dette vil gjøre vondt verre. Tviler litt på at kong går greit, men jeg kan høre om de kan foreslå noe når han skal på kontroll i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...