Gå til innhold

Kjøpt meg sprøytemaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder det da med et strøk?  Kjøkkemfronter. Erfaring?

Anonymkode: 64707...cd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter hva jeg har hørt bør man ha flere tynne strøk, siden det fort kan renne og bli stygt om man tar alle strøkene samtidig

Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Holder det da med et strøk?  Kjøkkemfronter. Erfaring?

En sprøyte atomiserer malingen, så det blir en veldig smooth finish, men du vil nok trenge flere strøk, da du nok må tynne ut malingen. Husk at små partikler ikke er helt bra å puste inn. bruk maske, nitril hansker, øyebeskyttelse og helst en drakt. Jeg lakker 2K klarlakk, så ikke det samme, men bruker en fullface 3M maske med filter som tar organisk og uorganisk damp, samt støv osv.

Endret av K.B.
  • Liker 1
Skrevet

Sprøytemaling, hvilken da? Sånne type bosch sprøytepistol pfs 5000 e ?

Den egner seg absolutt ikke til å male kjøkkenfronter. Det sier jeg både av min erfaring og jeg har hørt om ingen andre som fikk det til pent. Eneste måte å få det til å bli jevnt er i så fall å gå over med rull etterpå, men da sparer du ikke noe jobb. Beklager hvis jeg skuffer deg.. 

Anonymkode: 14048...c90

Skrevet
På ‎05‎.‎12‎.‎2019 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Sprøytemaling, hvilken da? Sånne type bosch sprøytepistol pfs 5000 e ?

Den egner seg absolutt ikke til å male kjøkkenfronter. Det sier jeg både av min erfaring og jeg har hørt om ingen andre som fikk det til pent. Eneste måte å få det til å bli jevnt er i så fall å gå over med rull etterpå, men da sparer du ikke noe jobb. Beklager hvis jeg skuffer deg.. 

Anonymkode: 14048...c90

Mange som skryter av den. Fargen blir omtrent lik som den er i dag. Jeg ombestemte meg i dag på farge. Malte veggene i stedet. men kjøkkenet har noen flekker og hakk jeg ikke får vekk. Jeg prøver på en dør jeg har byttet først. Må ha det varmt nok så skal det gå bra har jeg hørt. Prøver meg på 2 tynne lag tenker jeg.

Skrevet

Jeg tenker om slikt at man ført bør sette av en god del tid og testmaterialer for å skaffe seg erfaring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...