Gå til innhold

Treningsprogram for lat sofasliter


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har noen enkle øvelser man kan gjøre foran TV som kan hjelpe å komme i gang med trening? Jeg er veldig utrent og lat, og må begynne forsiktig, ellers mister jeg motivasjonen. For de store muskelgruppene først, enkelt som gjør det gjennomførbart. Trenger å få inn rutiner. Hadde satt stor pris på hjelp ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg vurdert å skaffe meg slynger. Kan få til ganske mye med dem. 

Pullup bar til å feste i døra kan jo være en ide også.

Knebøy krever nødvendigvis ikke så mye annet enn to bein.

Så bør du gjøre en kombinasjon av pushups, knebøy, glutebrigde, og «roing» i slynge. Bare der har du et ålreit program.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trene hjemme gjør det nok enda verre, går du på et senter går du for å trene. Da slipper du ikke like lett unna.

Fant jeg ut!!

Å trene hjemme funker ikke, trening er trening.

Anonymkode: 2b38e...8fe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2019 den 18.43, AnonymBruker skrev:

Å trene hjemme gjør det nok enda verre, går du på et senter går du for å trene. Da slipper du ikke like lett unna.

Fant jeg ut!!

Å trene hjemme funker ikke, trening er trening.

Anonymkode: 2b38e...8fe

Dette er da selvmotsigende. Hvis trening er trening må det da også fungere å trene hjemme.

Anonymkode: 389ed...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2019 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Dette er da selvmotsigende. Hvis trening er trening må det da også fungere å trene hjemme.

Anonymkode: 389ed...62f

Motivasjonen er nok ofte mye verre da. På et senter så må du jo gjøre noe.

Anonymkode: 472d4...329

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enkelt. Ta "knebøy" ved å sette deg ned i sofaen og reise deg opp igjen. Viktig med teknikk og ikke bare å slenge seg ned. Eller sette deg ned/opp/ned/opp mange ganger på en spisestuestol. Burpes på gulvet er også fint. Eller kaninhopp.

Anonymkode: 5e400...38f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger videoene til Yoga with Adriene på youtube. Noen av de er ganske tunge selv om øvelsene ser lette ut, spesielt om man har litt ekstra vekt å dra på slik som meg. Dessuten er Adriene hyggelig å høre på, og videoene er korte. 

Anonymkode: 39f8b...028

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg ut av treningsklubben da jeg forsto at jeg likegjerne kunne ta husrydding og husvask som trening. Etter det har jeg vært myk og sprek hele tiden. Før ble husarbeid en ekstra belastning.

Anonymkode: 7ad9f...b8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei

Last ned stronglift 5x5, kun et par baseløft og man bruker mesteparten av tiden på å sitte på en benk og hente seg inn mellom sets. Brenner mye kcal når vektene blir tyngere😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2019 den 10.35, AnonymBruker skrev:

Har du begynt å trene? 

Anonymkode: faa68...29b

*kremt* nei...men skal på en Zumba klasse i morgen, jeg elsker nemlig å danse, så jeg tenkte å prøve det for å se om er gøy 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.12.2019 den 18.43, AnonymBruker skrev:

Å trene hjemme gjør det nok enda verre, går du på et senter går du for å trene. Da slipper du ikke like lett unna.

Fant jeg ut!!

Å trene hjemme funker ikke, trening er trening.

Anonymkode: 2b38e...8fe

For meg var det motsatt. Ble bare gående og surre rundt på treningssenter, det som hjalp meg med å komme i gang var å trene hjemme til YouTube-videoer. 

Anonymkode: a57f2...37e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2019 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Motivasjonen er nok ofte mye verre da. På et senter så må du jo gjøre noe.

Anonymkode: 472d4...329

Mangler man motivasjon, ender man like gjerne opp med å ikke dra på treningssenteret. Eller trener ineffektivt. Det finnes mange unnskyldninger for å la være. Er man motivert er det viktigste at man finner noe man trives med. Som sofasliter er det vel for mye å forlange at man finner noe som er dritgøy og kun lysbetont, men kommer man først i gang, innarbeider man en vane og blir litt avhengig av treningen.

På 5.12.2019 den 0.10, Sophie-Ann skrev:

Er det noen her som har noen enkle øvelser man kan gjøre foran TV som kan hjelpe å komme i gang med trening? Jeg er veldig utrent og lat, og må begynne forsiktig, ellers mister jeg motivasjonen. For de store muskelgruppene først, enkelt som gjør det gjennomførbart. Trenger å få inn rutiner. Hadde satt stor pris på hjelp ❤️

For min del funker det best å kle på seg fresht treningstøy og gode sko, og gå en tur. Enten bortover veien eller opp i skauen. Med musikk på øret. Er jeg giddalaus og lite motivert, kler jeg på meg og bestemmer meg for å gå bare en liten tur. Da ender jeg alltid opp med å gå lengre enn jeg hadde tenkt, fordi jeg glemmer tiden litt og kjenner at jeg har mer energi enn jeg trodde. Som sofasliter er det dørstokkmila som er den verste kneika, spesielt når man er bedagelig anlagt og sofaen roper, så første bud er å bare starte. Ikke tenk på tid, energi og motivasjon, og ikke kjenn etter om man egentlig har lyst. Bare ta på treningsklærne og sett i gang.

Turgåingen min går skeis i vinterhalvåret på grunn at lite dagslys og et snev av mørkeredsel. Jeg hadde dog en periode der jeg trente mye Zumba foran TV-en hjemme. Da holdt jeg motivasjonen oppe i månedsvis og merket også at formen ble bedre. Jeg hadde ikke vekt i den tida, men målte meg jevnlig med målebånd, og mistet en god del cm. Spesielt lårene og leggene ble mye strammere, men også rumpa og armene ble strammere og mistet noen cm. Jeg hadde dilla på styrketreningsprogrammet deres, og investerte i tyngre vekter for å få bedre effekt.

Forslaget til bodyhack_petter høres også lurt ut. Du må bare finne ut hva som fungerer best for deg og motiverer deg mest. Og rett og slett tvinge deg selv frem til du får inn vanen og begynner å bli mer avhengig av treningsøktene.

 

Anonymkode: 93aa8...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sophie-Ann skrev:

*kremt* nei...men skal på en Zumba klasse i morgen, jeg elsker nemlig å danse, så jeg tenkte å prøve det for å se om er gøy 😊

Så denne først etter at jeg hadde svart på HI.
Dersom du liker Zumba, anbefaler jeg å kjøpe DVD-ene til hjemmebruk og investere i tyngre vekter enn de 500g-vektene som følger med i pakka. Jeg har hele Exhilarate-serien, pluss noen DVDer fra den første serien, og liker at man kan variere med ulike typer program etter humør og behov. Min store favoritt er som sagt styrketreningsprogrammene, spesielt det fra Exhilarate-serien. Med gode vekter får man kjørt seg godt! :)

Om du ikke har lyst til å kjøpe DVD-er, ligger det masse Zumba-program ute på Youtube.

Anonymkode: 93aa8...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så denne først etter at jeg hadde svart på HI.
Dersom du liker Zumba, anbefaler jeg å kjøpe DVD-ene til hjemmebruk og investere i tyngre vekter enn de 500g-vektene som følger med i pakka. Jeg har hele Exhilarate-serien, pluss noen DVDer fra den første serien, og liker at man kan variere med ulike typer program etter humør og behov. Min store favoritt er som sagt styrketreningsprogrammene, spesielt det fra Exhilarate-serien. Med gode vekter får man kjørt seg godt! :)

Om du ikke har lyst til å kjøpe DVD-er, ligger det masse Zumba-program ute på Youtube.

Anonymkode: 93aa8...ec2

Takk! Skal sjekke dette ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...