Gå til innhold

Samme sakkyndig 2 ganger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig? 

Jeg fikk beskjed av sakkyndig etter vi inngikk forlik, at hvis ting ikke ordnet seg nå så måtte jeg ta ut ny sak. Hun rådet forlik for å unngå rettsak i første omgang, men heller går helt til retten hvis dette ikke fungerte. 

Hvor sterkt stiller en i ny sak da? 

Ser ut som jeg må stevne på ny. 

Anonymkode: eba21...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnefordeling. 

Kan evt. Den forrige sakkyndig har noe å si i ny sak? 

Anonymkode: eba21...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forrige sakkyndige kan stevnes som vitne. Dere (advokaten din) kan be om at den samme oppnevnes siden den har kjennskap til saken, men det er ikke sikkert at retten går med på det. Motparten vil kanskje også be retten om å oppnevne en ny.

Men da kan som sagt forrige sakkyndig stevnes som vitne.

Anonymkode: 70dc7...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den forrige sakkyndige kan stevnes som vitne. Dere (advokaten din) kan be om at den samme oppnevnes siden den har kjennskap til saken, men det er ikke sikkert at retten går med på det. Motparten vil kanskje også be retten om å oppnevne en ny.

Men da kan som sagt forrige sakkyndig stevnes som vitne.

Anonymkode: 70dc7...6ef

Supert. 

Anonymkode: eba21...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Supert. 

Anonymkode: eba21...179

Vi var gjennom tre runder i retten, hvor det var med sakkyndig to siste gangene. Vi hadde forskjellige sakkyndige og det var vistnok veldig vanlig. Min advokat kom opp med liste på forslag over sakyndige til retten, samme gjorde barnas far. Dette var i andre runde. Det var vi som stevnet far ander gang for endring av samvær. Min advokat som kom med forslag over dette med sakkyndige, det er stor forskjell på sakkyndige og  de vi har hatt har vært veldig fine, I begge omgangene, men var spesielt fornøyd med den i 2runde. En anerkjent psykolog som brukes i slike saker

Anonymkode: 18a85...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...